Broseen Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Hei. Vet noen hvordan man "deler" en side i Word 2010? Det gjelder oppsett i en CV der jeg ønsker å ha årstall i venstre kolonne og utdannelse etc i høyre kolonne. Jeg ønsker da å kunne justere mellomrommet mellom disse tekstene. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 enkleste er vel å lage en tabell. 2 Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg ønsker ikke tabell. Går det ikke an å dele siden i to der man kan justere "linjen" som deler? Lenke til kommentar
Topper271 Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Er det ikke enklest med tab? Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Nå har jeg engelsk Word, men du finner nok fram i den norske. Page layout/Sideoppsett - Columns/Kolonner - More columns/Flere kolonner Der kan du spesifisere antall kolonner og bredden på disse. Jeg holder med de andre i at tabell nok er det enkleste, gjør kantlinjene fargefrie og juster bredden on the fly. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Da prøver jeg dette. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Da prøver jeg dette. Prøve kolonner, eller tabell? Kolonner vil nok neppe være en god løsning for denne jobben. Deler du siden i to med kolonner, da er det vel i utgangspunktet slik at kolonne to er mer som en fortsettelse av kolonne en. Altså som om den var en egen siden under den første. Dermed er det ikke bare bare å sette et årstall i den ene kolonnen og tilhørende tekst i den andre. En tabell er en langt bedre løsning. P.s. Lagre CV-en som PDF når du er ferdig. Det ser mye bedre ut om du sender jobbsøknad og CV som PDF i stedet for Word-filer. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg testet med kolonner, og fikk det brukbart. Men jeg støtte på problemet du snakker om. Takk tips om PDF, jeg er helt enig, det ser bedre ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå