Zyztem Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Hei! Det er sikkert mange der ute som snart skal, eller evt. nylig har tatt oppkjøring på bil. Jeg er selv i den nerve pirrende fasen hvor det er 2 uker igjen til oppkjøring. Føler selv at jeg har kontroll, men er redd for nervene under selve prøven. Jeg lurer på om det er noen som har noen gode ting jeg må øve spesielt på nå de siste ukene, som kan komme til nytte på prøva. Alle svar som blir gitt her kommer nok til å hjelpe flere enn meg håper jeg! Så om du har noe å dele vær så snill og del så jeg og andre kan spare litt penger Hadde vært utrolig flott, ha en god kveld\ natt videre alle sammen! Mvh Edward Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) Det finnes en slik tråd. Mine tips, vit på forhånd at alle rutene på oppkjøringa er der for en grunn. Sensor har et ark med rekkefølgen alle skiltene kommer i og jeg har sett på alle og de fleste har for eks -Stop- på ruten. Sensor kan si fortsett rett frem til jeg sier noe annet og dirigere deg mot innkjøring forbudt, noe du må se selv og da ikke kjøre rett frem som sensor sa. Regner med at du vet hvor man skal ligge i rundkjøringene og at du har vikeplikt for buss når den kjører ut av holdeplass fra 0 til 60km/t. På 61+ kmt har du ikke vikeplikt. Endret 20. februar 2013 av War Lenke til kommentar
Zyztem Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Det finnes en slik tråd. Mine tips, vit på forhånd at alle rutene på oppkjøringa er der for en grunn. Sensor har et ark med rekkefølgen alle skiltene kommer i og jeg har sett på alle og de fleste har for eks -Stop- på ruten. Sensor kan si fortsett rett frem til jeg sier noe annet og dirigere deg mot innkjøring forbudt, noe du må se selv og da ikke kjøre rett frem som sensor sa. Regner med at du vet hvor man skal ligge i rundkjøringene og at du har vikeplikt for buss når den kjører ut av holdeplass fra 0 til 59km/t. På 60+ kmt har du ikke vikeplikt. Hallo! Takk for svar! Jeg visste ikke at de hadde lov til å dirigere deg mot en enveiskjøring så jeg skal være ekstra obs på den! Takker igjen Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Nå er det her bare eksmpelskilt for å vise. Alle rutene har et skiltkart over viktige / testskilt på ruta. Rutene er lagt der de er for en grunn for å teste mest mulig. Om du skal lukeparkere osv så stryker du ikke om du bruker 10 min og går ut å ser osv. Men du stryker om du gjør det raskt og det blir feil. De kan se på ting som å se i bakspeilet før man bremser og stopper du ikke for ALLE som skal krysse vegen uten lys så er det garantert stryk. Du kan også være obs på kryss hvor du skal svinge av en veg uten grønn pil, men svinger når det er grønn runding, er det ikke luke så bare stå der til det er gul så kjør da om du er inne i krysset, og når du svinger i et lyskryss med runding og ikke pil så husk at fotgjengerene har grønn mann da. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Regner med at du vet hvor man skal ligge i rundkjøringene og at du har vikeplikt for buss når den kjører ut av holdeplass fra 0 til 59km/t. På 60+ kmt har du ikke vikeplikt. Dette er feil. 5. På veg med fartsgrense 60 km i timen eller lavere har kjørende vikeplikt for buss når føreren gir tegn om at bussen skal forlate holdeplass. Bussføreren skal unngå fare. Lenke til kommentar
Ensi Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Det viktigste i min mening er å kjøre trafikksikkert (det håper jeg at du gjør uansett). Du kjører tross alt en 1-2 tonns drapsmaskin; det skal ikke mye til før man blir drapsmann. Kjør sikkert, ha overblikk i trafikken, stopp heller en gang for mye enn en for lite, ta deg tid og bruk hodet/øyne. Men kjør heller ikke som bestemor, litt bestemt må du være. Om du er klar for lappen, så består du. Kjøre masse før oppkjøringa skader heller ikke. Jeg er 20 og har ikke hatt lappen så veldig lenge da, så ta det jeg sier med en spiseskje salt. Lenke til kommentar
EngineeringStudent Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Lykke til.. Har det selv imorgen Kjørte mye på 4 forskjellige ruter jeg fikk fra min kjørelærer, kjørte mye i privat de siste dagene... Føler meg forberedt, men tror det handler om flaks :=) Igjen, Lykke til Lenke til kommentar
Hodoze Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=468325&st=0 Lenke til kommentar
EngineeringStudent Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 bestod den idag Gikk lett som bare Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Lykke til.. Har det selv imorgen Kjørte mye på 4 forskjellige ruter jeg fikk fra min kjørelærer, kjørte mye i privat de siste dagene... Føler meg forberedt, men tror det handler om flaks :=) Igjen, Lykke til Tror ikke jeg. Gratulerer da! Lenke til kommentar
Pilkington1232 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Skal selv kjøre opp snart, på en plass med tidenes smaleste og elendige veier, for å ikke glemme x antall enveiskjørte gater med svært uoversiktelige kryss. Noen tips? Gikk rett vest forrige gang jeg kjørte der, og hadde stryki med glans hadde det vært den EGENTLIGE oppkjøringa. Endret 13. mars 2013 av MaraMara Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Var det vanskelig å se denne tråden? Ligger i skrivende øyeblikk rett under denne i oversiktsbildet. Lenke til kommentar
Pilkington1232 Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Var det vanskelig å se denne tråden? Ligger i skrivende øyeblikk rett under denne i oversiktsbildet. Ligger forøvrig et identisk innlegg der Lenke til kommentar
EngineeringStudent Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Fikk lappen da Var ikke vanskelig for å være ærlig Lenke til kommentar
Pilkington1232 Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Fikk lappen da Var ikke vanskelig for å være ærlig Gratulerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå