Gå til innhold

[Løst] minjack med stereo + mikrofon i samme plugg - hva heter det?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har fått meg ny laptop og denne (pga lav profil/formfaktor) har noe nytt i forhold til lydutgangen som jeg ikke er vandt med å bruke - en komboport som både fungerer som headset/speaker utgang + mikrofoninngang.

 

Dette er rett og slett en minikack plug med et ekstra "spor" på anntar jeg, og jeg vil trenge en enkel overgang som har seperate inntak for headsettet og mikrofonen men en enkelt plugg som kan settes i maskinen da mitt gamer headset ikke bruker en slik kombo-plug.

 

Dette regner jeg med ligger sikkert billig på ebay da det er en enkel overgangskabel, men spørsmålet er - hva i alle dager heter en slik plug? Uten et navn på pluggen eller standarden så får jeg bare opp masse irellevant i søkene mine.

 

Håper noen kan hjelpe med dette :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dette er nok det jeg ser etter ja.

Bare synd at det ikke virker å være noen bedre navn på det enn "headphone/microphone jack splitter" eller tilsvarende - for det beskriver også potensiellt en god del andre ting og gjør søkingen vanskelig.

 

Har dog begynnt å finne noe brukbart på ebay så det ser ut til å gå seg i orden.

 

MR.D : Jeg sjekket specs på maskinen og desverre er det ikke noen mer presist teknisk navn enn "1 Headphone out/Microphone-in combo jack" der. Jeg vet dog at det faktisk er en kombo plug basert på utsagnene til andre som eier samme modellen som har kommentert diverse steder på nettet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Kan jo legge med her hva det beste jeg har funnet så langt er:

http://www.ebay.com/...=item5d39a79478

 

Dette virker å være det jeg trenger. en stereo minijack + en mono for mikrofon kombinert inn i en "trippel-kanal" minijack.

 

Dette er visst noe som har begynnt å brukes mer og mer i siste generasjoner av mobiler/ipods osv. Greit nok det - plassbesparende og potensiellt mindre kabelrot for fremtidens standarder :)

 

EDIT: Enda billigere en:

http://www.ebay.com/itm/3-5mm-jack-Audio-Splitter-1to2-Adapter-Cable-iPhone-iPod-Touch-5-4-3-2-blk-/251221908994?_trksid=p5713.m2061&_trkparms=aid%3D333005%26algo%3DRIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D25%26meid%3D5664126019653706378%26pid%3D100041%26prg%3D1010%26rk%3D6%26sd%3D400399242360%26

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...