Gå til innhold

[Løst] Keynote og annen app samtidig

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt når jeg holder møter og bruker keynote, jeg kan ikke ha både keynote og f.eks pages oppe samtidig.

Altså, keynote presentasjon på sjerm 2 og pages på sjerm 1.

Veldig irreterende når jeg har møte og vil skrive ned notater til hva som blir bestemt, diskutert osv.

Det jeg vil gjøre er å ha en keynote presentasjon gående på sjerm 2, der alle andre på møtet kan følge med, så vil jeg ha mulighet til å skrive notater på min skjerm/sjerm 1 (Macbook Pro) i et annet program.

Er det noen som vet om en måte å gjøre dette på? Evt et programm som gir meg mulighet til det.

Har lett litt gjennom keynote og ser ikke ut til å ha funnet noe, søkte på nettet og det var lite bruktbart der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Ikke kjent med Mac, men referer du nå til at Keynote går inn i dual screen modus når du kjører en presentasjon, og at det er det som er grunnen til at du ikke får brukt andre skjermen? Hvis det er tilfellet, og Keynote ikke lar deg deaktivere den funksjonen, så har du både Powerpoint og Openoffice hvor den funksjonen er frivillig.

Lenke til kommentar

Takk, tror jeg fant noe jeg kunne bruke der, kjør presentasjonen i et eget vindu skal gjøre saken grei.

Ved bruk av "use presenter view" under "monitors" så får jeg fortsatt ikke opp noen av de andre appene, bare info om presentasjonen, notater, tid brukt, neste slide osv.

Men fant noe jeg kunne bruke, takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Takk, tror jeg fant noe jeg kunne bruke der, kjør presentasjonen i et eget vindu skal gjøre saken grei.

Ved bruk av "use presenter view" under "monitors" så får jeg fortsatt ikke opp noen av de andre appene, bare info om presentasjonen, notater, tid brukt, neste slide osv.

Men fant noe jeg kunne bruke, takk :thumbup:

I powerpoint er dual screen deaktivert automatisk, så "use presenter view" skal være AV, ikke på ;)

Lenke til kommentar

Ah... selfølgelig... nettopp ferdig med vinterferie kan vi skylde på.

Men jeg får ikke det valget, jeg har kun valget mellom "Presenter view" og "Mirror display"....

Får ikke prøvd det ut heller, har ikke tilgang på skjerm nr 2 før i kveld, ca 5 min før møtet. Men vist jeg ikke finnet utav det så kjører jeg bare presentasjonen i et eget vindu, maximert opp.

Lenke til kommentar

Har ikke brukt pages, men i powerpoint kan du skrive notater under hvert lysbilde, og ha dem oppe i et egent vindu på en anne skjerm. Det er det jeg bruker når jeg har fremlegg på skolen. Eventuelt google docs har også samme funksjon. Jeg tror pages også har den funksjonen, du må bare lete litt.

Lenke til kommentar

Tror det er keynote du mener ;)

Pages - Word

Keynote - Powerpoint

Har sett at jeg kan ha notater under hvert lysbilde, men det er notater som er skrevet før presentasjonen, jeg trenger å skrive notater under presentasjonen.

Kan jo bruke det, men da bestemmer jeg utfallet av møtet før vi har møte :tease:

Lenke til kommentar

Ja keynote, som sagt, ikke så kjent med mac verden.

Hvis du absolutt må ha det på den måten tror jeg det blir vanskelig. Når du har en presantasjon kjører det programmet du bruker i fullscreen. Jeg tror ikke det er mulig å hoppe mellom et program i fullscreen og annet. Jeg tror heller du må finne en annen løsning. Du kan jo bruke en annen maskin til notater. Eller kjøre presentasjonen fra en ipad, eller omvendt. Men da må du ha iWork på den å.

Lenke til kommentar

Får endel mer å dra på vist jeg skal ha med meg ein annen maskin, en iPad kan evt fungere, men det er så mye styr med å få dokumentene fra iPa og over til Macen.

Så jeg tror jeg bruker Powerpoint og kjører presentasjonen i et eget vindu, da har jeg mulighet til å ha et annet programm oppe for å skrive notater.

Men takk for hjelpen folkens :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...