InHindsight Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Planen var å se igjennom The Wire før prøvetiden gikk ut. Det ble lettere når prøvetiden ble utvidet med en måned - som var en fin gest. At HBO Nordic er det samme som HBO er vel strengt tatt en sannhet med modifikasjoner, så vidt jeg har forstått. HBO Nordic er et eget selskap som over tid vil (eller alt har) inngå avtaler med andre innholdsleverandører. Som for eksempel husker jeg det var snakk om ishockey-rettigheter og noen andre serie-produsenter. Så tjenesten vil nok etterhvert få en del innhold som har lite med HBO å gjøre. Selv om tilbudet nok blir bedre etterhvert, så må jeg si meg enig. Bindingstid er no-no på disse tjenestene - PERIOD! En dealbreaker som gjør at abonnementet er sagt opp innen månedslutt selv om tjenesten strengt tatt er helt grei. I'll stick to Netflix for now. 2 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 HBO er her for alle som er villig til å inngå slavekontrakt.... 2 Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 "...men begge abonnementene har en oppsigelsestid på tre måneder." Dra til helvete, HBO. 7 Lenke til kommentar
Buddies Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Har lest igjennom vilkårene, kan ikke lenger se at det kreves 3 måneder. Mulig det gikk litt fort, andre som har lagt merke til det samme? Lenke til kommentar
TN;) Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Elendig forretningsmodell. Har de virkelig så liten tro på eget produkt? Endret 18. februar 2013 av TN;) 1 Lenke til kommentar
TN;) Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Igjen og igjen skyter tv-/film-bransjen seg i foten. Er det rart at folk tyr til alternative nedlastninger når de behandler de som faktisk vil betale som dritt? Lange bindingstider, dårlig kvalitet, treig buffering, nedlessa med DRM som ikke er cross-platform og andre restriksjoner. Jeg holder meg langt unna... Du og 98,5% av oss andre med. De skjønner virkelig ikke hvordan internett + produkter/tjenester + markedsføring fungerer. Tyder på at disse selskapene styres av pengegriske, arrogante, eldre folk med gamle mindsets. Lenke til kommentar
olemars Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Har vi 14 dagar ångerrätt som det mesta annat av nettsalg? Då kostar det inte en krona att prova, men man måste registrera betalkort. Är man bara bevisst på vad man gör går det bra, men helt enig. Så totalt användarfientliga villkor att jag inte ens vill prova, själv om det är gratis. Du må sannsynligvis betale for de 14 dagene. 1 Lenke til kommentar
olemars Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Er fortsatt i den gratis prøveperioden, og kommer til å avslutte i løpet av uka (festlig nok var det løpende abbo jeg valgte, men står oppført med 12 måneders-varianten likevel). På forhånd tenkte jeg at HBO, de vil jo vinne på innhold. Men i praksis slipper de ut kanskje 3-4 episoder i måneden av serier jeg faktisk har interesse av å se. Filmutvalget er latterlig. 79/129 kr i måneden for 4 timer underholdning? Da går jeg heller en ekstra tur på kino. Har lest igjennom vilkårene, kan ikke lenger se at det kreves 3 måneder. Mulig det gikk litt fort, andre som har lagt merke til det samme? Står i denne, kapittel 14: http://hbonordic.com/general-terms-and-conditions-norway-english Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 "Following execution of the Agreement, HBO may collect information regarding the User's creditworthiness, provided that the conditions for this are met, and otherwise supplement the personal data by obtaining information from public and private registers for the purpose of updating its user register with personal data which HBO deems necessary in order to properly service customers and maintain its registers." "HBO will also use personal data for direct marketing or other advertising via e-mail and other channels of HBO and other companies' services and products, if you expressly consent to this. In accordance with the above, personal data may be provided to other companies within the HBO group and to companies with which the group cooperates for direct advertising or other advertising via e-mail or another channel of services and products of HBO, companies within the HBO group or other companies and for the performance of market surveys. HBO may also provide your personal data to companies which perform services for HBO in order for such companies to be able to perform the services requested by HBO. The services which may be requested are, for example, the provision of infrastructure and IT services, the provision of customer services, the processing of market surveys and the performance of statistical analyses and processing of credit card and debit card transactions." Ser ut som de kan bruke din personlige informasjon som de vil, inkludert kredittsjekk! I tillegg tar de seg full frihet til å selge din informasjon or bruke den i markedsføringsøyemed som de vil... Du kan sende brev skriftlig på snail-mail for å reservere deg om at de ikke kan benytte din informasjon til slikt. "Blocked marketing In connection with each marketing communication the User will be given the opportunity to opt-out from receiving such communications. The User may also send notice of this to: HBO Nordic AB C/o Net 1, Regeringsgatan 25 111 53 Stockholm. After 1 December 2012, the following address shall be used: HBO Nordic AB Kungsträdgardsgatan 20 11147, Stockholm. Such notice should be in writing and contain information regarding the User's name and personal identification number." Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Skal de selge produktet sitt i Norge så må de rette seg etter norske personvernregler. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Elendig forretningsmodell. Har de virkelig så liten tro på eget produkt? Du sier virkelig noe der, for en gjeng! 1 Lenke til kommentar
mflakke Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Jeg har både HBO og Netflix. Netflix vinner lett på brukervennlighet. Bare det at datteren min kan åpne Netflix og finne barnetv (setter den i KIDS modus i netflix) selv, mens jeg står i dusjen om morgenen er genialt. HBO vinner på kvalitetsinnhold. jeg storkoser meg med Game of Thrones og andre serier. Men enig at de godt kunne droppet bindingstid. Men det er jo opp til de. De for selv måle hvor mange brukere de taper på det, kontra hvor mye de tjener på bindingstiden. Til sammen så utfyller de hverandre ganske bra. Sjeldent jeg løper til videosjappa for å kjøpe filmer lengre, og stjeling av filmer på nett sluttet jeg med for noen år siden. Har nå jobb og tjener så pass med penger at jeg har råd til å betale for filmer og serier. 3 Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Jeg har både HBO og Netflix. Netflix vinner lett på brukervennlighet. Bare det at datteren min kan åpne Netflix og finne barnetv (setter den i KIDS modus i netflix) selv, mens jeg står i dusjen om morgenen er genialt. HBO vinner på kvalitetsinnhold. jeg storkoser meg med Game of Thrones og andre serier. Men enig at de godt kunne droppet bindingstid. Men det er jo opp til de. De for selv måle hvor mange brukere de taper på det, kontra hvor mye de tjener på bindingstiden. Til sammen så utfyller de hverandre ganske bra. Sjeldent jeg løper til videosjappa for å kjøpe filmer lengre, og stjeling av filmer på nett sluttet jeg med for noen år siden. Har nå jobb og tjener så pass med penger at jeg har råd til å betale for filmer og serier. Kunne ikke vært mere enig i det du skriver. Nå bruker jeg selv kun Netflix og kjempefornøyd. Det som personlig plager meg med HBO er at det virker som de prøver å lure til seg raske penger. At man skal måtte betale flere måneder for å kunne avslutte et abonnement man ikke er fornøyd med blir rett og slett for dumt. En måneds binding hadde ikke vært verdens undergang, men 3 måneders oppsigelsestid er rett og slett tyveri i mine øyne. At dem ikke tørr å satse skikkelig (og rettferdig) slik Netflix gjør ved å faktisk gi folk muligheten til å prøve ut tjenesten en hel måned gratis, tyder bare på at de ikke har "baller". Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Lurer på om jeg skal sende oppsigelsen i dag og tegne abonnement om et par måneder... Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 3 måneder bindingstid er kjipt ja, enig i det. Men nå har vi jo uansett angreretten her til lands, så man får 14 dager på å prøve tjenesten uansett. At man da blir fakturert for disse 14 dagene må man nesten regne med. Netflix var smarte og gjorde lanseringen til en drøm for forbrukerne, dessverre førte dette også til endel negativ omtale da folk hadde feil forventninger. (Hvor er de nyeste sesongene av serie X etc) Har selv Netflix og bruker det innimellom, men mest til barne-tv. Ungene finner lett frem til ting å se på i Kids modus. Er usikker på om jeg skal si opp HBO eller bare fortsette med 12mnd binding. Håper de kommer med litt flere av de dokumentarene de tilbyr på sin amerikanske variant, samt at det kommer minst 1 serie til jeg vil følge. GoT og Real Time with Bill Maher blir litt lite til 79,- pr mnd. Lenke til kommentar
olemars Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Nesten litt eksotisk med en nett-tjeneste som ikke har noe innebygd system for å si opp abonnement. Må sende mail/ringe/skrive brev på papir. Blir nesten litt trassig "nei, nei, ikke gå". Tror jeg skal være like trassig og kreve utskrift og sletting av de personopplysningene de har samlet inn og videresolgt. Lenke til kommentar
immo Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Jeg var skuffa over tjenesten og gidda bare ha den i 2 dager.. men å SI OPP var ikke bare bare.. Under er epost-dialogen jeg måtte gjennom for å få stoppet mitt abonnement. Det skal sies at jeg var irritabel allerede fra første epost grunnet tiden jeg måtte bruke for å finne ut hvordan jeg i det hele tatt.. E-posten starter nederst og leses oppover. Kun redigert vekk navn etc. Oppsigelsen er registrert.Du kan fremdeles benytte deg av tjenesten ut prøve-/gratis-perioden du er tildelt. Håper å se deg tilbake i fremtiden. Ha en fin dag. --------- Cention Contact Centre - Original message --------- Errand: #61004 From: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Sent: 2013/02/19 13:55 To: HBO_Secondline_NO Subject: Re: Oppsigelse Helt utrolig. Dere jobber virkelig hardt for at kundene ikke skal komme tilbake igjen. E-post adresse og navn har jeg skrevet hver eneste gang. Jeg ga dere også en utfyllenede forklaring på hvorfor jeg sa opp. Verdikoden fikk jeg sendt fra dere på e-post etter registrering på HBO-Nordic (IKKE fra Samsung). Skjønner ikke hvordan dere ikke har dette i systemet deres. Vel, spiller ingen rolle. Kan dere nå vennligst ordne opp i dette nå? All info nødvendig var med allerede fra første mail men jeg får gjenta: NAVN: xxxxxxxxxxxxxxxxx E-post/bruker: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Verdikode: HBO Nyhetsbrev (om dette er hva dere kaller koden sendt meg etter reg. på nettsiden deres) Ko! pi at tidligere tilbakemelding: “ Tilbakemelding: Var skuffet over utvalg, avspillingskvalitet , samt muligheter for å søke gjennom innholdet. (Kunne og ønsket litt info om seriene når man klikket seg inn på dem - det ble mye IMDB-bruk). I tillegg føles de! t en smule sleipt at det ikke er lagt inn en snarvei/knapp for enkelt å kunne avslutte abonnementet på nettsiden, slik alle andre tjenester jeg har brukt gjør det. Litt enklere muligheter for å si opp samt en månedlig fakturering uten noe “oppsigelsestid” på 3 mnd så hadde man nok mye lettere latt abonnementet gå noen måneder og testet det ut lengere for å se hvordan! tjenesten utviklet seg. ” Ps: Det er ikke kommet noen “knapp” for oppsigelse på nettsiden i dag heller. Mh xxxxxxxxxxxxxxxxxxx From: HBO Nordic Sent: Monday, February 18, 2013 9:53 PM To: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Subject: Re: Oppsigelse! Informasjonen vi spør om er vesentlig for å kunne registrere din oppsigelse. Vennligst svar korekt på spørsmålene. Vi spørr ikke etter selve verdikoden men etter hvilken kampanje den kom fra. Enten Samsung eller HBO nyhetsbrev. Videre trenger vi ditt fulle navn samt registrert e-mail (brukernavn) i tjenesten. Dato for registrering trenger vi kun om du har registrert deg med en verdikode fra Samsung. --------- Cention Contact Centre - Original message --------- Errand: #60438 From: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Sent: 2013/02/18 21:11 To: HBO_Secondline_NO Subject: Re: Oppsigelse Dette begynner å bli en særdeles irriterende opplevelse. Det er IKKE kommet noe kansellerings funksjon på kontosiden min på HBO Nordic (pr. 18.02.2013. Kl. 2100). Ang. verdikode er det en smule tåpelig å spørre etter NÅ? Mailen med denne ble slettet etter at min tilgang var ordnet. Skulle tro dere har dette lagret s! elv, om det er noe dere trenger? Samme med dato for registrering.. Vengligst stopp mitt abonnemet NÅ. Ang. årsakene til oppsigelsen så skrev jeg det i første mailen jeg sendte. (scroll evt. ned i denne mailen og les på ny). xxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Tlf: xxxxxxxxxxxx From: HBO Nordic Sent: Monday, February 18, 201! 3 5:09 PM To:xxxxxxxxxxxxxxxxx Subject: Oppsigelse Hei, Takk for at du viser interesse for vår tjeneste! Det skal ha kommet en funksjon f.o.m. mandag 18.02.13 hvor du selv kan kansellere ditt abonnement fra kontoinstillingene dine. Om du ønsker at vi gjør dette for deg trenger vi følgende informasjon: (Dette for å forsikre oss om riktig informasjon for en oppsigelse) - Fullt navn - Registrert e-postadresse - Informer også om verdikode kom fra Nyhetsbrevet vårt, eller via kampanje til Samsung ved kj! øp av ett Samsung produkt. - Dato du registrerte deg i tjenesten (hvis du fikk verdikode fra Samsung). - Fint om du kan gi en kort beskrivelse om hvorfor du ønsker å si opp Ha en fin dag. Med vennlig hilsen, HBO Nordic Kundeservice Tel. 800 17 370 [email protected] --------- Cention Contact C! entre - Original message --------- Errand: #60179 From:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Sent: 2013/02/18 17:07 To: HBO_NO Subject: Oppsigelse Kundenr: xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxx Tlf: xxxxxxxxxx Hei, sier herved opp abonnementet mitt hos HBO Nordic før utløpet av februar 2013, og benytter meg dermed av muligheten til å si opp etter en gratis testperiode. Tilbakemelding: Var skuffet over utvalg, avspillingskvalitet , samt muligheter for å søke gjennom innholdet. (Kunne og ønsket litt info om seriene når man klikket seg inn på dem - det ble mye IMDB-bruk). I tillegg føles de! t en smule sl! eipt at det ikke er lagt inn en snarvei/knapp for enkelt å kunne avslutte abonnementet på nettsiden, slik alle andre tjenester jeg har brukt gjør det. Litt enklere muligheter for å si opp samt en månedlig fakturering uten noe “oppsigelsestid” på 3 mnd så hadde man nok mye lettere latt abonnementet gå noen måneder og testet det ut lengere for å se hvordan! tjenesten utviklet seg. Mvh xxxxxxxxxxxxxxxxx --------- Cention Contact Centre - Original message - End --------- --------- Cention Contact Centre - Original message - End --------- --------- Cention Contact Centre - Original message - End --------- Hadde tenkt å prøve et abonnement om noen måneder i håp om bedre innhold kvalitet. Tror jeg i ren irritasjon holder meg unna en god stund lengere.. 4 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Så.... Brukervennlig.......? Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Binding og DRM... pass. Lenke til kommentar
Poor Old Gil Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Mindre enn én uke igjen av februar, og fortsatt ikke iPad AirPlay støtte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå