Gå til innhold

Noen spørsmål om CV

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått beskjed av arbeidsgiveren min om å skrive en ny og oppdatert CV. Jeg er altså ikke ute ett ny jobb, men må skrive en CV som skal bli brukt i forbindelse med anbud.

Det jeg lurer på er rett og slett hva jeg burde ha med. Ser de fleste eksemplene jeg finner på nett gjerne har med et par setninger under overskriften "Kort om meg", i tillegg til at de gjerne nevner litt om ambisjoner, interesser og datakunnskaper. Er det noe poeng for meg å ha med slikt?

En annen ting jeg lurer på er at jeg har 2 ganske omfattende og relevante "kurs" jeg har tatt, men har ennå ikke kommet så langt at jeg har tatt eksamen, og har derfor ikke noe sertifikat/bevis å vise til. Ett av "kursene" har jeg bestått den teoretiske delen, men har utsatt og utsatt den praktiske delen, ikke for at den er vanskelig, men fordi jeg er lat. Burde jeg nevne dette? Kan jeg skrive noe sånt som at jeg "har fått opplæring i ***" og bare unnlate å skrive noe om bestått eksamen?

Hvordan er det med førstehjelpskurs? Burde jeg ha det med? For 2 år siden gjennomførte jeg et ganske omfattende kurs, mens jeg nå for bare noen dager siden tok et nytt "oppfriskningskurs". Skal jeg skrive at jeg har dette omfattende kurset, eller kun ta med det nyeste, og mindre "imponerende" kurset?

Takker for svar...

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde jo ta den praktiske delen slik at du får dokumentasjon på bestått kurs. Hovedregelen er at du skal kunne dokumentere det du fører opp i CV. Så det ville vært dumt å føre opp et kurs du ikke kan dokumentere at du har fullført om kunden spør etter den dokumentasjonen.

Du skriver på alle kurs. To år er ikke lang tid. Det samme med førstehjelpskurset, så er det opptil den som leser CV å avgjøre hva som er relevant i forhold til den jobben du skal gjøre.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...