Gå til innhold

Får ikke logget inn på vanlig måte etter oppdatering av skjermdriver.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei jeg gir opp. Har ikke nok inngående kunnskaper rundt Linux til å få løst dette på en måte som ikke tar hele dagen.

 

Gjorde som du sa men møtte på dette problemet:

http://ubuntuforums....d.php?t=1602767

 

Beklager jeg blir bare så oppgitt. Ikke lett å venne seg til Linux når man kommer fra Windows. Er enklere når man har et grafisk grensesnitt å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Nei jeg gir opp. Har ikke nok inngående kunnskaper rundt Linux til å få løst dette på en måte som ikke tar hele dagen.

 

Gjorde som du sa men møtte på dette problemet:

http://ubuntuforums....d.php?t=1602767

 

Beklager jeg blir bare så oppgitt. Ikke lett å venne seg til Linux når man kommer fra Windows. Er enklere når man har et grafisk grensesnitt å forholde seg til.

Skal du lære deg et nytt operativsystem etter å ha brukt Windows i en årrekke, så må du nok være litt mer tålmodig. Hvordan installerte du den nye driveren?
Lenke til kommentar

Skal du lære deg et nytt operativsystem etter å ha brukt Windows i en årrekke, så må du nok være litt mer tålmodig. Hvordan installerte du den nye driveren?

Ja, det er desverre tilfellet når det gjelder skjermdrivere ihvertfall, funker ikke akkurat sømløst hvis man ikke har "riktig" skjermkort.

 

Har ikke rescue-mode'n til Ubuntu noen funksjoner som kan redde dagen her? Mener jeg har fått ting opp å gå igjen via rescue-mode og re-konfigurering av x11.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ikke hatt særlig problemer med skjermkort, så lenge jeg har gjort det riktig. Men har gjerne vært heldig med hw, da for det meste ION2, Nvidia og Intel. Scriptet til Nvidia for 310-etellerannet gikk som en drøm på ION2.

 

Har skjønt det er verre når man krysser over til Optimus/Radeon...

 

Edit: Forøvrig kunne trådstarter prøvd følgende prosedyre:

1. sudo service lightdm stop

2. wget link til driver

3. chmod +x driverscript

4. sh driverscript

 

Synd han ga opp så raskt...

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Han har lagt inn proprietær driver, nvidia fucker opp hele x når driveren ikke funker. De driter i å følge grafikk arkitekturen i linux hvor KMS driver i kjernen sørger for sikkerhetsnett. Dette er prisen å betale for et åpen operativsystem hvor alt er mulig.

 

Hva trådstarter har gjort her er en gåte. Å installere linux er en lek i dag, med mindre man er svært uheldig med hardware. Normalt funker driveren fra Nvidia, selv om den har en arkitektur fra 1814. Nouveau funker alltid (OK, finnes sikkert unntak, men jeg tilgode å se dem med dagens nouveau).

Lenke til kommentar

Hva trådstarter har gjort her er en gåte. Å installere linux er en lek i dag, med mindre man er svært uheldig med hardware.

Å installere linux har vært en lek de siste ti++ åra, med litt unntak av trådløsdriver. Å installere proprietær skjermdriver er også, uhum, spennende. Det trådstarter har gjort er å trykke "enable proprietær driver" i Ubuntu-kontrollpanel, det er like spennende hver gang, dvs. det har ihvertfall vært det de siste 2-3 rundene med Ubuntu. Fins ikke stabilitet eller forutsigbarhet i det heletatt. ATI-driverne er kanskje værst, men kan ikk e si det gikk smertefritt å legge inn på macbook'en med nvidia heller... ikke prøv å vri dette til "brukerfeil" er du snill.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Trådstarter ga klart inntrykk av ikke å ha brukt metoden du antyder. Hvis du ser skjermskuddet han presenterer har han blandet 310-versjonen av nvidiadriveren med 304 versjonen av API (altså bibliotek fra 304 versjonen antagelig). Som sagt hvordan han har fått til det er en gåte for meg. Kommentarene til trådstarter tyder også på at han forventet kommandolinje voodoo her, så skulle ikke forundre meg om han dundret rett på en eller annen gammel howto på en forumpost med masse klipp og lim av linjer som ikke helt gjorde det de skulle. Unnskyld meg, men akkurat nå ser det ut som et bruker problem. At du har kjøpt en Macbook er ditt problem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Trådstarter ga klart inntrykk av ikke å ha brukt metoden du antyder. ... At du har kjøpt en Macbook er ditt problem.

macbooken er det beste stykke hardware jeg har eid på lenge. er det ikke et helt vanlig nvidia-kort som sitter i den? fant ihvertfall ut at det ikke var noe overhengende point med linux på den siden bsd funker finfint også. men tilbake til topic, selv om man - da i motsetning til ts, fikk ikke med meg at han hadde køla så fælt - installerer aksellerert driver "etter boka", så er det ingen garanti for at det funker. det har intet med mac å gjøre, er like flaky på f.eks. hårføneren vaio er jeg redd ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...