Netj Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Jeg liker å ha kinesisk mat alltid i Norge Men den sted til grønnsaker er så små i rema 1000 Sted for brød er storre enn sted for grønnsaker... Sted for bare grønnsaker er som stor av helt rema 1000 i kina Også det er så dyr i norge. Pris er 10 ganger mer enn i kina. Jeg vil gråte med brokkoli og pepper Det er en til middag i dag, brokkoli med bacon sett brokkoli i kokende vann for 5 minuter, da det er rett å koke. Sett bacon i pan, da også sette inn brokkoli. Legg soybean, pepper, salt, ting som du liker Husk å 'snu det rundt' for noen ganger, det er ferdig når det er 'dry and tasty' . Det er bedre farge med flere soybean, or pepper sauce. Hyggelig å ha kinesisk mat her i norge Endret 8. mars 2013 av Jin_ 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Det er ikke brokkoli, men blomkål. Rema 1000 er nok blant de billigste, og de største butikkene er ikke så verst på grønnsaker, men det finnes butikker med bedre utvalg. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg tror at det er brokkoli,,,hva er det da? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Det er blomkål. Brokkoli er grønn, blomkål er hvit. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Vi tjener vel nesten 10 ganger mer enn i kina og.. Gå heller på ica, meny, extra eller obs hvis du skal ha mange typer grønnsaker. 3 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg tror at du mener 'bokmål', når jeg så det ord 'blomkål' først 1 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Vi tjener vel nesten 10 ganger mer enn i kina og.. Gå heller på ica, meny, extra eller obs hvis du skal ha mange typer grønnsaker. Ja, du er rett. Men jeg tror at folk i USA også tjener 10 ganger mer, med lave pris i super market. Pris er så dyr her i Norge Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Norge er dyrt når det gjelder alt. Derfor vi Nordmenn bruker å dra over til Sverige for å handle. Kiwi butikken tror jeg er ut av de billigste når det kommer til frukt og grønt. Endret 18. februar 2013 av Kim Spartacus Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Ja, jeg vet det. Gå til Sverige for å handle Noen kan skrive om den norsk måte å koke blomkål? Jeg liker å prøve det i neste gang Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Vi bruker blomkål til veldig mye forskjellig. Det er nok ikke noen egen norsk måte å tilberede den på, men du kan jo prøve blomkålsuppe. 2 blomkål 1 løk 1 purre (bare det hvite) 6dl grønnsakskraft Olivenolje Kutt opp og fres litt i en panne før du tilsetter kraft og koker til det er mørt. Kjør det så sammen med en blender eller stavmikser. Smak til med salt og pepper. 2ss gressløk 100gr bacon Kutt opp, stek bacon og strø over før servering. Bacon kan byttes ut med stekte reker (gjerne stekt med litt currypaste). Du kan i tillegg kutte opp en blomkål til i små buketter, og steke disse litt før du har de i den ferdige suppen. Endret 18. februar 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Takk for informasjon! Ingen i Kina koker suppe med blomkål eller brokkoli. Jeg vil prøve det Jeg trenger å lage middag nå. noen potet. pølse med løk. Med Nighwish musikk 2 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Potet her er deilig,det er søtt! Jeg har mer potet her enn i kina. Hva er populær norsk måten å koke potet? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Det vanligste er vel egentlig bare å koke dem i vann eller dampkoke dem i en kjele med en rist i. Eller du kan pakke dem inn i folie og sette dem i stekovnen på ~200-250 grader. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Du burde prøve raspeball/komle. Det er laget av potet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Pris er 10 ganger mer enn i kina. Jeg vil gråte med brokkoli og pepper Hyggelig å ha kinesisk mat her i norge Hei igjen! Du er på farten med litt mere matlaging - og lærer stadig mer norsk også. Ikke for å være vemmelig, men den setningen angående gråtende brokkoli og pepper, var noe av det mest fornøyelige til nå, i dag - så den skal du få stor takk for. Jeg kan gi deg noen gode oppskrifter på norske spesialiteter (pensjonert kokk), men det får bli litt senere. Jeg ble bare så glad når jeg så tråden din, så derfor ville jeg si fra Ha en fin dag Lenke til kommentar
Netj Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Kiwi er bedre for grønnsaker, jeg kjøpt kinakål i dag. Det er billigere enn REMA 1000, jeg tror. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 De har billigere frukt og grønnsaker fordi de har "fjernet" momsen fra prisen. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 De har billigere frukt og grønnsaker fordi de har "fjernet" momsen fra prisen. Hva mener du 'momsen' her? Er det 'tax'? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 "Moms" (tidligere merverdiomsetningsavgift) er forkortelse for merverdiavgift, som er det samme som "tax". Kiwi har altså ikke fjernet "momsen" i det hele tatt, men fjernet sum tilsvarende momsen, slik at det ser ut som om Kiwi har fjernet den helt. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Takk for informasjon. Men jeg liker KIWI fordi det er mer grønnsaker enn REMA 1000. En kinesiske måten å koke agurk. Sett noe salt og sukker med agurk for 2 timer. Da det er mye vann ute, (Nå huske å 'wash' det litt med rent vann, eller det blir for salt etterpå) Nå det er bedre uten vann.(Press it make it dry) Tillegg olje inn panne, også pepper. Det ser litt ute, fordi jeg spiset mye når jeg koker Det er 'crisp' agurk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå