Gå til innhold

Half Life 2 (Igjen... )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

20-30 fps er lite spillbart da

 

Tester viser at med Pentium 3ghz, 1gb ram, Radeon 9600 PRO gir en 40-50 fps i 1024x768x32

Radeon 9800 gir 20 fps til

 

Nvidia GF5900 FX Ultra ligger noe til mye under radeon 9600 PRO, pga pixelshaderene som det er noe mügel med. Samme gjelder alle FX kort. De har fps på 10-20.

 

Skal du ha 2*aa kan du regne med 10-20 fps drop på radeon.

 

|Hitman

Lenke til kommentar
20-30 fps er lite spillbart da

 

Tester viser at med Pentium 3ghz, 1gb ram, Radeon 9600 PRO gir en 40-50 fps i 1024x768x32

Radeon 9800 gir 20 fps til

 

Nvidia GF5900 FX Ultra ligger noe til mye under radeon 9600 PRO, pga pixelshaderene som det er noe mügel med. Samme gjelder alle FX kort. De har fps på 10-20.

 

Skal du ha 2*aa kan du regne med 10-20 fps drop på radeon.

 

|Hitman

 

Disse testene ble kjørt med alle instillinger på fullt + at de brukte alle directx 9 effektene. Disse testene var bare til å vise hva Source motoren var god til. Så det er ikke nødvendig å ha det beste av det beste for å kjøre HL2 i en bra fart med ganske så grei "kvalitet".

Lenke til kommentar

har jaggu bestilt meg et radeon 9800 jeg :)

 

ellers har jeg en gig med ram, og 2800 barton.

 

tror dette blir en fin høst, vinter, og vår jeg :)

 

hm, ja, åsså må jeg ha vannkjøling på mitt 9800. hvor kjøper jeg en billig og god blokk til det?

 

ang hl2 krav, så kommer ram til å være viktig, for å få plass til all collisjonsmesh greia i fysikkmotoren.

hvis du har et gjennomsnittslig opsett, over xp2000 og et radeon 9600 så går vel hl2 høvelig greit i singleplayer, og greit i multiplayer?

 

fysj som jeg gleder meg til å modde med hl2 motoren, jippi.

Lenke til kommentar
Hvis du har lite detaljer, lav oppløsning, 0*aa, 0*af, tror dere da at jeg kan kjøre HL2 på:

 

XP2000+

MSI G4 TI4200

512 PC2700 DDR ram

 

Har ikke lyst å bytte ut hele oppsettet enda... :(

Hehe, Tror no du vil kunne ha på medium detaljer. Dette er ingen BAD maskin lissom.. De har jo lagd spilet for at folk skal kunne spille det! Vent å se;) Med TVILER STERKT på at det oppsettet ikke klarer HL 2 på med detaljer!

Lenke til kommentar
Hvis du har lite detaljer, lav oppløsning, 0*aa, 0*af, tror dere da at jeg kan kjøre HL2 på:

 

XP2000+

MSI G4 TI4200

512 PC2700 DDR ram

 

Har ikke lyst å bytte ut hele oppsettet enda... :(

Hehe, Tror no du vil kunne ha på medium detaljer. Dette er ingen BAD maskin lissom.. De har jo lagd spilet for at folk skal kunne spille det! Vent å se;) Med TVILER STERKT på at det oppsettet ikke klarer HL 2 på med detaljer!

 

Nå ble jeg glad! :smile: Men jeg har hørt et eller annet dritt om at du må ha DX9 i hardware i kortet for å kjøre det...? Dette er vel bare pisspreik da...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...