PerParker66 Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg skal spraye plastik og metall vifter/deler i kabinettet mitt. Noen som vet om noen egnende sprayer (rødt/svart)? Noe jeg burde være ops på når jeg sprsyet deler? Hørt jeg må bruke sandpussepapir og slikt, right? Lenke til kommentar
Tanoy Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Spraymaling er ikke så vanskelig å få tak i. Ja de fleste sprayene vil feste seg til metall,plastikk og andre overflater. For best mulig resultat, bruk et fint pussepapir. Ikke ett sånn som er så grovt, sånne gule pussepapir funker fint. Etter du har pusset, anbefaler jeg å bruke rød sprit å vaske delene etterpå du har pusset. Da fester spraymalingen seg bedre. Hvis du kladder på delene gir du igjen fettmerker, som vil foråsake at spraymalingen ikke fester seg skikkelig. Så bruk rød sprit å skrubb over det et par ganger, sånn det ikke blir noe fett på det. Og bruk hansker, da får du ikke noe rødsprit på deg. Får du rød sprit på deg så vil huden bli veldig tørr, og vil sprekke som ikke er noe særlig godt. Bruk også hansker når du sprayer delene. Spray malingene fra "Quick" fester seg til "alle" overflater. Lykke til Endret 18. februar 2013 av KevinMM Lenke til kommentar
johanf Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Anbefaler ikke å spraye vifter (vifteblader) da disse vil slites mye fortere og kanskje tilogmed skape vibrasjoner i kabinettet om du får den minste ujevnhet i lakkmengde på bladene. Lenke til kommentar
PerParker66 Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Anbefaler ikke å spraye vifter (vifteblader) da disse vil slites mye fortere og kanskje tilogmed skape vibrasjoner i kabinettet om du får den minste ujevnhet i lakkmengde på bladene. Ja, hørt det. Tror ikke jeg blir å farge viftene (takk uansett). Kommet opp meg en annen plan om å gjømme de bak en metall plate. Pluss så sitter radiatoren å dekker for den siste åpne siden. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå