Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ny laptop nekter å boote, trenger hjelp!

Gjest Slettet+987123

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+987123

Hei.

Jeg bestilte denne PCen forrige uke, og hentet den i dag.

Den ble levert uten OS, da planen er å bruke den gamle harddisken min (win 7 ult.). Jeg har skrudd ut harddisken (som er tom), og satt inn den gamle.

Problemet er bare at PCen nekter å boote. Jeg kommer kun til skjermen hvor man kan gå inn på set-up og boot. Når jeg velger at PCen skal boote fra HDD (har prøvd å boote via USB, med begge harddiskene), skjer det ingenting, og jeg sitter fast i en evigvarende boot loop.

Så, er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123

Det går ikke å bare flytte over disken. Du må installere Windows på nytt ved avvikende hardware.

Så jeg kan altså ikke bruke min gamle harddisk som primær harddisk i den nye PCen (pga. ulikt hardware)?

Betyr det i så fall at alt bør løses så lenge jeg installerer nytt OS på den nye (og tomme) harddisken?

EDIT: Om jeg reinstallerer på den gamle harddisken, vil jeg da miste alt som er lagret på den?

Endret av Slettet+987123
Lenke til kommentar

Du vil ikke få start på den nye pc'en med Windows installasjonen fra din gamle laptop. Dette er pga. ulikt hardware.

Du kan fint installere nytt OS på den nye (og tomme) harddisken.

Dersom du reinstallerer på den gamle harddisken, så risikerer du å miste alt som er lagret på den. Det er mulig å reinstallere slik at man (i teorien) ikke mister det som er lagret, men det er dessverre fremdeles risiko for å miste alt.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...