Cooky Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) Dersom jeg helt hypotetisk sett blir tatt med.. et maskingevær i lommen av politiet, og de ikke kan finne noe som helst som kan identifisere meg, eller si hvem jeg er, og jeg nekter å opplyse eller svare på alt de måtte spørre om (inkludert informasjon jeg er pliktig til å opplyse om). - Hva er det verste de kan gjøre? De vet jo ikke hvem jeg er. - Hva vil de sannsynligvis gjøre? Endret 17. februar 2013 av Cooky Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Dersom du har et maskingevær i lommen (maskingevær får for øvrig ikke plass i en lomme, så dette blir svært hypotetisk) tar de det fra deg, og så tar de deg med på politistasjonen til de har funnet IDen din. 2 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Dersom du har et maskingevær i lommen (maskingevær får for øvrig ikke plass i en lomme, så dette blir svært hypotetisk) tar de det fra deg, og så tar de deg med på politistasjonen til de har funnet IDen din. Hva om de aldri finner IDen min? Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Ikke hvis du er papirløs... Hva skjer da, oppretting av ny ID eller deportering? Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Det gjør de. Hvordan? Dersom jeg ikke har noen papirer på meg? Ikke hvis du er papirløs... Hva skjer da, oppretting av ny ID eller deportering? Deportering? Til hvilket land? Jeg er jo norsk statsborger, og only that... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Du vil bli anholdt til identitet kan frembringes. 3 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Deportering? Til hvilket land? Jeg er jo norsk statsborger, og only that... Hvordan kan de vite det om de ikke finner noen papirer på din eksistens Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg er jo norsk statsborger, og only that... Uten ID? Teknisk sett er du vel ikke det da. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Fingeravtrykkregister? Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Det finner de ut uansett, og du blir satt i varetekt frem til de vet hvem du er - enten ved at du knekker eller at man leter og knoter på flere måter. Har sjekket med en operasjonsleder og politiadvokat for moro skyld. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Hypotetisk er du en samfunnsbyrde for oss andre, så jeg håper du blir kastet ut av landet. Men du blir nok satt på glattcelle til saken er oppløst, hvor mange år det enn må ta. 2 Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Uten ID? Teknisk sett er du vel ikke det da. This. Derfor kan du holdes på frem til man vet hvem du er. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Det er feil. man kan i utgangspunktet kun holdes av politiet i fire timer for å nekte oppgi ID. Har man et maskingevær på seg uten aktverdig grunn (og det krever gjerne fremvising av ID), kan man selvfølgelig fengsle dem utovr dette for det. Men ikke fordi de ikke vet hvem du er. Nå er jussen engang laget for å løse praktiske problemstillinger, så jeg tror ikke dette blir noe stort problem. 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Det finnes INGEN aktverdig grunn for en sivilperson å bære automatvåpen i Norge. Man har forøvrig et stort problem selv om man bare frakter ens egne lovlige våpen og ikke kan identifisere seg da heller. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Hvordan? Dersom jeg ikke har noen papirer på meg? Deportering? Til hvilket land? Jeg er jo norsk statsborger, og only that... Har du hørt om noen norske borgere som ved dødsfall IKKE er identifisert i nyere tid? De finner til slutt tannlegen som har noen røntgenbilder av tanngarden din liggende - om de ikke har funnet andre metoder før det, som å etterlyse opplysninger om deg i media, med bilde av deg - FLAUT 2 Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Hvordan fungerer egentlig slikt i praksis? Altså ID fra "dental records"? Er det en sentral database hvor akkurat dette ligger, eller må de da høre med alle tannlegekontor i Norge? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg tror faktisk man går gjennom tanndetal Det finnes INGEN aktverdig grunn for en sivilperson å bære automatvåpen i Norge. Man har forøvrig et stort problem selv om man bare frakter ens egne lovlige våpen og ikke kan identifisere seg da heller. Men det kan finnes aktverdige grunne til å bære automatvåpen sivilt kledd. Skjønt, det er ikke så interessant når det er snakk om et tilfelle dr vedkommende nekter å identifisere seg, da kan han jo ikke bevise noen aktverdig grunn. ID utifra tenner gjøres ganske enkelt ved at man innhenter opplysninger og bilder fra tannlegearkiv for de savmede personene man lurer på om er identiske med liket, etter at man har begrenset antallet mulige kandidater utifra kjønn, høyde, tattoveringer etc. I tillegg kan man sammenlikne bruddskader og operasjonsarr med pasientjournalen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå