Gå til innhold

[Løst] Hd 7970 i crossfire fungerte dårligere en forventet

tex_nex

Anbefalte innlegg

Hei i går fikk jeg gleden av og teste 7970 i crossfire for første gang. Testet dette i Bf3, crysis warhead og 3dmark 11.

Resultetet i 3dmark ble (som forventet høyere) fra 9800 poeng til 13700 ca (husker ikke i farten). Regner med dette er greie resultater

I Bf3 var det akkurat som om spillet gikk dårligere en før.

Samme med Crysis kontra et kort.

Testet dette sammen med fraps. Etter det jeg klarte og se var det høyere maks fps (og ca 10fps mere i avg.) men større fps drops en før, derav mindre spillbart.

Er det noe som kan være feil eller har andre samme erfaring med crosfire?

Min konklusjon er da at det ikke er vært og kjøpe to kort. Er veldig fornøyd med 7970. men ble veldig skuffet over Crossfire

Andre specs:

2500K @ 4.5ghz

8gb ram

corsair Tx750

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk også for 7970Ghz-crossfire for en liten uke siden, og har testet det opp i mente. Per nå har jeg ikke erfart noen dårligere spillopplevelse i f.eks. BF3 Multiplayer, tvert i mot. Høyere FPS og ingen merkbare FPS-drop så langt.

Som arni sier, så er du nok noe CPU-begrenset, da CFX av disse kortene er ganske krevende greier. Hva gjelder microstuttering, så har jeg (faktisk!!) opplevd svært svært lite/tilnærmet ingenting av det heldigvis.

Når du først har kjørt så mye penger på GPUer, så vil jeg anbefale deg å kjøre på med en noe kraftigere CPU kanskje...

Lenke til kommentar

Takker for svar folkens:)

At det kan være cpubegrenset tviler jeg ikke på men etter det jeg har skjønt er ikke 3770k mer en 10-15% bedre en 2500K. derrav mener jeg at det ikke er vits og oppgradere cpu enda. får vente til neste gen. :)

Heldigvis har jeg ikke kjøpt et til 7970. En kompis av meg har akkurat kjøpt to HD7970 og opplevd akkurat det samme som jeg gjore. han har en I7 860.

vi skulle se om det var hans cpu som begrenset opplevelsen. derfor testet vi CF på min pc

Lenke til kommentar

Ja det kan jo ligge noe i det. Hvor mye skiller en i7 860 fra en 2500k?

Her er en artikkel som tar for seg arkitekturelle forskjeller: http://www.anandtech...tecture-exposed

Her er en test der du kan sammenligne i7-875k mot i5-2500k på et par forskjellige klokkefrekvenser: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core-i7-2600k-990x_9.html

Kort oppsummert overklokker Sandy Bridge ca 20% lengre på luftkjøling, og yter 10-40% bedre per MHz i spill

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gikk også for 7970Ghz-crossfire for en liten uke siden, og har testet det opp i mente. Per nå har jeg ikke erfart noen dårligere spillopplevelse i f.eks. BF3 Multiplayer, tvert i mot. Høyere FPS og ingen merkbare FPS-drop så langt.

Som arni sier, så er du nok noe CPU-begrenset, da CFX av disse kortene er ganske krevende greier. Hva gjelder microstuttering, så har jeg (faktisk!!) opplevd svært svært lite/tilnærmet ingenting av det heldigvis.

Når du først har kjørt så mye penger på GPUer, så vil jeg anbefale deg å kjøre på med en noe kraftigere CPU kanskje...

Jeg har åsså bestilt et til SAPPHIRE HD 7970 3GB Vapor-X Edition for å kjøre Crossfire. Har vært veldig i tvil om det er verdt pengene, synes du det er det?

Lenke til kommentar

Jeg har åsså bestilt et til SAPPHIRE HD 7970 3GB Vapor-X Edition for å kjøre Crossfire. Har vært veldig i tvil om det er verdt pengene, synes du det er det?

Verdt pengene? Tja, alt etter som man ser det, men i.f.t. mange andre alternativer så vil jeg påstå en får mye ytelse for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...