Gå til innhold

«Jeg vil ikke ha noen sigøynere om bord. Vennligst gå av»

Gjest

Anbefalte innlegg

Og hva er problemet? Dersom sjåføren ikke ville ha de på så må vedkommende så si i fra.

Om sjåføren sier "sigøynere" eller "tiggere" er da vel bare en uttryksmåte.

Folk er så hårsåre i dag. En blir jo fremstilt som rasist for "alt" i dag.

Åååh, musikk i mine ører.

Så sant så sant!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, ettersom hverken de eller noen andre har noensinne sett noen slik dokumentasjon.

Klart om DU, etter ditt syn, faktisk KAN dokumentere en slik sammenheng bør du da legge frem denne dokumentasjonen. :)

Dette er ikke noe syn fra min side. Det er fakta som de fleste burde ha fått med seg og hvertfall om man bor i Oslo.
Når 68 av 69 med sikker ID viser seg å ha foretatt straffbare handlinger, avkrefter det påstanden om at politiet trakasserer når de er ekstra påpasselige og oppsøkende, sier stortingsrepresentant for Arbeiderpartiet i Oslo, Hadia Tajik til VG Nett.

http://www.vg.no/nyh...?artid=10066602

• Liker 5
Lenke til kommentar

Vel, jeg tar meg ikke nær av det du kaller for sterke reaksjoner. Jeg var bare nysgjerrig på hva du mente.

Jeg ser det bare som at du er ekstremt naiv.

Alle har i utgangspunktet rett til å bruke offentlige transportmidler. Men en kan ikke ha med personer som sjikanerer andre reisende og som utgjør et stort problem for øvrige reisende. Da kan de vær så god å gå, eller oppføre seg sivilisert.

Men da må man jage dem ut fordi de sjikanerer, ikke fordi de er sigøynere.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, det er på ingen måte flisespikkeri. Dersom du skal kaste noen ut, så må det være fordi det er noe galt med dem. Ikke fordi de tilhører en gruppe som det ofte er noe galt med. Det er en helt vesentlig forskjell, og grunnen til at denne saken overhodet er en sak. Dersom de de går rundt og tigger, kast dem ut! Men før du vet at de skal tigge, ja så kan du ikke kaste dem ut fordi de tilhører den ene eller den andre folkegruppen.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Nei, det er på ingen måte flisespikkeri. Dersom du skal kaste noen ut, så må det være fordi det er noe galt med dem. Ikke fordi de tilhører en gruppe som det ofte er noe galt med. Det er en helt vesentlig forskjell, og grunnen til at denne saken overhodet er en sak. Dersom de de går rundt og tigger, kast dem ut! Men før du vet at de skal tigge, ja så kan du ikke kaste dem ut fordi de tilhører den ene eller den andre folkegruppen.

Bedre føre var osv....

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke sånn det funker. Du kan ikke nekte noen å ta kollektivtransport fordi det kan hende de kommer til å gjøre noe galt.

Det handler om å forebygge. For alt vi vet så kan de samme personene ha gjort noe galt tidligere.

Det jeg sier er at det går ikke ann å skrike over seg for slike småting som dette. Om det er sigøyner eller ikke spiller ingen rolle. Men kan ikke se at det er noe å rope om at vedkommende sjåfør brukte ordet "sigøyner" eller annet ord.

Lenke til kommentar

Hvilken rett har sjåføren til å drive "forebyggende arbeid" på den måten? Å stigmatisere grupper og forskjellsbehandle folk på grunn av gruppetilhørighet er en ganske dårlig måte å forebygge på. Hva med å følge med, og dersom de tigger gir man beskjed om at tigging ikke er tillatt på trikken?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hvilken rett har sjåføren til å drive "forebyggende arbeid" på den måten? Å stigmatisere grupper og forskjellsbehandle folk på grunn av gruppetilhørighet er en ganske dårlig måte å forebygge på. Hva med å følge med, og dersom de tigger gir man beskjed om at tigging ikke er tillatt på trikken?

Hva er galt med forebyggende arbeid? Det finner du stort sett over alt i dag.

Og igjen, du hyper opp akkurat det at sjåføren brukte ordet "sigøyner", og det blir bare tull.

Vi vet ikke historien bak. Dette blir bare flisespikkeri bare for å skaffe sympati.

Lenke til kommentar

Hva er galt med forebyggende arbeid? Det finner du stort sett over alt i dag.

Og igjen, du hyper opp akkurat det at sjåføren brukte ordet "sigøyner", og det blir bare tull.

Vi vet ikke historien bak. Dette blir bare flisespikkeri bare for å skaffe sympati.

Siden du synes at forebyggende arbeid er så greit, kan vi jo analogt forby frp og andre partier fra ytre høyre for å forhindre at vi eventuelt kan ende opp med et rasistisk fascist-samfunn.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Siden du synes at forebyggende arbeid er så greit, kan vi jo analogt forby frp og andre partier fra ytre høyre for å forhindre at vi eventuelt kan ende opp med et rasistisk fascist-samfunn.

Du er her og troller enda ja, ser jeg. Utsagnene dine blir så tåpelig at det nesten ikke er verdt å nevne.

Du kaller MEG for ekstremist, bør du ikke "feie for egen dør"?

Lenke til kommentar

Du er her og troller enda ja, ser jeg. Utsagnene dine blir så tåpelig at det nesten ikke er verdt å nevne.

Du kaller MEG for ekstremist, bør du ikke "feie for egen dør"?

Jeg bruker kun din egen retorikk her. Og nei, jeg trenger ikke kalle deg for noe som helst. Dette klarer du meget godt på egen hånd. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker kun din egen retorikk her. Og nei, jeg trenger ikke kalle deg for noe som helst. Dette klarer du meget godt på egen hånd. :)

Din (manglende) retorikk har ingen verdens ting med min retorikk å gjøre. Da må du lese deg noen innlegg tilbake og prøv å FORSTÅ hva noen skriver.

Jeg tror du må se noen innlegg tilbake i diverse tråder, og si om igjen at du "ikke trenger å kalle meg for noe som helst". Slik jeg leser det så er det din forsvarsmekanikk eller din måte å diskutere på å kalle "FrP og andre partier" for fascister.

Lenke til kommentar

Pleier ikke små matbutikker ha skilt som sier ca. "skoleelever ingen adgang" - fordi de angivelig nasker smågodt og lignende?

Det er helt kurant å ikke ønske sigøynere ombord, om de ikke betaler for reisen og plager de andre reisende.

Dere AUF'ere som aldri har sett en sigøyner kan forlate diskusjonen. Jeg ruslet litt rundt langs Akerselven i Oslo for noen dager siden, i områdene rundt denne "Mathallen". Det er en del gangbroer der, og det var to tiggere på hver eneste bro, en i hver ende. De hadde plassert seg der som om de var brovakter som ville ha bompenger før man fikk lov til å passere broen.

Av alle menneskene jeg så mens jeg gikk langs elven der, så var 10-20 % tiggere.

Endret av NothingForever
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Din (manglende) retorikk har ingen verdens ting med min retorikk å gjøre. Da må du lese deg noen innlegg tilbake og prøv å FORSTÅ hva noen skriver.

Jeg tror du må se noen innlegg tilbake i diverse tråder, og si om igjen at du "ikke trenger å kalle meg for noe som helst". Slik jeg leser det så er det din forsvarsmekanikk eller din måte å diskutere på å kalle "FrP og andre partier" for fascister.

Neida, jeg og de fleste i denne tråden er jeg sikker på skjønner meget godt hva du skriver og hvilken retorikk du har. Men det er i alle fall et fremskritt at du innser at din egen retorikk er svak, ellers ville du neppe gått i forsvarsposisjon slik som du gjør nå.

Lenke til kommentar

Pleier ikke små matbutikker ha skilt som sier ca. "skoleelever ingen adgang" - fordi de angivelig nasker smågodt og lignende?

Det er helt kurant å ikke ønske sigøynere ombord, om de ikke betaler for reisen og plager de andre reisende.

Dere AUF'ere som aldri har sett en sigøyner kan forlate diskusjonen. Jeg ruslet litt rundt langs Akerselven i Oslo for noen dager siden, i områdene rundt denne "Mathallen". Det er en del gangbroer der, og det var to tiggere på hver eneste bro, en i hver ende. De hadde plassert seg der som om de var brovakter som ville ha bompenger før man fikk lov til å passere broen.

Av alle menneskene jeg så mens jeg gikk langs elven der, så var 10-20 % tiggere.

1. Er alle sigøynere romfolk?
  2. Plager alle sigøynere folk på t-bane?
  3. Hvem er AUF-ene dine du sikter til her?

Lenke til kommentar

Neida, jeg og de fleste i denne tråden er jeg sikker på skjønner meget godt hva du skriver og hvilken retorikk du har. Men det er i alle fall et fremskritt at du innser at din egen retorikk er svak, ellers ville du neppe gått i forsvarsposisjon slik som du gjør nå.

Du understreker mitt poeng: Du har ikke skjønt det som blir skrevet, og aner tydeligvis ikke hva retorikk er.

Lenke til kommentar

Du understreker mitt poeng: Du har ikke skjønt det som blir skrevet, og aner tydeligvis ikke hva retorikk er.

Om bare det hadde vært sant, ville dette vært en trøstende tanke. Jeg kan fremdeles ikke tro at oppegående og selvtenkende folk virkelig kan vise så mye hat i innleggene deres mot minoriteter som du gjør.

Lenke til kommentar

Hadde vi meldt oss ut av SHCENGEN og EØS så hadde vi sluppet å ha noe som helst med utlendinger og de problemer det medfølger.

Før 70-tallet da vi hadde noenlunde stengte grenser slapp vi ikke inn hvemsomhelst.

I dag kan alle komme og gå som de vil, inkl. sigøynere som organsierer seg og tapper penger av naive nordmenn via tigging og stjeling. Null moral og respekt fra den kanten.

100% stengte grenser der kun personer med norsk pass og turistvisum slipper inn, er en bedre måte å kontrollere organiserte kriminelle. Lykkejegere trenger vi ikke. Arbeidskraft kan ha sitt eget passystem.

Men dette vil jo være rein rasisme og nasjonalisme og nazisme og alt annet ondt man kan finne på i farta. :wee:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...