Bigelk Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Hei. Jeg prøver og loope igjennom åpne arbeidsbøker med denne koden Dim Wb As Workbook For Each Wb In Application.Workbooks If Wb.Sheets(1).Range("A1").Value = "Hei" Then Wb.Sheets(1).Range("A2").Value = "hadet" End If Next Wb Men det fungerer ikke, det skjer ingenting. Kommer ikke opp noen feilMld. Noen som har forslag til hvordan det evt. skal gjøres? Mvh Torbjørn. Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Rart.. den koden fungerer her (excel 2010). Msgbox kan være et greit hjelpemiddel for å se hva som skjer underveis. En "Msgbox wb.name" inne i løkka kan avsløre om det er noen bøker som blir gått igjennom. Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) Hei. Kan problemet være at jeg sitter på en server å ikke en datamaskin? Bruker 2007 her. Jeg har brukt en tilsvarende kode hjemme med 2010 hvor jeg fikk den til og fungere hvis jeg hadde lagret arbeidsbøkene i samme mappe. Takk for tipset, skal se om jeg finner ut av noe. Mvh Torbjørn Endret 19. februar 2013 av Bigelk Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Hei. Har fått det til og fungere hvis arbeidsbøkene er lagret i samme mappe her også, men den "finner" ikke arbeidsbøker som ikke er lagret i samme mappe. Kan denne koden fungere på arbeidsbøker som ikke er lagret? Må jeg evt. kode inn filbanen til hvor arbeidsbøkene ligger? Koden skal brukes på arbeidsbøker som kommer på mail, planen er bare og åpne de for så og loope igjennom alle sammen og kopiere innholdet til en annen arbeidsbok. Bare si i fra hvis forklaringen ikke er god nok. Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Virker som bøkene må være lagret, så får du det til så er det vel ikke noe hokus pokus Et annet alternativ kan jo være å styre Outlook fra Excel. Gå igjennom aktuelle mailer, lagre vedleggene for så å åpne og merge de. http://www.dicks-clicks.com/excel/olRetrieving.htm - her er litt kode for det. En tredje og kanskje bedre løsning er å styre Excel fra Outlook. På den måten kan du merge med en gang en mail kommer inn. Her er en link som kanskje kan hjelpe deg igang med det. http://stackoverflow.com/questions/11876549/how-to-copy-outlook-mail-message-into-excel-using-vba-or-macros Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 jeg tror du må velge og sette aktiv hver åpen bok/ark du skal lese fra, jeg husker ikke nå hvordan det ble gjort, men det står i VBA syntaks og hjelp. Man måtte i hvert fall det i tidligere versjoner husker jeg. Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Hei. Løste det, hvis jeg åpnet en excel bok via taskbar så ble den ekskludert i fra loopen men hvis jeg åpnet den i fra mappen ble den inkludert, koden fungerer med arbeidsbøker jeg åpner via outlook. Dim wb As Workbook Dim i As Integer Dim ThisWb As String i = 1 ThisWb = ThisWorkbook.Name For Each wb In Application.Workbooks If wb.Name <> ThisWorkbook.Name Then wb.Sheets(1).Cells.Copy Workbooks("" & ThisWb & "").Application.Sheets(i).Paste End If i = i + 1 Next wb Mvh Torbjørn Endret 1. mars 2013 av Bigelk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå