Gå til innhold

Wacom Bamboo?

Anbefalte innlegg

For noen dager siden børstet jeg støvet av mit Wacom Bamboo tegnebrett (eller hva det kalles) og nå begynner jeg endelig å bli vant til å bruke dette. Jeg pakket det bort for ett par år siden etter kjøp da jeg aldri ble helt tilfreds...

Men nå har jeg som sagt blitt bitt litt av basillen og til bilderedigering etc. så er den jo jaggu meg gull verdt. (Velkommen etter til meg selv) :)

Den jeg har kostet vel en 1000-lapp for ett par tre år siden og den heter Wacom Bamboo MTE-450.

Har det skjedd noen forandringer på den fronten slik at jeg vil få noen wow opplevelser ved kjøp av nyeste modell i dasg i samme sjanger?

Selve touch-flaten er vel i størrelsen A6 og jeg kunne nok kanskje tenkt meg en LITT større flate, men det er en annen ting. Det jeg lurer på er om det har skjedd andre ting som kan spre glede i praktisk bruk utover det den "gamle" modellen klarer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke så mye ny funksjonalitet i de nyere brettene, jeg har selv en wacom bamboo pen & touch, såvidt jeg vet så er det eneste nye at dette brettet også har touch funksjonalitet, ganske greit å bruke til å bla i bilder osv.

Dette brettet har også en utvidelses enhet som gir det trådløs funksjonalitet, ganske greit å slippe unna den ekstra kabelen IMO, tegneflaten er heller ikke spesielt mye større men den er i et bredere format så den passer bedre sammen med moderne widescreen skjermer.

Lenke til kommentar

Intuos serien er jo et steg opp hvis du har bruk for det. Intuos har primært litt bedre presisjon og flere trykkfølsomhetsnivåer hvis du føler det er verdt det.

Når det kommer til stykket så er jo ting behovsdrevet, og man trenger jo bare se hva man faktisk har bruk for før man evt. leter etter et alternativ. Mannfolk har en tendens til å kjøpe mye bells and whistles uten at man nødvendigvis bruker det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fremdeles en eldre Bamboo Pen & Touch selv om jeg mange ganger har tenkt på å oppgradere til en Intuos. Touch funksjonen er helt håpløs og bare å slå av med en gang. Her har de LANG vei å gå før den blir brukbar både mtp. hardware og drivere. Intuos har som nevnt flere trykkpunkter for bedre presisjon, i tillegg til sensorer for tilt osv, noe som Bamboo ikke har. Hadde jeg kjøpt igjen så hadde jeg kjøpt den rimeligste versjonen av Bamboo uten Touch og Express-knapper (som jeg også har deaktivert. Hva er poenget når en uansett har et stort tastatur med utallige snarveier?). Hvis jeg skal oppgradere blir det i hovedsak for å bruke den trådløse modulen til Intuos eller de nye Bamboo.

Dette er i alle fall mine tanker, som retusjør. Kan godt være andre har større behov for de fordelene Intuos osv tilbyr.

Endret av josteinr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...