Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"mini-RJ45" Hva heter denne pluggen?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fått meg en ny laptop, og jeg ser at pluggen for kablet nettverk er anderledes fra den typiske/standard RJ45 pluggen som netterk vanligvis bruker.

Det er åpenbart måtte blitt brukt en annen plugg for at den skal passe inn med den lave profilen på maskinen. Kort bskrevet ser det ut som en RJ45 kontaktplugg som har blitt trykket ned til halvparten av den normale høyden - og jeg anntar at dette bare er en annen formfaktor - en RJ-ettellerannet.

Desverre aner jeg ikke hva den pluggen heter, og jeg trenger åpenbart en overgang fra RJ45 til hva-nå-dette-er-for-noe for å kunne bruke det kablede nettverket mitt (som er kjekt for gigabit overføring av store filer). Uten å vite navnet er det veldig vanskelig å finne dette på for eksempel ebay.

Her er det beste bildet jeg kunne finne av pluggen (som du kan se ved siden av de to USB portene):

1.jpg

Kan noen fortelle meg hva denne heter så jeg kan finne en billig adapter på ebay plox? :)

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva heter bærbaren din? Pleier jo å være en liste over grensesnittene på PCen i produktbeskrivelser, sett der?

Hmm ikke dum idè.

np700z7c sc2se (nordisk modell av den på bildet forøvrig)

Skal søke specs nå og se om jeg finner plugnavnet der.

-Stigma

Lenke til kommentar

Er ikke det bare et fjærbelastet deksel som kan skyves litt ned for å få plass til pluggen..?

G'doi! *facepalm*

Akkurat dette er det jo når jeg ser nærmere. Jeg burde gjerne studert den fysiske kontakten nærmere før jeg overkompliserte problemet. Du kan bare trekke ned en liten bit på undersiden så vil nok en RJ45 få plass der. Da er jo problemet løst - og det er jo forøvrig en enda mer fleksibel løsning på problmet enn det jeg hadde håpet siden jeg nå slipper å dra med meg en adapter når jeg er på farten for å kunne være "kompatibel" med tilkårlige kablede nettverk som jeg evt. ender opp med å måtte bruke.

Takker og bukker for hjelpen. Jeg føler meg sånn passelig forbipassert på laptop-fronten når jeg ikke visste om noe så enkelt som dette hehe - det var gjerne på tide med ny laptop ;)

-Stigma

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...