TBJ Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Jeg skal lage en bat fil som skal hente opp en fil som heter cu02a_xx.lis og kopiere den til f.eks. l:import. Men xx (tall) i filnavnet endrer seg for hver gang, så fila MÅ spørre meg først om verdiene til xx. Forslag ? [ Denne Melding var redigert av: TBJ på 2002-02-13 09:50 ] Lenke til kommentar
dasspapir Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 hva med: copy cu02a_*.lis l:import Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 dessverre ikke så enkelt. Det ligger mange cu02a_*.lis filer der, og jeg er BARE interessert i én av de (og det tallet endrer seg for hver gang). Lenke til kommentar
dasspapir Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Her står det masse greier om bat-filer http://home7.inet.tele.dk/batfiles/ Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Jeg leser og leser, men fant ingen ting jeg kunne bruke. Må nevne at jeg kjører NT. Lenke til kommentar
dasspapir Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Hvis det holder at du bruker nummeret når du starter bat fila kan du bruke denne: @echo off copy cu02a_%1.lis l:import start batfila slik: batfil.bat xxx der xxx er nummeret på cu02a_xx.lis Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 Fikk det endelig til. ************ @ECHO OFF & (set input=) & cls & echo echo Fil 1 ? (skriv inn og trykk Enter) echo & format/f:160 a: > %temp%#input1# for /f "tokens=6*" %%a in ( 'findstr ... %temp%#input1#') do if not "%%b"=="" ( set input1=%%a %%B) else (set input1=%%a) copy l:liscu02a_%input1%.lis l:importsolsaldo.txt ************ PS ! % skal være prosenttegn, men her kan det se mer ut som tallet 96 (100-4). Forklaringen på hva den EGENTLIG gjør : This usage of the FORMAT command is absolutely safe. There is certainly no chance that your hard drive Will be formatted. The command line that's used to obtain input is: format/f:160 a: > %temp%#input# Note that the drive to be "formatted" is drive A. It doesn't really matter whether there's actually a floppy in the drive or not, the batch file will function just the same. If a floppy does happen to be in the drive, NT will refuse to format it because the parameter passed to the FORMAT command calls for a 160K floppy.' I doubt seriously if there's any NT user still using 160K floppies and I doubt even more seriously if a 160K floppy would work at all in a standard floppy drive, assuming that it could even fit. So the only danger here is to a user using a non-protected 160K floppy in drive A at the time that this batch file is run. Note that for this may not work as written for non-English users because the tokens in the FOR command may be incorrect. An up-or-down adjustment of the tokens number should resolve this problem. [ Denne Melding var redigert av: TBJ på 2002-02-14 13:14 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå