Vice Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Hvis dere beskylder en hel folkegruppe for å stjele og være idioter, så ser jeg på det som en plikt å informere dere tilsynelatende ignorante vesner om hva dere selv bidrar til. Vel, det kan du gjør i en annen mer egnet tråd. Her blir det bare offtopic og avsporing. En evt. riktig reaksjon (dersom det du påstår hadde vært sant riktignok), hadde vært å argumentere og vise hvordan "en hel folkegruppe stjeler og er idioter" er en feil påstand. 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Folk som er i mot tigging tåler ikke fakta, så det er ikke noe poeng. Jeg lurer egentlig på hvem det er som ikke tåler fakta her. 99% av disse menneskene har kriminelle rulleblad lengre enn armen min. De er kommet utelukkende for å tigge, loppe, rane, stjele, bryte seg inn osv. Grunnen til at de sover ute er fordi organiserte kriminelle tar mesteparten av profitten deres og fordi det ville være for dyrt å ta inn på hotell f.eks. Jeg sier fuck 'em. De er TURISTER. Vil de bo ute så kan de bo ute. Dette er noe de gjør av egen fri vilje. Har de ikke penger til opphold skal de i utgangspunktet sendes tilbake til Romania - men det tør ikke regjeringen å gjøre. Fire uker med tigging i Norge tilsvarer mer enn en rumensk årslønn i snitt. Da ikke medregnet alt de tjener på å slå ned og rane folk, lommetyverier, innbrudd og heleri, narkosalg og mye annen dritt. 6 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Vel, det kan du gjør i en annen mer egnet tråd. Her blir det bare offtopic og avsporing. En evt. riktig reaksjon (dersom det du påstår hadde vært sant riktignok), hadde vært å argumentere og vise hvordan "en hel folkegruppe stjeler og er idioter" er en feil påstand. Fordi? Det er høyst relevant. Fordi det er helt umulig at en hel folkegruppe stjeler og er idioter. Det sier seg selv. Det er ikke min feil at du ikke har fått med deg helt elementære ting, som f.eks. at absolutter ikke eksisterer. Og nei, i all den tid dere fremstiller dere selv som stue-rene, så vil ikke jeg trekke meg fra dette. Du må da skjønne at hvis den velferden landet har er tjent opp på å ødelegge verden og ressursuthentning fra andre verdensdeler så kan ikke du sitte å forlange at ingen skal "stjele" fra dere. Jeg håper for din egen del at du forstår dette. Men jeg regner med at du har et relativt labert konsept om hvordan vår velferd blir skapt. Endret 22. april 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Jeg lurer egentlig på hvem det er som ikke tåler fakta her. 99% av disse menneskene har kriminelle rulleblad lengre enn armen min. De er kommet utelukkende for å tigge, loppe, rane, stjele, bryte seg inn osv. Grunnen til at de sover ute er fordi organiserte kriminelle tar mesteparten av profitten deres og fordi det ville være for dyrt å ta inn på hotell f.eks. Jeg sier fuck 'em. De er TURISTER. Vil de bo ute så kan de bo ute. Dette er noe de gjør av egen fri vilje. Har de ikke penger til opphold skal de i utgangspunktet sendes tilbake til Romania - men det tør ikke regjeringen å gjøre. Fire uker med tigging i Norge tilsvarer mer enn en rumensk årslønn i snitt. Da ikke medregnet alt de tjener på å slå ned og rane folk, lommetyverier, innbrudd og heleri, narkosalg og mye annen dritt. Jeg tåler fakta. Hadde det enda vært som omfattende som dere beskriver, altså dette sigøyner-nettverket så hadde jeg fortsatt ikke syns at dette hadde vært et merkbart problem sammenlignet med de overgrepene vi begår ovenfor resten av verden. Og seriøst dude, hva er det du har gjort i livet ditt? Hva er det som får deg til å følge at du har en så enorm rett på all denne velferden? Det er merkelig hvordan man har et papir på et land, som gjør at de som bor i landet på en eller annen måte tror de har skaffet seg retten til dette. Vi er flinke til å skape våre egne illusjoner og ødelegge for andre, jeg håper det kommer en krigsbasert alien-type hit med null respekt for landegrenser, så får dere se hvor mye disse papirene deres er verdt. Endret 22. april 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Det er også sant, men beklageligvis så er det en ekstremt stor andel av de som kommer til Oslo som driver med faenskap. Tja, det vet jeg ikke noe om, men selv om det var sant (hvilket jeg betviler) er ikke det noe grunnlag for å begynne med preventiv kollektiv avstraffning, ala visse andre regimer som dere ikke liker å sammenligne dere med. Lenke til kommentar
Player10 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Tiggermyter spres på Facebook Geir Leste du litt kommentarene nede? Tiggere med Iphone, er det en myte også? Barn løgn og alt Romfolk er bare kjeltringer hele gjengen. Hvis du drar til strand steder som Durres en dag, kan du se mange romfolk i gatene på kveldene ,mange av de har ikke bein, armer, de blir hentet av eierene etter at de har jobbet hele natta, barn som er 4-5 år som bærer en flere måneder gammel unge eller bare lar han gråte der, men folk ber han plukke han opp fra baken. Lenke til kommentar
Player10 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Jeg lurer egentlig på hvem det er som ikke tåler fakta her. 99% av disse menneskene har kriminelle rulleblad lengre enn armen min. De er kommet utelukkende for å tigge, loppe, rane, stjele, bryte seg inn osv. Grunnen til at de sover ute er fordi organiserte kriminelle tar mesteparten av profitten deres og fordi det ville være for dyrt å ta inn på hotell f.eks. Jeg sier fuck 'em. De er TURISTER. Vil de bo ute så kan de bo ute. Dette er noe de gjør av egen fri vilje. Har de ikke penger til opphold skal de i utgangspunktet sendes tilbake til Romania - men det tør ikke regjeringen å gjøre. Fire uker med tigging i Norge tilsvarer mer enn en rumensk årslønn i snitt. Da ikke medregnet alt de tjener på å slå ned og rane folk, lommetyverier, innbrudd og heleri, narkosalg og mye annen dritt. Kommer du som turist, bruk penger, ikke tigg .. UT MED ROMFOLK .. - -Romania og Frankrike kaster dem ut, til og med Tyskland, som skjuler påstanden at de kaster dem ut. .Send dem til India eller Romania.. Jeg vet at det er ikke lett å strekke armen din og tigge, men hvis du tjener opp til 100 000 kr i løpet av 3 måneder burde du prøve å bruke de pengene lønnsomt i Romania og ikke kjøpe BMW og tigge videre Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Og nei, i all den tid dere fremstiller dere selv som stue-rene, så vil ikke jeg trekke meg fra dette. Du må da skjønne at hvis den velferden landet har er tjent opp på å ødelegge verden og ressursuthentning fra andre verdensdeler så kan ikke du sitte å forlange at ingen skal "stjele" fra dere. Jeg håper for din egen del at du forstår dette. Men jeg regner med at du har et relativt labert konsept om hvordan vår velferd blir skapt. Som sagt, denne tråden handler ikke om vesten er stueren eller ikke. Det har null & niks med saken å gjøre. Vær så snill, lag din egen tråd hvor du kan bable videre om arvesynd og annet vås. La oss også slippe slik argumentasjon som du viser: "buuhu, han sa at at jeg var slem, buhuuu det er han som er slem!" Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Leste du litt kommentarene nede? Tiggere med Iphone, er det en myte også? Barn løgn og alt Romfolk er bare kjeltringer hele gjengen. Hvis du drar til strand steder som Durres en dag, kan du se mange romfolk i gatene på kveldene ,mange av de har ikke bein, armer, de blir hentet av eierene etter at de har jobbet hele natta, barn som er 4-5 år som bærer en flere måneder gammel unge eller bare lar han gråte der, men folk ber han plukke han opp fra baken. Jeg har ikke vært i Øst-Europa etter murens fall, og aldri i Albania. (Det var ikke akkurat kjent som noe badeparadis i min ungdom... Edit: Derimot som "Sosialismens fyrtårn". Det viste seg å være en myte det også.) Jeg har sett mye elendighet på mine mange reiser rundt i verden, også som inkluderer sigøynere. Men jeg har sett for mange vandrehistorier på internett som beviselig er usanne til at jeg kjøper en hver ny en som kommer rekende ukritisk. Og nei, de er neppe kjeltringer hele gjengen. I min verden er man kjeltring når og fordi man har gjort noe galt. Generaliseringer (fordommer) kan være nyttige som individuelle forholdsregler, men de duger ikke som juridisk metode. Geir edit: Fyrtårn, ikke "fytårn". Endret 22. april 2013 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Gikk fordi en av de såkalte "tiggerne" nå nettopp. Ved første øyekast så det ut som han var schizofren eller noe, men da jeg kom nærmere så jeg at han hadde på seg et blåtann handsfree. Kan være greit å ha når man koordinerer tiggingen 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Ja, og gi han bare en kjapp hårklipp, rene og pene klær, og sett han til å bare spasere rundt i byen - da ser han altså kliss lik ut oss nordmenn. På tide å geomerke disse sigøynerne, slik at de ikke kan lure seg unna ved å se ut som oppegående mennesker. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Er vel forsåvidt mulig å spore dem via mobiltelefonene deres 3 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Ja, og gi han bare en kjapp hårklipp, rene og pene klær, og sett han til å bare spasere rundt i byen - da ser han altså kliss lik ut oss nordmenn. På tide å geomerke disse sigøynerne, slik at de ikke kan lure seg unna ved å se ut som oppegående mennesker. Det samme kan man si om en opptint huleboer. Jeg tror ikke de noensinne kommer til å bli forvekslet med oppegående mennesker, så jeg er ikke bekymret. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Ikke kjent som badeparis? Idiot .. Det var da voldsomt. Og svaret er nei: Det var ingen som hadde Albania som reisemål når de skulle på badeferie den gangen. Du visste ikke noe om Albania da , eller nå.. Sosialisme? Det var kommunisme - -Geir ikke skriv ting du ikke forstår eller ikke har anelse om., "Sosialismens fyrtårn i Europa" var Maos betegnelse på Albania den gangen de fortsatt var venner. Søk det opp før du kommenterer. Selvsagt var det kommunisme (et ord som brukes om så mye rart), kjært barn har mange navn. Jeg vet ellers en god del om det emnet, men det har kanskje ikke så mye med tråden å gjøre. Geir Endret 22. april 2013 av tom waits for alice 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Det samme kan man si om en opptint huleboer. Jeg tror ikke de noensinne kommer til å bli forvekslet med oppegående mennesker, så jeg er ikke bekymret. Jeg har hørt snakk om at disse teknologiske nyvinningene de går rundt å tøffer seg med, er bare oppspinn for å gjøre seg interessante og lure oss trill rundt med. Mobilene deres er ikke annet enn rustne hermetikkbokser, som de har tygd og pusset på, og knekt og bøyd, og til slutt malt med noe sjit for å få de til å se ut som originalvarer. Og det de nå holder på med er å strekke masse forskjellige tråder rundt omkring i våre byer og tettsteder. Kall det deres garnnøstenettverk. Så på hver en liten tiggerplass som de okkuperer, vil du hvis du bøyer deg ned i støvet, finne disse trådendene som de kobler sine modifiserte fiskebollebokser til og Voila!, som da er forbindelsen til andre tiggersteder, eller direkte til tiggermoderskipet, som all møkka koordineres fra. Og sånne blutut-plugger, er så klart ikke annet enn ørevarmere Hyggelig å få oppklare dette for deg Lenke til kommentar
Player10 Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Det var da voldsomt. Og svaret er nei: Det var ingen som hadde Albania som reisemål når de skulle på badeferie den gangen. "Sosialismens fyrtårn i Europa" var Maos betegnelse på Albania den gangen de fortsatt var venner. Søk det opp før du kommenterer. Selvsagt var det kommunisme (et ord som brukes om så mye rart), kjært barn har mange navn. Jeg vet ellers en god del om det emnet, men det har kanskje ikke så mye med tråden å gjøre. Geir Jeg bryr meg ikke hvorfor blander du inn reisemål Albania var isolert--- du kunne ikke komme deg inn i landet, det var dagens Nord-korea.. men du er utenfor tema nå.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Det var du som brakte inn stranden i Durres. Jeg påpekte at det ikke var veldig sannsynlig at nordmenn hadde vært der. Vi er begge utenfor tema. Geir 2 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Som sagt, denne tråden handler ikke om vesten er stueren eller ikke. Det har null & niks med saken å gjøre. Vær så snill, lag din egen tråd hvor du kan bable videre om arvesynd og annet vås. La oss også slippe slik argumentasjon som du viser: "buuhu, han sa at at jeg var slem, buhuuu det er han som er slem!" Det er ikke poenget. Du misforstår hele greia. Poenget er at du som et individ innbiller deg at du har retten til all den velferden som er foran trynet ditt, og det fører igjen til misnøyen du har med sigøynere. Fordi du mener de tar noe som er ditt. Jeg mener at du personlig egentlig ikke har noe mer rett på den velferden enn dem. Ettersom det er det eneste fornuftige i forhold til en holdning om å eie noe. Det er du som legger skyldbyrden på noen her, så ikke kom å si at vi ikke skal peke fingere. Det har du startet med for lengst. Endret 22. april 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Det er ikke poenget. Du misforstår hele greia. Poenget er at du som et individ innbiller deg at du har retten til all den velferden som er foran trynet ditt, og det fører igjen til misnøyen du har med sigøynere. Fordi du mener de tar noe som er ditt. Jeg mener at du personlig egentlig ikke har noe mer rett på den velferden enn dem. Ettersom det er det eneste fornuftige i forhold til en holdning om å eie noe. Det er du som legger skyldbyrden på noen her, så ikke kom å si at vi ikke skal peke fingere. Det har du startet med for lengst. Den eneste som misforstår er nok dessverre du. Dette er en tråd som handler om romfolk-problematikken i Norge (Oslo). Så kommer du og begynner å bable om vås som har med arvesynd å gjøre. Ta det i en annen tråd. Er det noen moderatorer her som kan forsøke å holde tråden innenfor topic? 1 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) Den eneste som misforstår er nok dessverre du. Dette er en tråd som handler om romfolk-problematikken i Norge (Oslo). Så kommer du og begynner å bable om vås som har med arvesynd å gjøre. Ta det i en annen tråd. Er det noen moderatorer her som kan forsøke å holde tråden innenfor topic? Nei, dette er ikke off-topic. Jeg bare prøver å grunnlegge hvorfor det du mener er helt meningsløst. Er det forbudt? Det er heller ikke snakk om arvesynd, det er snakk om tilstander som eksisterer i dag. Og som har blitt gjort mulige pga det som har skjedd tidligere. Jeg prøver som nevnt over å påpeke at din påstand om at de tar noe fra "oss" eller deg er helt meningsløs, for verden er mye mer sammensatt enn som så. Jeg syns du burde revurdere hva du som person har rett på. Endret 22. april 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå