darazmanaz Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) jeg er 14 år og sparer, og har en massivt forbruk av cola og trenger penger, jeg har/ser litt på mulighetene for å begynne å lage hjemmebrent og selge, men tar gjerne imot forslag (både lovlig og ulovlig). grunnen til at jeg ikke går med vg er at den er allerede tatt i mitt område og jeg ikke er spesielt glad i å traske på asfalt... men glad i fjellturer btw jeg bor i Asker en halvtime sør for oslo Endret 18. februar 2013 av darazmanaz 1 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Burde ikke du ligge å sove nå? Og du vil tjene penger så du kan kjøpe cola? Troll, troll, troll your boat 2 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 14 år... er ikkje du snart på tur til å konfirmera deg? Lenke til kommentar
darazmanaz Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Burde ikke du ligge å sove nå? Og du vil tjene penger så du kan kjøpe cola? Troll, troll, troll your boat fikk ikke sove, og ikke bare cola, 75% til sparing 25% til vanligbruk Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Du kan jo starte lokal tyggismafia. Stockpiling av tyggisk og salg med profitt. Lenke til kommentar
darazmanaz Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 14 år... er ikkje du snart på tur til å konfirmera deg? nei, valgte å ikke gjøre det fordi 1 jeg tenkte ikke på penger før, 2 jeg er ikke kristen og mener at borgelige greie er en dårlig kopi for griske barn... noe jeg angrer og vet jeg kommer til å angre sykt på om en liten stund Lenke til kommentar
weebl Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Ta på deg småjobber for naboer, snømåking nå som det er vinter og plenklipping osv når snøen forsvinner. Er ikke noe problem å få noen hundrelapper for å klippe ei plen, ta på deg et oppdrag eller to etter skolen og noen til i helgene så får du fort to tusen på en måned, og det er masse cola (såfremt du snakker om drikken) 2 Lenke til kommentar
darazmanaz Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Ta på deg småjobber for naboer, snømåking nå som det er vinter og plenklipping osv når snøen forsvinner. Er ikke noe problem å få noen hundrelapper for å klippe ei plen, ta på deg et oppdrag eller to etter skolen og noen til i helgene så får du fort to tusen på en måned, og det er masse cola (såfremt du snakker om drikken) hvor mye er "fair" pris for snømåking? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 spørs på hvor lang tid det tar, 150kr for en times arbeid bør du iaf forvente. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Han bør ikke forvente så høy timelønn når han er 14 år gammel og snømåkeretterspørselen ikke er så stor. Hvorfor skal naboen betale ham så mye for en jobb han sikkert ikke har noe imot å gjøre selv, og antakelig kan gjøre mer effektivt enn en guttunge? Halvparten av den prisen er kanskje realistisk. Du er 14 år, trådstarter, så du har veldig få jobber å velge i. Hvis colaen er viktig nok, må du ta til takke med hva enn du kan få og hvor dårlig lønn du enn får. VG er ikke den eneste avisa du kan selge/levere her i landet. Hvis du har den holdningen at du ikke gidder fordi du ikke liker asfalt, kommer du aldri til å tjene ei krone. Lenke til kommentar
darazmanaz Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) asfalten Han bør ikke forvente så høy timelønn når han er 14 år gammel og snømåkeretterspørselen ikke er så stor. Hvorfor skal naboen betale ham så mye for en jobb han sikkert ikke har noe imot å gjøre selv, og antakelig kan gjøre mer effektivt enn en guttunge? Halvparten av den prisen er kanskje realistisk. Du er 14 år, trådstarter, så du har veldig få jobber å velge i. Hvis colaen er viktig nok, må du ta til takke med hva enn du kan få og hvor dårlig lønn du enn får. VG er ikke den eneste avisa du kan selge/levere her i landet. Hvis du har den holdningen at du ikke gidder fordi du ikke liker asfalt, kommer du aldri til å tjene ei krone. asfatlen spiser meg , 1. sover vanligvis til 12-14 i helgene, 2. det er en dame som kjører rundt i bil som har en avtalte med lokal avisen, fins det noen andre aviser? Endret 18. februar 2013 av darazmanaz Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Du kan prøve Dagbladet eller Aftenposten, for eksempel. Men hvis det er viktigere for deg å sove lenge enn å tjene penger, har du et problem. Lenke til kommentar
Driiper Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Hva med å slutte å drikke cola? 3 Lenke til kommentar
Øyvri Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Trenger du penger? Da må du skaffe deg en jobb! på din alder er det vell litt verre, men absolutt mulig og tjene seg noen kroner. Det beste du kan gjøre er og høre med dine foreldre om du kan få en fast sum med penger i uken, for at du gjør diverse ting i huset som foreksempel oppvasken, rydding, lage middag etc. Er dette ikke mulig kan du finne på noe annet. Et par eksempler kan være, Gå på tur med hunder for gamle folk, Hente posten/bosspannet for folk som er på ferie, vanne blomster etc. PS: prøv colaen til kiwi den koster 10 kr + pant, den har de testet og den smaker ganske lik originalen. Lenke til kommentar
darazmanaz Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Trenger du penger? Da må du skaffe deg en jobb! på din alder er det vell litt verre, men absolutt mulig og tjene seg noen kroner. Det beste du kan gjøre er og høre med dine foreldre om du kan få en fast sum med penger i uken, for at du gjør diverse ting i huset som foreksempel oppvasken, rydding, lage middag etc. Er dette ikke mulig kan du finne på noe annet. Et par eksempler kan være, Gå på tur med hunder for gamle folk, Hente posten/bosspannet for folk som er på ferie, vanne blomster etc. PS: prøv colaen til kiwi den koster 10 kr + pant, den har de testet og den smaker ganske lik originalen. har en avtale med mamma og pappa om husarbeid, men jeg trenger mer... nei nei ikke no first price her, jeg kjøper 4 pack med 1,5 l Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Heng opp lapper om at du tar på deg hundelufting. Kjenner en på din alder som lufter bikkjer for 500-1000 kroner uka (hverdager, turlengde 20-60 minutt avhengig av hvor langt det ble gått dagen før). Ikke kjempegodt timesbetalt, men du får brukt "glad i å gå i fjellet" egenskapen din... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Burde ikke du ligge å sove nå? Og du vil tjene penger så du kan kjøpe cola? Troll, troll, troll your boat Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 spørs på hvor lang tid det tar, 150kr for en times arbeid bør du iaf forvente. 150kr timen? Det er mer enn en gjennomsnitts kassearbeider på Kiwi... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå