Gå til innhold

Kamptråd - Arsenal vs Bayern Munchen

Anbefalte innlegg

Ville ikke satt huset mitt på det jeg heller nei.

The Football Bar ‏@TheFootballBar

Food for thought; Arsenal's annual wage expenditure is £143m, Bayern Munich's is £140m. #AFC #Bayern

Mener å ha lest at Wenger kun har havnet under noen med mindre lønnsutgifter på tabellen ved to anledninger. Det er en langt mer relevant statistikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er den billigste måten å kjøpe dagens kamp samt returoppgjøret på Viaplay? Kjøpe en måned med TV + Film + Sport? Er det umulig å bare kjøpe Sport? Hjemmesiden deres er virkelig håpløs.

Etter det jeg har forstått det er det billigste å "leie" kampen til 179 kr,-. Selv har jeg betalt 200 kr, men da får jeg i alle fall se kamper i Ligue 1 og CL kamper ut måneden.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har forstått det er det billigste å "leie" kampen til 179 kr,-. Selv har jeg betalt 200 kr, men da får jeg i alle fall se kamper i Ligue 1 og CL kamper ut måneden.

Nei? Å leie kampen hver for seg vil koste 360 kr totalt. Da er det både billigere og bedre å betale en månedspris på 200 spenn og samtidig få meg seg alt annet av sport.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hører mange si at Neuer er verdens beste keeper fordi han holder nullen gang på gang, men jeg leste at han kun har fått ett skudd mot seg på de siste 400 minuttene. Dette sier mer om forsvaret enn det gjør om Neuer.

Jeg tror prestasjonene før de siste 400 minuttene også spiller inn i slike uttalelser.

Lenke til kommentar

Jeg tror prestasjonene før de siste 400 minuttene også spiller inn i slike uttalelser.

Bayern hadde 60 % ballbesittelse og kun 17 skudd på mål imot seg (færrest av samtlige 32 lag) i gruppespillet. Ingen grunn til å tro at tallene ikke er noenlunde like i ligaen også. Neuer er ikke akkurat den keeperen som har blitt satt mest på prøve denne sesongen.

Lenke til kommentar

Verdt å notere seg at Bayern slapp inn syv mål i gruppespillet, bare ett mål mindre enn vi gjorde. Og det i en relativt lett gruppe bestående av Valencia, BATE Borisov og Lille.

Edit: Og de tok kun fire poeng av ni mulige på bortebane.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Neuer har 86,5 save percentage. Joe Hart har til sammenligning 65,7. Hvem i verden mener du er en bedre keeper enn tyskeren?

Kommer ikke på noen som er bedre pdd. i farten, men man bør ta slike tall med en klype salt. Vil si at spissene i PL er hakket mer dødelige enn de i Tyskland. Det har i snitt vært 7,6 skudd mot Bayern-målet i Bundesligaen denne sesongen, færrest av samtlige lag. At Neuer dermed er keeperen som slipper inn færrest er ikke det minste overraskende. Han er knallgod, men det er ikke sånn at Bayern ikke hadde ledet serien med klar margin uten han.

Lenke til kommentar

Greit nok at Bayern ikke slipper til mange sjanser, men det var derfor jeg trakk frem save percentage-statistikken. Når det er sagt, skal jeg ikke skryte på meg å ha sett så alt for mye av Bayern, men den generelle oppfatningen i fotballverdenen for øyeblikket virker å være at Neuer er verdens beste keeper.

Lenke til kommentar

Vi får nok en grei indikasjon i kveld. Arsenal har gode offensive kvaliteter så keeperen skal nok få kjørt seg litt mer i løpet av kvelden enn i de siste 5-6 ligakampene. Har team news kommet? Håper for Arsenals del at udugeligheter som Gervinho ikke får en startplass, ellers er kampen avgjort før den har begynt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...