Gjest Slettet-YvxSGO Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Hei, Holder på med oppgaver om å dokumentere serveren jeg setter opp. windows 2008 R2 med disse funksjonene: DHCP, DNS, AD, Filserver og print server. Som også settes opp med en Brannmur, Router og Switch til klienter. Til nå har jeg skrevet opp alt manuelt med tanke på dokumentasjon i Word dokument. til nå er alt i et dokument som går igjennom alle funksjonene. Men istedenfor å lage en egen dokumentasjon hver gang er det en mal eller program som kan dokumentere serveren og nettverket? tenker altså et program som skriver opp adresser. AD brukere og hvordan rollene er satt opp på en god og ryddig måte. Ser alltid etter nye metoder for å dokumentere serverog nettverk på en bedre og mer effektiv måte. Selv om oppgavene jeg får nå er forholdsvis basic så føler jeg at dokumentasjonen er det viktigste uavhengig av hva man setter opp. -Whitehat Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Jeg har vært interessert i det samme, og kom over http://sydiproject.com/guides/server-documentation-template/ Er et script som kjører og samler masse informasjon, for å putte det inn i et Word-dokument. Dokumentet må gås grundig over i etterkant, det er mye informasjon som ikke alltid er relevant, og noe må du fylle inn selv (eierskap, hvor kritisk serveren er i virksomheten etc), men det er et bra utgangspunkt! Finnes også med mulighet for norsk oversettelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå