Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Uplanlagt graviditet, hva syns du?

Anbefalte innlegg

Er du en retard eller? Hun har skrevet at hun planla en abort, men ble fortalt at det var for sent å få utført en abort (altså at hun var over 12 uker på vei), dermed søkte hun om senabort og fikk avslag. Skal neste steg være å slenge seg ned en trapp for å tilfredsstille din penis sine ''rettigheter''?

Hva faen skal hun så gjøre, mener du? Dette er begges uhell, ikke kun hennes egen.

Enig med BuffyAnneSummers, her!

Altså, for dem som ikke har hørt om Bien og Blomsten før, så må BEGGE parter til for at barnet skulle skapes, uansett om det er snakk om voldtekt eller ikke! (noe jeg antar det ikke er i dette tilfellet)

:whistle:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De hadde sex på den betingelsen at det bare var på gøy, ingen barn. At faren nå absolutt skal involveres emosjonelt og økonomisk uten at han selv vil det kan derfor nesten kalles svindel.

Jeg har da aldri oppfordret noen til å involveres emosjonelt eller økonomisk. Jeg gikk på p-piller, vi hadde sex, jeg skulle ta "ansvar" for situasjonen ved å ta abort, fikk da beskjed om at det var for sent å ta abort. Adopsjon er ikke et alternativ for meg, selv om det er et alternativ for ham.

Han tok selv opp dette med barnebidrag og sier at dette ikke er noe problem.

Det er da opp til han å velge hvordan han skal forholde seg emosjonelt til dette, jeg kan ikke tvinge han til noe. Jeg har da ikke svindlet noen, herregud.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser du prøver å forsvare deg selv på nivå med et barn som stjeler i godtebutikken. Stakkars barn....

Gammel er du? 16 som prøver å leke visdommens mann?

Uplanlagt graviditet er nettopp uplanlagt.

Alle mennesker har en urinstinkt på å få ytre sine seksuelle behov. Gjennom dette så er sex noe av det mest naturlige mellom to mennesker, det at dette resulterte med graviditet gjør ikke henne til en tøs, men snarere deg til en fjåls.

Ta en tyggis, sett på barnetv og kryp tilbake til vuggen du kom fra...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis ikke hva? Hva skal du gjøre med det hvis hun ikke lystrer dine ordre?

Overbevist henne om å gjøre det rette (godsnakk- legge vekt på faktorene som tilsier at det å beholde barnet er en dårlig ide). Eventuelt ett falcon punch (sarkasme).

Er du en retard eller? Hun har skrevet at hun planla en abort, men ble fortalt at det var for sent å få utført en abort (altså at hun var over 12 uker på vei), dermed søkte hun om senabort og fikk avslag. Skal neste steg være å slenge seg ned en trapp for å tilfredsstille din penis sine ''rettigheter''?

Hva faen skal hun så gjøre, mener du? Dette er begges uhell, ikke kun hennes egen.

Du høres litt sint ut, men: adopsjon? Poenget er at det finnes alternativer. Hvis disse er uaktuelle for barnemor, så har iværtfall barnemor hatt en mulighet til å frasi seg ansvaret. Hvis hun absolutt vil ha det, hvorfor skal faren derfor tvinges til det samme?

Lenke til kommentar

Kan tilføye noe da. Samleiet var ikke voldtekt, men heller ikke noe jeg oppfordret til. Han var veldig gira på å ha et samleie med meg, jeg hadde ikke særlig lyst og forklarte at jeg ikke syns det var ideelt siden vi ikke var i et forhold. Han kom da med lovnader om at vi skulle fortsette og bli bedre kjent og at samleiet kunne bygge på noe videre. Jeg bet på det og vi fullførte samleiet. Jeg skjønte ganske kjapt at dette kun handlet om stoltheten hans, siden han ikke var vant til at jenter sa nei til han. Så følte meg ekstremt dum som i det hele tatt hadde gjort noe med denne mannen, og angrer virkelig på det.

At enkelte stempler meg som en tøs/svindler er jo helt på jordet. Å ha kontakt med denne mannen er ikke mitt ønske i det hele tatt, men jeg hever meg over det og gir han en "sjanse" hvis han en dag i fremtiden skulle ombestemme seg. JEG TVINGER HAN IKKE TIL NOE.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Overbevist henne om å gjøre det rette (godsnakk- legge vekt på faktorene som tilsier at det å beholde barnet er en dårlig ide). Eventuelt ett falcon punch (sarkasme).

Du høres litt sint ut, men: adopsjon? Poenget er at det finnes alternativer. Hvis disse er uaktuelle for barnemor, så har iværtfall barnemor hatt en mulighet til å frasi seg ansvaret. Hvis hun absolutt vil ha det, hvorfor skal faren derfor tvinges til det samme?

På samme måte som at han ikke kan tvinge meg til å adoptere vekk mitt eget barn, kan ikke jeg tvinge han til å ha samvær med sitt eget barn. Dette har du helt rett i, men man kan da ikke prestere å si at adopsjon er et lett valg på lik linje med abort?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det rette?? Hva er det rette for deg?? Å la ungen få vokse opp uten noen av sine biologiske foreldre, eller vokse opp med sin biologiske mor??

Adopsjon er en mulighet ja, men hvorfor i helvete skal hun adoptere bort barnet når hun er villig til å oppdra barnet selv??

Ikke gjør dette om til en ''menn blir svindlet av våte og klare vaginaer som vil ha babyer''-debatt, TS har allerede fortalt at mannen hun er gravid med er villig til å betale barnebidrag, så det er IKKE DET DENNE DEBATTEN HANDLER OM. Ingen kan tvinge mannen til å bli emosjonelt invistert, ikke har TS lyst til det heller (LES hennes innlegg!).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da får du bare respektere mannen sitt valg og fortelle staten at du ikke vet hvem som er barnefaren...

Da lyver hun for ikke minst sitt eget barn. Alle fortjener å vite sitt opphavn.

(Edit: ikke bare på grunn av at det er fint å vite hvem som er sin egen far, men også med hensyn til arvelige sykdommer, o.l)

Det er heller ikke problemstillingen TS står ovenfor. Folk har allerede gjettet seg frem til hvem han er, så han vil at TS skal adoptere bort barnet så den saken er ''ute av verden'' (out of sight, out of mind).

(VÆR SÅ SNILL Å LES HVA TS SKRIVER)

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, sorry. regelen er som følger: Har du som mann samleie med en kvinne så står du ansvarlig for en evt graviditet. (Både moralsk og juridisk) Hvis du ikke kan takle konsekvensene av det du har tenkt til å gjøre, så får du bare la være.

Det var dessuten barnefaren som tok iniativet og har ingen(!) unnskyldninger. Men sånt skjer gjerne med folk som ikke tenker konsekvenser.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at enkelte ser en løsning i å oppgi "far ukjent", men det er da heller i tilfeller der faren er fæl eller voldelig/truende.

Dette er en normalt fungerende mann som så absolutt er i stand til å betale barnebidrag. (selv om han nødvendigvis ikke er klar til å bli far)

Jeg er en normalt fungerende kvinne som tar en god utdanning og som samtidig er villig til å endre livet mitt for å kunne ta vare på mitt eget barn.

Det er da vel ikke noe som er fryktelig galt i denne situasjonen?

Lenke til kommentar

Dette er grunn nok til at jeg skal tenke mer over hva jeg gjør når jeg skal "ha meg" med ei tilfeldig dame. Nå skal jeg ha kondomer i nærheten, eller gi faen. Kjenner mange som har gått på en smell. Ikke faen om jeg skal det.

Litt av problemet mitt er at hvis jeg hadde gjort noen gravide, så hadde jeg ikke fraskrevet meg ansvar. Det hadde jeg ikke hatt samvittighet til. Og det må jo være ekstremt kjipt å få unger med en tilfeldig person...

Jeg synes litt synd på begge parter her, men bare kjør på om du har bestemt deg. Han burde selv passet på å bruke de rette midlene for å ikke risikere dette.

Kan godt hende han vokser opp litt og tar ansvar, men lite sannsynlig. Få personer som er såpass noble at de gidder.

En ting til: Gutter fraskriver seg ansvar når de har gjort noe dumt. Menn tar ansvar for sine handlinger og står for det de har gjort.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er grunn nok til at jeg skal tenke mer over hva jeg gjør når jeg skal "ha meg" med ei tilfeldig dame. Nå skal jeg ha kondomer i nærheten, eller gi faen. Kjenner mange som har gått på en smell. Ikke faen om jeg skal det.

Litt av problemet mitt er at hvis jeg hadde gjort noen gravide, så hadde jeg ikke fraskrevet meg ansvar. Det hadde jeg ikke hatt samvittighet til. Og det må jo være ekstremt kjipt å få unger med en tilfeldig person...

Jeg synes litt synd på begge parter her, men bare kjør på om du har bestemt deg. Han burde selv passet på å bruke de rette midlene for å ikke risikere dette.

Kan godt hende han vokser opp litt og tar ansvar, men lite sannsynlig. Få personer som er såpass noble at de gidder.

En ting til: Gutter fraskriver seg ansvar når de har gjort noe dumt. Menn tar ansvar for sine handlinger og står for det de har gjort.

Helt enig med deg!

Lenke til kommentar

Han er voksen. Han hadde sex med deg frivillig. Du gjorde og har gjort det som står i din makt for å unngå å få dette barnet, han bør ikke klandre deg for å ha vært uansvarlig, for det har du ikke vært.

Jeg ser ikke problemet i å føre ham opp som far på fødselsattest, og jeg syns også at du skal beholde barnet dersom du føler at det er det rette for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Om han vil være en drittsekk og ikke involvere seg i sitt eget barns liv så la han gjøre det, men for all del ikke syntes synd på han. Barnebidrag skal du ha, ikke en gang tenk på å følge noen av de idiotiske oppfordringene du har fått her.

Fra innleggene dine virker du som en veldig fornuftig person, og jeg er sikker på at du blir en fantastisk mor. Kom deg vekk fra alt drama, reis til en annen by og studer det du vil! Kanskje du til og med finner en skikkelig fyr der, som er villig til å ta over andre gutters ansvar.

Lykke til, håper du finner en løsning på dilemmaet du er komfortabel med.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...