Slim Shady Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 jeg skal sannsynligvis til en eller annen bakke med familien for å stå på slalom elno sånt. jeg har ikke gjort det før, bortsett fra én gang i sjette klasse. derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve å lære med snowboarding. vet noen hvordan det funker? får man intruktør også er man alene med h*n, eller er man sammen med mange andre? er det vanskelig? er litt nervøs for å drite med ut hvis jeg er veldig dårlig i det....... Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Du får ikke instruktør sånn uten videre, men de har sikkert nybegynnerkurs og da er du i så fall sammen med andre. Ring og hør på forhånd, kanskje du må melde deg på i forveien. Alt er vanskelig om du ikke kan det. Ja, du kommer til å falle. Og du kommer helt sikkert til å føle at du driter deg ut. Sånn er det imidlertid for alle i begynnelsen. Lenke til kommentar
Slim Shady Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 så jeg kan ikke bare møte opp og si at jeg vil lære snowboarding også få noe endags kurs samme dagen liksom? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Men så fort du lærer det er det helt fantastisk gøy!, jeg rant en del på slalom før jeg begynte med snowboard, det kan ikke sammenlignes Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) så jeg kan ikke bare møte opp og si at jeg vil lære snowboarding også få noe endags kurs samme dagen liksom? Jo, det kan du nok sikkert gjøre flere steder, men det er vel greit å være på den sikre siden. Kanskje de ikke kjører kurs hver dag, kanskje kurset er fullt eller kanskje instruktøren har solgt alt han eide for å dra på jordomseiling. Jeg ville i hvert fall ringt, eller sjekket om du finner noe informasjon på nettsiden til det aktuelle stedet. Når det er sagt så går det an å lære seg å stå på snowboard uten å gå på kurs. Endret 18. februar 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Slim Shady Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Hvor lang tid tar det sirka da, å lære seg det? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Hvor lang tid tar det sirka da, å lære seg det? Det kommer jo ann på hvor rask su er til å lære Men jeg ville tro at etter en dag i bakken med øving hele tiden vil du greie å renne ganske langt uten å falle og svinge litte grann. Det legger jo grunnlaget for resten Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Nå er det 15 år siden jeg begynte å stå på snowboard, så det er litt vanskelig å huske hvordan det var å lære seg det. Jeg mener det gikk veldig raskt å lære seg å svinge fra tåkant til helkant, men at motsatt vei var mer trøblete og jeg brukte mange dager i trekket for å få kontroll på det. En annen ting jeg syns var vanskelig var å komme seg opp t-trekkene. Det er lett å bremse på snowboard, og en vil som nybegynner komme seg ned selv de bratteste hengene uten store problemer, men det er veldig vanskelig å lære seg riktig teknikk om det blir for bratt. Jeg vil derfor anbefale deg å holde deg til ganske slake bakker i begynnelsen så du kan lære deg å svinge begge veier på en god måte. 1 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Nå er det 15 år siden jeg begynte å stå på snowboard, så det er litt vanskelig å huske hvordan det var å lære seg det. Jeg mener det gikk veldig raskt å lære seg å svinge fra tåkant til helkant, men at motsatt vei var mer trøblete og jeg brukte mange dager i trekket for å få kontroll på det. En annen ting jeg syns var vanskelig var å komme seg opp t-trekkene. Skriver under på denne, lett å svinge en vei, men når du skal lære å svinge andre veien vil du nok tryne en del ganger . Endret 18. februar 2013 av Kun10kr Lenke til kommentar
Slim Shady Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Nå er det 15 år siden jeg begynte å stå på snowboard, så det er litt vanskelig å huske hvordan det var å lære seg det. Jeg mener det gikk veldig raskt å lære seg å svinge fra tåkant til helkant, men at motsatt vei var mer trøblete og jeg brukte mange dager i trekket for å få kontroll på det. En annen ting jeg syns var vanskelig var å komme seg opp t-trekkene. Skjønte nesten ingenting av det der Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Tåkant = kanten på brettet som er nærmest tærne Hælkant = kanten på brettet som er nærmest hælen ...eller var det noe annet du ikke skjønte? Endret 18. februar 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Skjønte nesten ingenting av det der Når du kjører snowboard har man en fot framme og en bak på brettet, så man vil dermed stå sidelengs. Med mindre man skal peise rett nedover, må man svinge, og en høyre og en venstre sving vil være litt forskjellig da man står sidelengs. Den ene veien er mye vanskeligere å svinge, enn den andre. Endret 18. februar 2013 av Kun10kr Lenke til kommentar
Slim Shady Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 åja, okei! og hva er t-trekk? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 T-trekk eller t-krok er en type skitrekk. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Tipper du må "bestille" dagen før. Jeg og en kompis lærte snowboard i Hemsedal vi fikk 1 trener til bare oss 2. Men det var ikke lært på en dag hehe. Det tok litt tid men det jeg husker jeg fant ut at var at jo fortere man kjørte jo lettere hadde mann kontroll. Det er så lett at kanten på brettet tar tak, når man minst har lyst og da tryner man spektakulært Det vil du fort finne ut av, saktere = lettere å tryne, fortere = lettere å styre kontrolert. Første gang jeg sto på snowboard var jeg støl et par dager, brukte tydligvis muskler jeg ikke visste om engang hehe edit: Legger til at jeg lærte opp en annen kompis på 1 dag noen år senere Endret 18. februar 2013 av Goodall 3 Lenke til kommentar
Slim Shady Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Når dere sier at jeg vil tryne mye, er dette kraftige kræsj liksom, vil jeg skade meg? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Når dere sier at jeg vil tryne mye, er dette kraftige kræsj liksom, vil jeg skade meg? Nei Bare om det er isete, da kan man fort få litt blåmerker Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Når dere sier at jeg vil tryne mye, er dette kraftige kræsj liksom, vil jeg skade meg? Jeg har i løpet av 15 år på snowboard fått én hjernerystelse og røket 2 leddbånd. Ingen av skadene kom mens jeg fremdeles var nybegynner, de kom da jeg var på mitt beste. Endret 18. februar 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Nei du vil nok ikke skade deg, så lenge du ikke går rett på hoppa og klinker til hehe. Tipper du vil starte med litt sakte fart og da kommer du fort til å lære teknikker for å unngå mest mulig smærte hehe... Du vil nok mærke fallene JA, for at tryner du på snowboard så TRYNER du. Men skade deg, tror jeg nok ikke du vil klare! Viktigste er at du tørr øke farten, jo fortere tu tørr å gi mere gass jo fortere vil du mestre Men for guds skyld IKKE sett utfor!!! Vær klar for at din første dag vil føles laaaaaaaang og du vil nok bli sliten, men jeg lover det er verdt det Kommer du gjennom den første dagen så er mye gjort Lenke til kommentar
Slim Shady Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Ah, okei tusen takk for alle svar hadde vært kult om flere kunne fortalt litt om hvordan det var å lære snowboarding for dem, så jeg får litt bedre innsikt i hvordan det blir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå