Selene_ Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Nei, det er de ikke. Men det er enkelt å omgå forbudet mot dem ved å ikke ha disse sidene på norske servere. Tror du tar litt feil her? Det er vel lov, har sett på noen, men kanskje de ikke er så veldig seriøse. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Tror du tar litt feil her? Det er vel lov, har sett på noen, men kanskje de ikke er så veldig seriøse. Det er ulovlig å reklamere for sexsalg i Norge. § 202. Den som a) fremmer andres prostitusjon eller b) leier ut lokaler og forstår at lokalene skal brukes til prostitusjon eller utviser grov uaktsomhet i så måte, straffes med bøter eller fengsel inntil 5 år. Den som i offentlig kunngjøring utvetydig tilbyr, formidler eller etterspør prostitusjon, straffes med bøter eller med fengsel inntil 6 måneder. Med prostitusjon menes i denne bestemmelsen at en person har seksuell omgang eller handling med en annen mot vederlag. Endret 18. februar 2013 av Sexylubb1 1 Lenke til kommentar
Selene_ Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Det er ulovlig å reklamere for sexsalg i Norge. § 202. Den som a) fremmer andres prostitusjon eller b) leier ut lokaler og forstår at lokalene skal brukes til prostitusjon eller utviser grov uaktsomhet i så måte, straffes med bøter eller fengsel inntil 5 år. Den som i offentlig kunngjøring utvetydig tilbyr, formidler eller etterspør prostitusjon, straffes med bøter eller med fengsel inntil 6 måneder. Med prostitusjon menes i denne bestemmelsen at en person har seksuell omgang eller handling med en annen mot vederlag. Ok, takk for oppklaring. Visste ikke at det var så strengt. Trodde det var mer i forhold til den "andre siden", altså kjøper, at det var fullt forbud. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Trådstarter spør ikke om det er moralsk riktig å hore seg, hun spør hva den beste (og sikker også tryggeste) måten å gjøre det på er. Whiteknights everywhere Er vel strengt tatt du som whiteknighter. Ute etter rabatt? 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Ok, takk for oppklaring. Visste ikke at det var så strengt. Trodde det var mer i forhold til den "andre siden", altså kjøper, at det var fullt forbud. Det er enklere for selger å omgå forbudet ved å ikke direkte skrive hva man tilbyr. Det er derfor man selger eskortetjenester, og ikke sex. Underforstått selger man selvsagt sex, og dette ville vært nok til å få sperret sidene om de hadde ligget på norske servere slik jeg forstår det. Men sider som tilbyr slikt er gjerne eid av utenlandsk registrerte firma som ikke trenger å utlevere noe informasjon til norsk politi slik at norske myndigheter ikke har noe å stille opp med. Det er altså like ulovlig å gjøre det som det er for nordmenn å kjøpe sex i utlandet. Det er ikke lov, men det er fint lite noen kan gjøre med det i praksis. Det er allerede linket til sider som tilbyr det du etterspør. Men om du har tenkt å gjøre dette en stund vil jeg anbefale deg å prøve å samle sammen en liten gjeng faste kunder du stoler på, så du slipper å måtte møte nye mennesker du ikke vet noe om hele tiden. Dette for å minske risikoen for at noe skulle skje deg. Slik jeg har forstått det er dette den vanligste måten å selge sex på for studiner, f.eks. Lenke til kommentar
Selene_ Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 Det er enklere for selger å omgå forbudet ved å ikke direkte skrive hva man tilbyr. Det er derfor man selger eskortetjenester, og ikke sex. Underforstått selger man selvsagt sex, og dette ville vært nok til å få sperret sidene om de hadde ligget på norske servere slik jeg forstår det. Men sider som tilbyr slikt er gjerne eid av utenlandsk registrerte firma som ikke trenger å utlevere noe informasjon til norsk politi slik at norske myndigheter ikke har noe å stille opp med. Det er altså like ulovlig å gjøre det som det er for nordmenn å kjøpe sex i utlandet. Det er ikke lov, men det er fint lite noen kan gjøre med det i praksis. Det er allerede linket til sider som tilbyr det du etterspør. Men om du har tenkt å gjøre dette en stund vil jeg anbefale deg å prøve å samle sammen en liten gjeng faste kunder du stoler på, så du slipper å måtte møte nye mennesker du ikke vet noe om hele tiden. Dette for å minske risikoen for at noe skulle skje deg. Slik jeg har forstått det er dette den vanligste måten å selge sex på for studiner, f.eks. Hmmm, men er det ikke ulovlig å legge ut slike annonser? Altså, selv om servere på slike sider ligger i land hvor det ikke er ulovlig, kan ikke politiet straffe noen som bruker f.eks. visa-kort til å betale for annoner på slike nettsider? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hmmm, men er det ikke ulovlig å legge ut slike annonser? Altså, selv om servere på slike sider ligger i land hvor det ikke er ulovlig, kan ikke politiet straffe noen som bruker f.eks. visa-kort til å betale for annoner på slike nettsider? De kan om de sidene oppgir kortinformasjonen din. Men siden de sidene ikke ligger under norsk lov, så vil de ikke gjøre dette. Og siden de lever av at nettopp du oppgir kortinfoen din, så vil de gjøre alt de kan for å unngå at det skjer. Eneste alternativet norsk politi har er å hacke databasene deres. Men det kan, så vidt jeg vet, uansett ikke brukes som bevis i en rettsak. Dette er mye synsing fra min side. Du burde spørre i jus-forumet. Lenke til kommentar
Selene_ Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 De kan om de sidene oppgir kortinformasjonen din. Men siden de sidene ikke ligger under norsk lov, så vil de ikke gjøre dette. Og siden de lever av at nettopp du oppgir kortinfoen din, så vil de gjøre alt de kan for å unngå at det skjer. Eneste alternativet norsk politi har er å hacke databasene deres. Men det kan, så vidt jeg vet, uansett ikke brukes som bevis i en rettsak. Dette er mye synsing fra min side. Du burde spørre i jus-forumet. Må bare være helt sikker på at jeg ikke kan bli straffet for noe. Ser på en side, som ser ganske seriøs ut forsåvidt, og den har flere annonser med norske kvinner. Det er jo tillatt å selge sex, så det ville vel ikke være ulovlig sånn sett, bortsett fra at annonsering ikke er lov. Tricky det der. Vil jo være helt anonym, men ved å bruke visa-kort til å betale for en annonse er man jo ikke det lenger. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Bruk Paypal da vel. Lenke til kommentar
Selene_ Skrevet 20. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2013 Bruk Paypal da vel. Hvordan gjøres det, og kan ikke alt egentlig spores uansett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg