Gå til innhold

Tips til dataforhandler?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Min faste dataforhandler var Komplett.no, jeg har fått dårlig kundeservice av dem og jeg føler at kundeservicen til Komplett.no blir dårligere og dårligere så derfor vurderer jeg å skifte til en ny dataforhandler.

Anbefaler dere noen nettbutikker/butikker som selger datakomponenter og som har god service? og eventuelt gode priser.Har sett på nettbutikker/butikker som digitalimpuls, Dustinhome.no, Multicom og cdon.no.

Har dere noen erfaringer med nettbutikker/butikker som selger datakomponenter kom gjerne med innslag :)

Endret av Data97
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare gode erfaringer med dustinhome.no og netonnet.no. Syns netonnet kan ha litt lavt utvalg innen enkelte kategorier dog.

cdon.no og multicom har jeg litt blanda erfaringer med, helt klart under dustinhome og netonnet, også under komplett ut fra mine erfaringer.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Edit: Dette gjelder som bedriftskunde, ikke dustinhome, det er kanskje ulike mennesker som tar seg av kundebehandling (tviler)

Har dårlig erfaring med dustin. Greit nok at de stod på for å rette alle feilene de hadde gjort men kvalitetskontroll burde kommet før.

Først sendte de feil produkt (laptop). Viste seg at informasjonen på nettsidene var feil og at produktet ikke eksisterte som reklamert. De ordnet opp (1 uke forsinkelse) og sendte erstatning. Dessverre gikk laptoppen i stykker og etter at jeg sendte den i retur gikk det 3 måneder før noe skjedde! med ansvarsfraskrivelse i alle ledd før jeg endelig fikk ny. De prøver, de er hyggelige, men helt ubrukelige i å faktisk gjennomføre.

Jeg ble også heftet med utrolig mange arbeidstimer for å nøste opp hva som foregikk. Så å kjøpe fra dustin.no kan fort bli dyrt for en bedrift.

Med komplett.no har jeg stikk motsatt erfaring. De har vært lynraske på alt fra levering til RMA/retur.

Driver med innkjøp for småbedrifter og bestiller i snitt 3-400.000 i utstyr i året så har et ganske godt erfaringsgrunnlag med ulike leverandører nå.

edit: Netonnet.no har jeg kjøpt småting hos og har alltid fått det jeg har betalt for uten problemer. Har aldri måttet forholde meg til kundeservice der (bank i bordet) så kan ikke utale meg om den-

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

Bare gode erfaringer med dustin,har vel hatt 4-5 garanti saker og ikke hatt noen problemer..

Når det gjelder feks. laptop så forholder jeg med til produsenten og tar garant/reklamasjon direkte med dem og ikke nettbutikken,går som regel mye raskere da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...