crazylazyboy Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg lærte kunsten helt av meg selv på et jorde. Dette er 7-8år siden så jeg husker ikke hvor fort det går men det var veldig gøy fra starten av husker jeg Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Nå tolker jeg det slik at du har ikke vært mye i en slalåmbakke, jeg hadde stått nærmere 20 år på slalåmski før jeg tok skrittet til snowboard. Husker hvordan man alltid lo av nybegynnere på snowboard, så kom tiden hvor sikkert mange lo av meg og etter det så ble det slik at vær gang man så nybegynnere på snowboard så tenkte man bare JAGGU glad jeg er forbi nybegynner fasen LOL Uansett jeg ønsker deg LYKKE TIL og håper det gir mersmak og at du får mange fine tider i bakken Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg hadde ikke rørt slalåmski da jeg begynte med snowboard. Faktisk kjøpte jeg snowboard dagen før vi skulle i bakken med klassen, fordi jeg helst ikke ville være med spesialklassen på aketur. Ikke kjempegøy å ligge å rulle i trekket mens store deler av skolen ser på, men øvelse gjør mester. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Ah, okei tusen takk for alle svar hadde vært kult om flere kunne fortalt litt om hvordan det var å lære snowboarding for dem, så jeg får litt bedre innsikt i hvordan det blir Snowboard er kult.... hærlig følelse, synd det er noen år siden jeg har rent på det nå. Må vel kanskje prøve litt igjen til neste vinter Tips til opplæring.... Ikke begynn med å legge brettet direkte i fartsretninng, da får du fort høy fart og mister kontrollen... mye på grunn av "frykt" men er ikke noe problem å kjøre litt fort den første stunden for å bli kvitt litt av sommerfuglene som oppstår på de(n) første turen(e) i bakken. Når du har roet sjelen litt (hvis det trengs) kan du begynne slik. Sett deg i bakken med brettet på seende nedover bakken, altså helt normal sittestilling i en bakke med ett snowboard. Reis deg opp og stå... når står du med tærne pekende nedover mot bakken, ikke sideveis som er vanlig. Stå der en liten stund å få litt følelse med brettet. Begynne å vipp brettet litt fremover og du vil kjenne du begynne så skli litt nedover, vinkel brettet oppover igjen til du stopper... dette kan du repetere noen ganger. Etterhvert kan du ta øvelsen litt videre... vinkle brettet litt fremover men legg en liten skrå på brettet samtidig slik at du sklir mot venstre eller høyre. Deretter retter du brettet opp igjen til du står stille med full kontroll. Når du har gjort dette en stund kan du gjøre samme øvelser opp igjen... men denne gangen med ryggen vendt nedover mot bakken. Sett deg ned på kne mens du ser oppover bakken og reis deg opp å finn balansen. Deretter kan du igjen begynne å vinkle brettet for å få fart å retning og deretter rett opp igjen for så å stå stille. Når du føler deg "trygg" på disse øvelsene vil du føle en mye større kontroll når du først begynner å vende brettet mot fartsretning.... Får du for stor fart vinkler du brettet å skrenser (bremser) og da vil du med en gang komme i en posisjon (situasjon) du allerede har øvde deg på... jo tryggere du føler deg jo raskere tør du å kjøre. Lykke til Endret 18. februar 2013 av Nasciboy 1 Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Ja der fikk jeg minnene om alle de håpløse rundene i heisen type t-krok og skål heisen i Tryvann, vet ikke om den eksisterer lenger, men den 90 graders svingen på toppen av den bratte bakken oioioioioioi Ingen tvil om at stolheis er en god ting for snowboard nybegynnere, man kan jo nesten risikerer at man får en tur ned og bruker resten av dagen bare på å komme opp igjen med heisen. Merker at jeg hadde fortrengt de minnene... Takk Phileas for at du vekket dem, nå kom det mange rare episoder i hodet mitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå