kjekkealex Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Hei! Jeg har bestilt en 70mbits linje fra get. Hvis jeg er den eneste som bruker internett i leiligheten vår, så kan jeg laste ned i 6mbit i sekundet, og spille spill uten å ha noen slags latency. Men hvis kjæresten min går innpå internett på sin PC, og bare bruker den til å lese blogger eller et eller annet, så forsvinner all farten på internetten. ned til 1/10 av det jeg ahr bestilt. Noen som vet hvorfor? takk for svar Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Det kan være nettverksutstyret du har i leiligheten din. Selv har jeg 70/5 fra Get og får akkurat hva jeg betaler for. Men for å få hastigheten du betaler for er det en rekke ting som er viktig. Du må ha bra nok modem. Get gir deg et ålreit Cisco modem (EPC3010) gratis hvis du ringer dem. Det neste steget er routeren din. Selv hadde jeg en crappy linksys før, og da fikk jeg ca 20Mbit hvis jeg satt rett foran routeren og 5Mbit i rommet ved siden av. Byttet til Asus RT-AC66U og fikk full gass (70/5) over alt i leiligheten. Omgivelsene du har rundt deg er også avgjørende. Mange naboer med trådløst? Isåfall kan signalene intereferrere og ødelegge for deg. Skift channel eller bytt frekvensbånd og se om det hjelper. Og sist men ikke minst, noe mange glemmer: Nettverkskortet eller adapteret ditt må også takle hastigheten. Det hjelper ikke med konge modem og router om mottageren ikke henger med. Hva får du via kabel? Lenke til kommentar
kjekkealex Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Via kabel får jeg 70mbitts og hvis jeg er den eneste som bruker internett får jeg akkurat det har betalt for, også trådløst Derfor jeg syns det er så rart at det skal være en så stor forskjell fra når hun sitter på vg. Skjønner ikke at det kan ta så mye av linja. Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Det høres ut som ruteren din sliter litt med å holde følge når flere kobler seg opp. Hvilken ruter er det snakk om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå