wotg Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg har fått kjeft av kona for nettverkskabler som ser uryddige ut. Jeg kjøpte da inn utstyr for trådløstnettverk. Asus USB N53 mottagere samt at jeg hadde en Netgear rangemax N300 router liggende. Vanlig surfing går greit, men når jeg skal spille BF3, så hakker det noe inn i helvette! Jeg er ingen nettverksekspert og lurer på om det er noen innstillinger jeg kan tweake for å slippe dette marerittet? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) Det er mange ting som kan ødelegge trådløs kommunikasjon. Last ned inSSIDer og sjekk at det ikke er mange trådløse nett på den kanalen du bruker, alternativt så velger du en av de med færrest andre nettverk. Trådløse telefoner og andre trådløse sendere kan også være feilkilder. Routeren må ikke plasseres i nærheten av store stålkonstruksjoner som kjøleskap, fryser, sikringsskap, skjulte bærebjelker i stål etc. Du bør også unngå å treffe vegger på skrå med signalet da det begrenser signalet enormt mye mer enn om du treffer veggen i 90graders vinkel. Påse at du bruker ett unikt navn på det trådløse nettet. Flere nettverk med samme navn/identifikasjon vil fungere særs dårlig så man bør alltid endre fra fabrikkens defaultnavn. Bruk oppdaterte drivere/firmware på alle berørte nettverksenheter.(Router, WIFI-kort etc) Endret 17. februar 2013 av vidarkri Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 N53 er problemet her. Hadde akkurat samme problem med den og bf3. Gjorde alt av tweaks, og til slutt kjøpte jeg rt66-u router og en slik : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759633 Aldri noe tull etter det. Forøvrig virket det nettverkskortet også meget bra med den gamle routern og! Leste om flere som har hatt samme sak med n53. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå