Gå til innhold

Tips til rimelig NAS

Intel94

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på jakt etter ein rimelig NAS, med eller uten HDD feridg montert (1TB holder)

Den er til mine foreldre og dermed trenger den ikkje mange fancy funksjoner da dei kun ønsker å lagre bilder og dokument.

Det er derimot eit kriterie:

Det MÅ være enkelt å overføre bilder og dokumenter til den og hente dei ut via iPad!

Lite erfaren på dette punktet og vertfall når det kjem til noko som skal fungere sammen med apple produkter. Har nokon tips til NAS som fungerer med iPad?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet, så er det kun Synology og Qnap som tilbyr mobilapplikasjoner til f.eks. iOS og Android.

Jeg er lite kjent med Qnap sine, men har selv et par av Synology sine NASer, og mobilapplikasjonene fungerer veldig bra. Du må dog være forberedt på at NASen bruker en del tid på å klargjøre bildene for Photo Station. Du kan se mer ang. Synology og deres tjenester her.

Om du har noen spørsmål, så bare å kjøre på!

EDIT: Kan anbefale denne Synology-NASen, da du strengt talt ikke trenger noe kraftige saker. Ser nå at Qnap-applikasjonene kun støtter iPhone/iPod..

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

Korleis er WD MyBook Live? Vet dei har ein app som fungere med iPad, men er det slik at du berre kan SJÅ bildene som ligger på WD-en da? ikkje sende dei fra iPaden til WDen og omvent? NASen MÅ kunne sende bilder og dokument fra iPad, og du må kunne sjå det som ligger på NASen via iPad da mine foreldre kun bruker dette.

Lenke til kommentar

Korleis er WD MyBook Live? Vet dei har ein app som fungere med iPad, men er det slik at du berre kan SJÅ bildene som ligger på WD-en da? ikkje sende dei fra iPaden til WDen og omvent? NASen MÅ kunne sende bilder og dokument fra iPad, og du må kunne sjå det som ligger på NASen via iPad da mine foreldre kun bruker dette.

Western Digital MyBook Live sin iPhone, iPad og iPod app klare å laste ned så vidt jeg vet (gjelder den nye WD 2go appen). Dvs man må velge betalversjonen, koster USD 3 om jeg ikke har oppfattet feil. Men den har nedlasting og sync mot iOS. MyBook Live kan også fungere som iTunes server.

Pris 1 000 kr for 2 TB - ca 1 300 kr for 3 TB.

Anmeldelse fra noen år tilbake, http://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-reviews/31314-wd-my-book-live-reviewed

Anmeldelse av den appen som brukes i dag, WD 2go - http://www.smallnetbuilder.com/cloud/cloud-devices/514-wd-2go-reviewed

WD MyBook Live bruker ellers Debianbasert OS, og programvaren er fritt tilgjengelig. Det vil derfor ikke forundre meg om det kommer "hacka" versjoner etterhvert, med utvidet funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...