Gå til innhold

Microsoft bekrefter neste versjon av Windows

Anbefalte innlegg

Glad for at jeg nå 100% kjører Ubuntu.Har erstatninger for samtlige programmer jeg brukte i Windows, og nå - i etterkant - er jeg litt små-irritert på meg selv for at jeg ikke gjorde det tidligere :)Jeg har Win7 i dualboot, men det er vel to uker siden jeg var innom sist, nå...
Bra for deg! Har du klart å få til alle Adobe-programmene skikkelig uten wine og dårlige "emulatorer"? Har hatt ubuntu i åresvis på mine laptop'er og dualboot, eneste som hindrer meg er at Adobe ikke er interessert pga "for lite marked". Klart, blir jo ikke marked når de ikke har et produkt i det segmentet lengre.. Jeg klamrer meg til Win7 inntil Adobe lanserer Master Suite eller Creative Suite for linux, om ikke så blir det Mac.. Av alle onder er Mac det minst onde nå.

Vel, jeg har Adobe-programmer på Windows7-installasjonen, men Gimp og Darktable fungerer ganske bra, til å være gratis altså :-) Darktable ser forøvrig ut som en klone av Lightroom...

Lett bilderedigering, type oppskarping, svart/hviitt konvertering o.l. er det enste jeg trenger selv, så Windows er overhodet ikke noe savn. Spill savner jeg heller ikke så mye, har jo uansett ikke tid lenger da vår ettåring tar oppmerksomheten for det meste mens hun er våken :p

Tenkte gå over til PS3 ang. spll, men den står nå bare i racket og støver, hehe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, folk skriver en pressemelding og vips så er den kommersielle mølla igang. Men MS selger gift som vanlig. Hvorfor forstår ikke folk at research and development, må gjøres igjen og igjen med selskaper som kommer og går og er i konkurranse? Hvis alt gjøres åpent går alt raskere, linux er bedre, og brukerfeedback mellom bruker og ingeniør er mye raskere. Har du en god ide, kan du bare diskutere den rett på LKML. På microsoft support telefon tar det 10 minutter, til amerika, bare for å få "establishing identity" og da er man temmelig lei allerede.

Bra at Valve invovlerer seg i linux, og trekker litt i de kommersielle mainstream tråder. Når folk skjønner hvor mye mere valg det er på linux, og hvor mye bedre det er, og at man faktisk kan skreddersy et helt system om man vil, for gaming eller annet, så tror jeg MS blir seendes så patetisk ut som det faktisk er. Og pressemeldinger derfra blir ganske uninteressante. Så får reportere lære seg å hente ut interessant informasjon fra LKML eller andre steder istedet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke problemer med OpenGL?

Hvis du har en eldre laptop (ca. 2010) med amd eller ati radeon skjermkort kan det hende du for en gammel versin av OpenGL. Versjon 1,1 eller 1,4 eller noe sånt.

PS: det er flere som har hatt problemer med det.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Hvis du har en eldre laptop (ca. 2010) med amd eller ati radeon skjermkort kan det hende du for en gammel versin av OpenGL. Versjon 1,1 eller 1,4 eller noe sånt.

PS: det er flere som har hatt problemer med det.

Og hvordan er det Windows 8 sin feil? Det er skjermkortdriveren som skal fikse OpenGL-støtte, ikke Windows 8.

• Liker 3
Lenke til kommentar

...Men MS selger gift som vanlig...Hvis alt gjøres åpent går alt raskere, linux er bedre, og brukerfeedback mellom bruker og ingeniør er mye raskere...Når folk skjønner hvor mye mere valg det er på linux, og hvor mye bedre det er, og at man faktisk kan skreddersy et helt system om man vil, for gaming eller annet, så tror jeg MS blir seendes så patetisk ut som det faktisk er...

quoted for truth

gleder meg villt til linux klarer å overkjøre directx crapet

edit: tyrsleikf

også: +1 for skjegget ;)

Endret av h0ih0i
Lenke til kommentar

"Er jo lov å håpe de har skjønt at metro fungerer dårlig på desktop i dagens form."

Hvem bruker metro til desktop bruk når man har desktop mode..

metro apps er ikke ment for å bli bruk på en stasjonær PC..

En ting microsoft kunne ha gjort er å få et valg om å boot rett i desktop mode, noe man kan selv kan fixe med å sett start filutforsker ved oppstart i oppgaveplanlegging.

kor vanskelig er det å ha ikoner på oppgavelinjen i desktop mode?

Lenke til kommentar

Enda et Windows? Dette er verre enn World of Warcraft jo. Kommer en ny expansion hver gang man er blitt komfortabel med det nye. Vil ha tilbake vanilla-XP!Nå blir touch litt utdatert og ikke fresch nok, det nye nå er å sleike på skjermen, kombinert med en biometrisk styrepinne opp i rompa. For det er fremtiden må skjønne. Gjelder å tenke nytt...

takk for en flott latter :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Konseptet til Windows 8 virket for meg lovende, men det endelige produktet virket noe halvhjertet. Jeg kan jo ikke engang styre ModernUI med Xbox 360-gamepaden fra sofakroken min. Etter min mening er ModernUI Store tamt i forhold til Google Play, så her er det store forbedringspotensialer.

Hvis Microsoft tar i mot den feedbacken de kan få (hva som fungerte/ikke fungerte med Windows 8) samtidig som de får Windows Blue til å virke hakket mindre schizofrent enn sin brorpart, kan dette være lovende.

Windows bør fungere like bra på touchscreens som i desktop-modus, og personlig skulle jeg ønske at de holdt seg vekke fra et lukket økosystem som i ModernUI. Jeg vil ha muligheten for å installere tredjeparts-apper i ModernUI som i Android.

Jeg ser for meg at det sitter mange skarpe hoder verden rundt med friske idèer om hvordan Microsoft bør styre Windows-skuta, men jeg er redd for at de beste idèene ikke når tegnebordet til Microsoft.

Men kudos til Microsoft for at de tenkte utradisjonelt med Windows 8, selv om jeg ikke ble helt fornøyd med sluttproduktet.

Konseptet til Windows 8 virket for meg lovende, men det endelige produktet virket noe halvhjertet. Jeg kan jo ikke engang styre ModernUI med Xbox 360-gamepaden fra sofakroken min. Etter min mening er ModernUI Store tamt i forhold til Google Play, så her er det store forbedringspotensialer.

Hvis Microsoft tar i mot den feedbacken de kan få (hva som fungerte/ikke fungerte med Windows 8) samtidig som de får Windows Blue til å virke hakket mindre schizofrent enn sin brorpart, kan dette være lovende.

Windows bør fungere like bra på touchscreens som i desktop-modus, og personlig skulle jeg ønske at de holdt seg vekke fra et lukket økosystem som i ModernUI. Jeg vil ha muligheten for å installere tredjeparts-apper i ModernUI som i Android.

Jeg ser for meg at det sitter mange skarpe hoder verden rundt med friske idèer om hvordan Microsoft bør styre Windows-skuta, men jeg er redd for at de beste idèene ikke når tegnebordet til Microsoft.

Men kudos til Microsoft for at de tenkte utradisjonelt med Windows 8, selv om jeg ikke ble helt fornøyd med sluttproduktet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Faen ta dere Microsoft og til helvete med dere. Det er vel bare å begynne å lære seg Linux så man kan svikte Microsoft som Microsoft har sviktet oss. At de i det hele tatt klarer å levere en ny Vista er utrolig i seg selv, at de nå skal bygge videre på den... Nå har de køddet til og ruinert det som har vært ett gullende godt operativsystem i en årrekke, fuck you.

Lenke til kommentar

Det går da fint å installere slike tredjeparts apper. Jeg driver å planlegger min første app selv. Det finnes masse info på nett hvordan du kan lage slike

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må dere bruke det nyeste OS'et når det kommer nytt da?? Jeg brukte XP helt til Win7 kom, og jeg kommer til å bruke Win7 til ting ikke lenger er kompitabel med det. Kan bare lage så mange opperativsystemer de bare vil for meg, men jeg er fornøyd med Win7 så jeg holder meg til det så lenge ting fungerer, og det gjør det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det du prater om? Oppgavelinjen er der jo fortsatt. Jeg har brukt W8 siden nyåret og er så vidt inne i metro. Har alle programmene jeg bruker hyppig på oppgavelinjen, og hvis det er et program jeg ikke har der trykker jeg Win+Q og søker etter det.

.....

Så ja, du er nok gammeldags ;)

Joda, jeg vet at tilgangen til skrivebordet fortsatt ligger der, men jeg snakker om hva som kommer opp som standard etter å ha logget seg på - det vakre Metro grensesnittet med dynamiske fliser! Start-knappen er jo også borte fra skrivebordet, selv om man kan få den også tilbake med tredjeparts programvare. Uansett, man kjøper jo Windows 8 for å ta i bruk Metro, eller har jeg og Microsoft misforstått? Jeg mener, uten Metro kunne man like så godt fortsatt å bruke Windows 7, for man får jo ikke med noen start-knapp til skriverbordet i Windows 8. :o)

Men jeg er kanskje ikke så gammeldags siden du selv innrømmer så vidt å bruke Metro. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Må dere bruke det nyeste OS'et når det kommer nytt da?? Jeg brukte XP helt til Win7 kom, og jeg kommer til å bruke Win7 til ting ikke lenger er kompitabel med det. Kan bare lage så mange opperativsystemer de bare vil for meg, men jeg er fornøyd med Win7 så jeg holder meg til det så lenge ting fungerer, og det gjør det.

Men hvorfor vil du bruke et utdatert OS? Hvorfor ikke heller bruke ett som oppdaterer seg selv hele tiden, gratis? Hvorfor ikke bruke et der du selv kan velge hvordan alt ser ut og oppfører seg, og ikke trenger å få dyttet ting ned i halsen?

Endret av Slettet+152
Lenke til kommentar

Men hvorfor vil du bruke et utdatert OS? Hvorfor ikke heller bruke ett som oppdaterer seg selv hele tiden, gratis? Hvorfor ikke bruke et der du selv kan velge hvordan alt ser ut og oppfører seg, og ikke trenger å få dyttet ting ned i halsen?

Når ting fungerer som jeg vil at det skal fungere, ser jeg ikke en grunn til å oppgradere. Eneste jeg gjør er å spille, se serier/filmer og surfe. Når alt dette fungerer, er det greit nokk for meg. :)

Og windowsen oppdaterer seg jo statig den, gratis.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Faen ta dere Microsoft og til helvete med dere. Det er vel bare å begynne å lære seg Linux så man kan svikte Microsoft som Microsoft har sviktet oss. At de i det hele tatt klarer å levere en ny Vista er utrolig i seg selv, at de nå skal bygge videre på den... Nå har de køddet til og ruinert det som har vært ett gullende godt operativsystem i en årrekke, fuck you.

Hvordan har de sviktet deg og levert en ny Vista?

Til forskjell fra Vista er det ingen driverproblemer eller ytelsesproblemer med W8. Heller det motsatte, alt fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar

Du kan ikke ha Luna utseendet, men man kan vel gå tilbake til Windows 2000 utseendet? Men mulig jeg tar feil; sitter på en Windows 7 maskin nå.

Jeg skal dobbeltsjekke dette når jeg kommer hjem, men:

Her i Vista fant jeg umiddelbart Personalization > Window Color and Appearance > Open classic appearance properties for more color options. Det er på samme siden som man velger overlay-farge.

På jakt etter mulighet til å påvirke utseende har jeg har vært på siden der man velger overlay-farge i Windows 8 også, og der fant jeg ingenting man kunne påvirke (annet enn overlay-fargen).

Microsoft spinner det slik:

Personalize your PC

If you spend a lot of time using your PC, you can make it reflect who you are and what you care about. (...)

You can even change the background and color on your Start screen to match your mood.

With Windows, you can make your PC your own.

Next: Change your background, colors, and account picture

Jaja. Du får faktisk bytte bakgrunnsbilde og kontobilde. Det er jo noe.

(...) Microsoft has actually improved the desktop environment significantly as well. In this screenshot gallery, you can see some of the new desktop personalization features in this OS, including the new backgrounds, window colors, themes, and custom sizing options.

Oi, oi, det kom nye bakgrunnsbilder! Og så er det nye features som window colors og themes, akkurat som jeg har her i Vista.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...