boffeeen Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Første dag med trening på flere år i dag. Kjørte alt så trygt jeg kunne med relativt lav vekt, og prøvde å holde best mulig form hele tiden. Følger den originale SS-planen, veier 110 kg (skal ned) og er 191 cm høy, og gjorde disse øvelsene: Knebøy 3x5 55kg Benkpress 3x5 55kg Markløft 1x5 60kg Jeg kunne nok ha løftet en god del mer i knebøy og mark (benk var litt ustø), men på 55kg knebøy gikk det litt saktere enn tidligere, og siden jeg hadde bestemt meg for å gjøre det så trygt som mulig, så bestemte jeg meg for å stoppe der. I markløft ble jeg veldig usikker på form, særlig på vei ned, og bestemte meg for å stoppe på 60kg, selv om jeg ikke synes det var så veldig tungt. Finnes det noen gode, pedagogiske videoer som viser markløft godt? I tillegg så hadde jeg planlagt å kjøre litt lett løping i tjue minutter etter styrketreningen. Jeg jogga rolig i ti minutter, og det føltes egentlig ganske behagelig, men jeg ble usikker også her, på grunn av alt jeg har hørt om å kombinere kardio og styrke. Jeg har ingen mål om å løpe maraton, men per i dag har jeg veldig dårlig kondis, og vil veldig gjerne komme i grei løpeform. Målet mitt her er å kunne løpe én femkilometer hver eller annenhver uke. Hvordan kan jeg best kombinere dette målet med styrketrening? Siste spørsmål: Er det greit å starte en treningslogg som jeg kun oppdaterer når jeg lurer på noe angående øvelsene jeg har gjort? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Anbefaler deg å kjøpe (laste ned) starting strenght videoen, har nøye gjennomgang over de øvelsene som er med i programmet. Det er ikke noe problem å jogge litt etter styrketreninga, så det må du bare fortsette med. Det er ikke optimalt for muskelvekst og sånn, men så er det jo ikke alle som har som mål å bli sterkest/størst mulig. Jeg hadde tatt en egen dag til løpetrening i tillegg til styrketrenigene, og så kanskje løpe litt etter styrketreningen en av dagene, om du ikke syns det er for mye. Og ja, vil tro det er lov å starte en egen loggbok for det, evt. er det jo bare å spørre i treningscafèn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå