Krig og fred Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg starter en tråd her jeg for jeg håper noen kan tilfredstille min nyskjerrighet Jeg er i midten av 30 årene og har arbeidet siden jeg var gammel nok. Jeg har kun videregående men jeg har lang erfaring fra flere bransjer. Jeg har fast jobb i dag naturligvis. Nå har det seg slik at jeg jobber en del overtid i helgene, og når jeg arbeider alene har jeg dobbelt så mye energi som når jeg arbeider med andre. Jeg tenker derfor at det beste hadde vært om jeg var min egen sjef.Hvis jeg står på og sparer arbeidsgiver for flere hundretusen ser jeg ingen ting til dette fordi jeg har fastlønn, og jeg klarer ikke tanken på å jobbe for andre resten av livet....grøss og gru. Jeg er derfor nyskjerrig på grundervirksomhet og franchiseing. Når det kommer til hva slags bransje så er jeg åpen for det meste, men son da åpenbart ikke krever noe høyere utdannelse siden jeg ikke har dette. Men jeg er et arbeidsjern og tar utfordringer med smil, og for meg er jobb jobb. Jeg trenger ikke ha kremjobben eller en jobb med status så lenge jeg tjener penger og stiger på egne meritter. Noen som har noen tanker eller mening/råd om dette? Setter stor pris på all informasjon. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Det er mye fusk og tull med franchise opplegg. Det beste hadde kanskje vært å funnet en jobb hvor firmaet annerkjenner at du er et arbeiosjern og betaler deg det du har rett til og helst litt mer. Å starte for seg selv er en enorm oppgave hvis du ikke har en særdeles genial ide. Mange og lange dager uten betaling, kanskje i flere år før man får inntjening nok til å ta ut lønn. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Ja jeg har hørt det før med franchising, men jeg har også lest en del av de positive sidene som virker ganske forlokkende. Jeg har også lest 'noe' om det å starte for seg selv og det sies at man bør forvente at det kan ta 5 år før man får profitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå