Gå til innhold

RAM feil?

Godlike

Anbefalte innlegg

Morn,

Har et lite problem jeg tror skyldes rammen har TwinMOS DDR 512MB PC3200. Jeg har testet dette med memtest85 og fant ut at jeg hadde rundt omkring 5700 feil. Jeg har problemer ved spilling at etter en stund får jeg en feilmelding og spillet lukkes, spillet lukkes uten feilmelding eller at maskinen restarter... har dette noe med rammen?

Har forøvrig AMD XP 2800+, Asus A7N8X Delux (nyeste bios og chipsetdriver, 350W PSU (Forton Source), GF 4 ti4400 (nyeste detonator driver), 80GB IBM HD og 120GB Seagate HD...

Noen som har hatt noen lignende feil med ram eller er det andre komponenter dette skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har så og si identisk oppsett som deg, og JA dette skyldes helt sikkert RAM feilen dine. Skulle sette opp en ny maskin nettopp og fikk ikke installert WINXP.

Etter masse stress og banning, kjørte jeg memtest86 v3.0 og fant opp mot 100 000 feil på 1 brikke. Da jeg så at alle var inn mot område 256->512. Fjernet bare den ene RAM brikken og nå er alt meget stabilt (har enda igjen å krasje).

Konklusjonen er at korrupt/ødelagt RAM -> ustabil PC

Feyd

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opplevde noe merkelig nå...

Kjørte akkurat memtest86 med ram frekvens på 200MHz og da fikk jeg 7037 feil og maskinen var ganske ustabil (trodde at jeg hadde fått ny ram brikke med feil i), men så gikk jeg inn i bios og skrudde ned frekvensen til 166Mhz og memtest fant ingen feil...

Hmm... får se om hva som skjer når jeg spiller...

Lenke til kommentar

Det er vel systemet du har overklokket da...??

Default oppsett er 166*12,5, om du har kjørt dette på 200*12,5 har du klokket vel høyt.

Jeg får akkurat samme feil som deg når jeg overklokker (samme hardware, satt til 200*11), stabilt i windows, også 3D tester, men crasher etter ei stund i BF1942.

Har kjørt med åpne dører og ekstra kjøling. Det er ikke tempen som booter systemet. Mistenker RAMèn for ikke å tåle klokking.

Lenke til kommentar
Det er vel systemet du har overklokket da...??

Hmm... Jeg trodde da at det var standard, fordi med tidligere bios verson så stod rammen på 200MHz standard :o

Maskinen crashet også i windows istad, men etter jeg skrudde rammen ned til 166MHz går det greit...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...