mayhem666 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hei, jeg leter etter en cpu-vifte med kjøleribbe til en intel Celeron 2.4 GHZ Socket 478. Kan noen hjelpe? MVH Anders Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Alle kjølere som passer til P4 socket 478 vil også passe til Celeron`en din. Det er spørsmål om hva du er ute etter, lavt støynivå, god kjøling eller lav pris. www.microplex.no og www.3dfxcool.no har godt utvalg. Mist Black Silence er stille, men egner seg ikke til overklokking. Swiftech 4000 er et råskinn av en kjøler, og du kan velge vifte selv om dermed bestemme om du skal ha ytelse eller stillhet. Zalman cnps7000cu som i signaturen min er svært effektiv og stillegående og kommer med rheostat for turtallsregulering av vifta. Jeg ligger på 42 grader overklokket ved 100% load med denne kjøleren på 1950 rpm (maks ca.2800). Da er den ikke hørbar. Velkommen til forumet :-) ! Lenke til kommentar
mayhem666 Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Takk for hjelp og god velkomst;) Skal se på microplex.no og 3dfxcool.no nå, men hadde vært fint om noen som har litt erfaring med kjøling av cpu'en til overklokking, kunne ha kommet med noen bra valg til en billig penge.. Fant denne kjøleren: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1119 Er den noe tess og kan den passe i et chieftec dragon midi tower? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Tror ikke den kjøleren er så veldig egnet til overklokking. Ville nok kjøpt en zalman znps 7000_cu eller _alcu. Disse kjøler svært bra, og koster ikke skjorta (dvs 350/450). Du får med en fanmate så du kan stille turtallet. På fult er den ganske moderat, og på min er den lydløs. Lenke til kommentar
mayhem666 Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Vel, det var ikke så dumt.. hmm.. Vil denne passe til Abit BH7-E kort da? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...TNR=CNPS7000ACU Hvor mye kan jeg da evt. klokke opp? Lenke til kommentar
KvN Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Vel, det var ikke så dumt.. hmm.. Vil denne passe til Abit BH7-E kort da? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...TNR=CNPS7000ACU Hvor mye kan jeg da evt. klokke opp? Kanskje 2.4 - 3, Hvem veit? Det er også viktig at du har god ram f.eks: PC 3200 - PC 4200 når du overklokker! Trur den skal passe på et BH7 kort ja, merk deg tror! Lykke til! Lenke til kommentar
mayhem666 Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 Takker;) skal ha pc 3200 ram i den.. btw; er kjølepasta noe man må bruke ved montering av ny cpu-vifte? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 er kjølepasta noe man må bruke ved montering av ny cpu-vifte? Du BØR bruke det.. det er ganske mange grader det er snakk om! Lenke til kommentar
mayhem666 Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 Var det jeg trodde ja.. Arctic 3 er vel en brukbar en? Hvor skal kjølepasta'en legges/smøres ut da? Lenke til kommentar
bambam Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Var det jeg trodde ja.. Arctic 3 er vel en brukbar en?Hvor skal kjølepasta'en legges/smøres ut da? AS3 er meget brukbar ja Den skal legges i et syltynt lag på topp av cpu, slik at den kommer i kontakt med prossessor kjøler. Er en guide om det her på overklokking.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå