AnonymDiskusjon Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Trenger erfaringer og råd angående en situasjon. Tilfellet er: En jente på 21 finner ut at hun er gravid. Dette kommer som et stort sjokk, siden hun har brukt prevensjon. Hun bestiller straks en time for abort, siden situasjonen ikke er ideell for å få barn. Jenta er student og barnefaren er en tilfeldig flørt, de har ikke følelser for hverandre og de har ingen planer om å gå inn i et forhold. Da jenta skal ta abort får hun vite at hun er for langt på vei til å ta abort. Av ulike grunner har hun rett og slett ikke funnet ut om graviditeten før nå. Hun søker om en senabort, men får ikke innvilliget fordi hun ikke har sterke nok grunner til å få utført en så sen abort. Hun sitter da igjen med to valg. Adopsjon eller beholde. Hun blir livredd og begynner å tenke på adopsjon som et reellt valg, men bestemmer seg etter hvert for å beholde siden en adopsjon er utrolig mye tøffere enn en abort. Og hun er en oppegående jente som fint kan greie å ta ferdig utdanningen, selv med et barn. Hun vil først ikke informere barnefaren om situasjonen, men blir rådet til å gjøre det siden hun har bestemt seg for å beholde. Barnefaren blir rasende over at hun har fortalt han at han skal bli far, og sier klart og tydelig at han helst vil at barnet skal bli adoptert vekk siden han ikke er klar for å bli far. Han vil ikke ta del i livet til noe barn, og vil ikke ha kontakt i det hele tatt. Den gravide jenta sitter da der med et stort etisk dilemma. Er det egoistisk å beholde et barn som kanskje ikke kommer til å kjenne sin far? Er grunnlaget hans for adopsjon viktigere enn grunnlaget hennes for å beholde sitt eget barn, når hun får MYE støtte fra familie,venner og staten? På hvilken grunnlag er det riktig å eventuelt adoptere vekk barnet? Skal hun ta fullt hensyn til barnefaren i dette valget? Skal hun sitte der som den svake syndebukken som ikke greide det "lette" valget med å adoptere vekk et barn? Begge parter har blitt kastet inn i en vanskelig situasjon, ingen hadde planlagt dette. Hva mener DU er det riktige å gjøre her? Vil ha saklige innspill til dette. Anonym poster: e66c1a33d22ae8b0fa8316d48c3b308d Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Så, det er bedre at ungen ikke kjenner noen av sine biologiske foreldre istedetfor å bli oppdratt av sin biologiske mor og ikke ha kontakt med sin biologiske far? Beklager, men jeg ser ikke logikken i det. Hun burde gjøre det hun føler er rett for sin egen situasjon. Altså: ikke bare ta hensyn til den biologiske faren sine ønsker, du sa noe om egoisme, ikke sant? Saken er at karen vil være en far uansett om ungen blir adoptert bort eller ei. Det vil ikke reversere prossessen slik at han aldri hadde gjort en jente gravid. Det virker som om han ikke har lyst til å måtte betale barnebidrag. Er dette riktig så syns jeg at denne jenta burde se bort fra hans ønsker.. Det er barnet man må tenke på, ikke at faren kanskje må betale barnebidrag hvis han ikke ønsker å ha samvære med sin egen unge. Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 "Barnefaren blir rasende over at hun har fortalt han at han skal bli far, og sier klart og tydelig at han helst vil at barnet skal bli adoptert vekk siden han ikke er klar for å bli far. Han vil ikke ta del i livet til noe barn, og vil ikke ha kontakt i det hele tatt." For det første er dette patetisk å høre, for det andre skulle denne mannen hatt en ørefik. 5 Lenke til kommentar
bobbleboble Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg er da altså jenta i denne situasjonen. Jeg er en person som respekterer loven om selvbestemt abort, men hadde fint klart å ta en abort om det var mulig. Burde jeg ta innover meg denne "skylden" barnefaren slenger i trynet mitt? Jeg brukte p-piller, og regnet da så klart ikke med å bli gravid. Vi brukte ikke kondom, og det kan jo da heller diskuteres hvorvidt skylden ligger kun hos den ene eller den andre parten. Jeg tror han mener at å finne ut at man er gravid sååå sent er sløvt, og at når jeg ikke vil adoptere vekk barnet får jeg stå for det selv. Han har en god jobb og er villig til å betale barnebidrag, men det er samvær han ikke ønsker. Han forstår ikke at det kan være noe særlig vanskelig å føde et barn etter et langt svangerskap for å å gi det fra seg fordi det ikke var ideelt for barnefaren. Det er jo noe menn aldri kommer til å kunne forstå, spør du meg.. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Nei, dere deler skylden. Som jeg skrev i en annen tråd så er det så mange forskjellige sympotmer man kan ha når man blir gravid, og fryktelig mange mange ikke får, at det er vanskelig å bare avskrive det som ''sløvt'' fra din side. Han er bare rett og slett en idiot. Det trengs to for å danse tango. Mitt spørsmål er hvorfor i helvete sier han at du burde adoptere bort barnet hvis han er villig til å betale barnebidrag? Utifra det du beskriver så er han en idiot. Lenke til kommentar
bobbleboble Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg tror kanskje at han frykter omstendighetene rundt det å være far på papiret. Jeg bor i en liten by og han kommer fra et tettsted relativt nærme byen min, folk snakker. På grunn av tillitsbrudd har graviditeten min blitt kjent og jeg har for lengst innfunnet meg med at folk snakker om meg. Det har vært tøft, men jeg må rett å slett bare la den barnslige frykten for rykter gå. Jeg har ikke sagt til folk hvem som er faren, men folk har allerede begynt å spekulere seg fram til at det kan være han, og jeg har ikke kontroll over hva som blir sagt. Orker heller ikke å bruke energi på å "forsvare" denne mannen. For min egen skyld hadde jeg helst sett at jeg slapp å ha noen som helst form for kontakt med denne mannen. Det er jo absolutt ingen følelser inni bildet. Men fordi jeg mener alle barn har rett på å vite hvem sin far er så blir han oppført etter at dna-test er tatt. Jeg kommer heller ikke til å nekte han noe samvær i framtiden da dette bare er uheldig for barnet(selv om jeg egentlig har lyst for min egen del.) At barnet kanskje ikke kommer til å kjenne sin far er etter min mening svært trist.. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg lar barnefarens ord gå så kraftig inn på meg, men har er jo biologisk sett forelder til dette barnet på lik linje med meg og det er der jeg begynner å få det snevet av dårlig samvittighet. Jeg kan bare "flykte" til den store byen jeg studerer i, og det skal jeg uansett etter hvert. Han sitter igjen med fast jobb i sitt lille samfunn og må kanskje svare på en del spørsmål når farskapet etter hvert blit kjent. Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Slik er altså livet som tøs. Du valgte det selv og fikk som fortjent. Det er vel best å beholde ungen så slipper du å få Tore på sporet på døra senere. 2 Lenke til kommentar
bobbleboble Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Slik er altså livet som tøs. Du valgte det selv og fikk som fortjent. Det er vel best å beholde ungen så slipper du å få Tore på sporet på døra senere. lyst til å utdype svaret ditt? Akkurat hva var det jeg valgte selv? Hva er det som gjør meg til en tøs? Er ikke han like tøs som meg? Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Du er en tøs som knuller rundt uten å tenke over mulig konsekvenser. En graviditet er som forventet, men du later som det ikke er det. Dette har du valgt selv. De fleste av oss greier å unngå slikt. Han er ikke tøs, han er en utnytter av en tøs, altså deg. 2 Lenke til kommentar
bobbleboble Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 For å komme med et lite forsvar til meg selv så er det snakk om et samleie, og det definerer jeg ikke som å "knulle rundt", barnefaren derimot. han knuller rundt. dvs. nye jenter ofte, å et offer ser jeg ikke på han som. Du mener da altså at selv om man går på p-piller så skal man holde seg unna sex, fordi sex i noen tilfeller kan føre til barn? Jeg er en fulltidstudent, flittig bruker av p-piller, har kun hatt et samleie på en lang tidsperiode. Mener du da at jeg skal bruke store deler av tiden min på å tenke over hvorvidt jeg kan være gravid? Jeg hadde lenge regelmessig menstruasjon og 0 symptomer på graviditet. Mener du at jeg FORVENTET dette? 6 Lenke til kommentar
bobbleboble Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Du er en tøs som knuller rundt uten å tenke over mulig konsekvenser. En graviditet er som forventet, men du later som det ikke er det. Dette har du valgt selv. De fleste av oss greier å unngå slikt. Han er ikke tøs, han er en utnytter av en tøs, altså deg. Btw. Din verden må da være svart/hvit. Du virker utrolig lite reflektert. 6 Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Så lenge du har økonomi til å ta hånd om barnet og lar faren slippe barnebidrag sier jeg bare kjør på, hvis ikke... Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) Hun bør ikke adoptere en unge vekk pga av en drittsekk som ikke kan stå for sine handlinger ihvertfall. Valget må tas på hennes egne følelser/vurderinger av saken. PS: Og såklart skal han betale barnebidrag, noe annet er jo latterlig. Endret 17. februar 2013 av GnilreG 2 Lenke til kommentar
bobbleboble Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Så lenge du har økonomi til å ta hånd om barnet og lar faren slippe barnebidrag sier jeg bare kjør på, hvis ikke... Det er da ikke jeg som bestemmer om faren må betale bidrag eller ikke. Jeg oppfører han som far fordi barnet har rett på å vite hvem sin far er og det kommer med et økonomisk ansvar. Han ser jo heller ikke noe problem med å betale bidrag. Så jeg skjønner ikke helt hva det er du mener.. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Du er en tøs som knuller rundt uten å tenke over mulig konsekvenser. En graviditet er som forventet, men du later som det ikke er det. Dette har du valgt selv. De fleste av oss greier å unngå slikt. Han er ikke tøs, han er en utnytter av en tøs, altså deg. Overse dette bobble. Denne brukeren er kjent for å være grov i kjeften og ikke tenke lenger enn tuppen av sin egen penis. 4 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Ser du prøver å forsvare deg selv på nivå med et barn som stjeler i godtebutikken. Stakkars barn.... Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Hun bør ikke adoptere en unge vekk pga av en drittsekk som ikke kan stå for sine handlinger ihvertfall. Valget må tas på hennes egne følelser/vurderinger av saken. PS: Og såklart skal han betale barnebidrag, noe annet er jo latterlig. De hadde sex på den betingelsen at det bare var på gøy, ingen barn. At faren nå absolutt skal involveres emosjonelt og økonomisk uten at han selv vil det kan derfor nesten kalles svindel. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Så lenge du har økonomi til å ta hånd om barnet og lar faren slippe barnebidrag sier jeg bare kjør på, hvis ikke... Hvis ikke hva? Hva skal du gjøre med det hvis hun ikke lystrer dine ordre? Lenke til kommentar
bobbleboble Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Overse dette bobble. Denne brukeren er kjent for å være grov i kjeften og ikke tenke lenger enn tuppen av sin egen penis. Svarene hans er ikke særlig gjennomtenkte nei. Skjønte egentlig ganske fort at dette ikke var riktig forum å poste en sånn sak på. Men men. Jeg tar gjerne imot kritikk på min egen oppførsel, men enkelte av svarene jeg får her er da rett og slett bare fæle Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 De hadde sex på den betingelsen at det bare var på gøy, ingen barn. At faren nå absolutt skal involveres emosjonelt og økonomisk uten at han selv vil det kan derfor nesten kalles svindel. Er du en retard eller? Hun har skrevet at hun planla en abort, men ble fortalt at det var for sent å få utført en abort (altså at hun var over 12 uker på vei), dermed søkte hun om senabort og fikk avslag. Skal neste steg være å slenge seg ned en trapp for å tilfredsstille din penis sine ''rettigheter''? Hva faen skal hun så gjøre, mener du? Dette er begges uhell, ikke kun hennes egen. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå