Euklid Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg har en Iridium Extreme-satelittelefon jeg skal bruke for å koble laptopen til nettet. Selve tilkoblingen er en triviell oppgave, og gjøres enten gjennom USB-kabel der Macen oppfatter telefonen som et modem eller med et trådløst aksesspunkt koblet rett på telefonen. Med denne løsningen er jeg online fra pol til pol. Utfordringen ligger i at datahastigheten er ekstremt lav (rundt 2.4kbps) og kostnaden per minutt tullete høy. Jeg er utelukkende ute etter å kunne sende og motta mail, gjerne kun plaintekst. Noen ideer om hvordan jeg går frem for å strupe all annen nettbruk og komprimere plassen mailene tar? Ser for meg et tredelt angrep: (i) En form for firewall for å hindre alle mulige oppdateringer og lignende. Noen ideer om hvilke programmer som kan egne seg? (ii) Tror jeg kommer til å opprette en egen mailkonto for dette, og heller oppretter et par regler i den vanlige mailen min for å videresende mail fra enkelte mottagere o.l. (iii) Komprimering av mailer + unngå å laste ned vedlegg. Her er jeg helt blank. Setter pris på alle innspill, håper noen er litt støere på dette området enn meg. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 pfctl eller ipfw. Sistnevnte er utdatert, men antagelig mer stoff å finne på google, f.eks. http://hints.macworld.com/article.php?story=20080119112509736 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå