Joachimzzzz Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg er ute etter mest for pengene, har ikke tenk å overclocke (virker komplisert) Og skal spille Dayz og BF3 Tenkte en stund å bygge selv men er det vits med tanke på å få det så billig så mulig? Hva syntes dere om denne? http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10724 Tenkte å oppgradere Skjermkort til XFX 7950 og ta med en 24' http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769330 og en Logitech G400 Da blir prisen 8916 Er ikke det veldig bra value? Er det mulig å få mer for pengene? Bonus spørsmål - Er det mye støy i et så lite kabinett, er det vanskelig med oppgraderings? Lenke til kommentar
dag128 Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Er nok en grei pc det der, men vær obs på at det ikke er tatt med noen lagrings disk i det opsettet. Kun en ssd på 120 gb. Har ingen erfaring med det kabinettet, men så lenge det har bra luftflyt så vil det ikke støye mer enn andre kabinetter. Dersom luftflyten er dårligere, vil jo det heve temperaturen i kabinettet som igjen fører til mer viftestøy. Oppgradering vil nok være lettere i ett større kabinett, men det kommer helt ann på hva du skal oppgradere til. Dersom du kun skal ha ett skjermkort og ett par harddisker er det jo fint plass til det. Lenke til kommentar
Joachimzzzz Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Er nok en grei pc det der, men vær obs på at det ikke er tatt med noen lagrings disk i det opsettet. Kun en ssd på 120 gb. Har ingen erfaring med det kabinettet, men så lenge det har bra luftflyt så vil det ikke støye mer enn andre kabinetter. Dersom luftflyten er dårligere, vil jo det heve temperaturen i kabinettet som igjen fører til mer viftestøy. Oppgradering vil nok være lettere i ett større kabinett, men det kommer helt ann på hva du skal oppgradere til. Dersom du kun skal ha ett skjermkort og ett par harddisker er det jo fint plass til det. Takk for svar, tror du jeg kan kjøre det meste på ultra med det oppsettet? tenker å sette in en 1 tb hardisk når jeg fyller opp ssd'n. Lenke til kommentar
dag128 Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Bf3 vil du nok greie og kjøre på ultra med ok fps, men dersom du forventer 70/80 fps i snitt vil du nok bli skuffet. Day Z har jeg enda til gode og prøve, men det er jo bygget på arma 2, så det finnes vel ikke en pc i verden som ikke sliter med den grafikkmotoren. Det kommer rett og slett ann på hva du ser på som akseptabel fps. Lenke til kommentar
Joachimzzzz Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Bf3 vil du nok greie og kjøre på ultra med ok fps, men dersom du forventer 70/80 fps i snitt vil du nok bli skuffet. Day Z har jeg enda til gode og prøve, men det er jo bygget på arma 2, så det finnes vel ikke en pc i verden som ikke sliter med den grafikkmotoren. Det kommer rett og slett ann på hva du ser på som akseptabel fps. Skjønner det høres ganske bra ut, ser det bra ut ellers? er det noen viktige endringer jeg burde gjøre eller vil det fungere bra som det er? er det mye for pengene, finnes det bedre tilbud på komplett som gir samme ytelse mot pris? det ble litt mange spørsmål, er helt ny med pc gaming, ønsker å slippe å sitte med skjegget i postkassen å angre på at en liten ting kunne gjøre en stor forskjell Lenke til kommentar
dag128 Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) http://www.komplett....3C-D65767457637 Her er ett forslag som vil gi deg bedre ytelse, kan eventuelt bytte til et 7950 og en 1tb hdd for og komme rett under 9000,- Dersom du ikke må handle på komplett, så er som regel dustinhome litt billigere. Edit. Dette forutsetter da at du bygger selv. Du får som regel litt mer for pengene ved og bygge selv. Kan også nevnes at i den pakken så får du med Crysis 3 og Bioshock infinite. Endret 18. februar 2013 av dag128 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå