Gå til innhold

Herrejeans for oss som er korte i beina


Anbefalte innlegg

Jeg er 32 W / 28 L. For fire–fem år siden kunne jeg gå rundt i tre–fire butikker og leite litt, men fant bukser i denne størrelsen. Det kan jeg ikke lengre gjøre. Har etter to dagers leting funnet ett par knall gule bukser i denne størrelsen på nettet.

 

Herrestørrelsene begynner på 32 L og oppover. Finnes noen ytterst få i 30". Ser ut til å ha vært en bransjeavgjørelse om at menn med korte bein ikke skulle få gå å jeans lengre.

 

Jeg bor rett ved siden av butikken Store Føtter og Hender i Oslo. Finnes det en tilsvarende spesialbutikk for oss med korte bein?

 

PS: Jeg vil ikke sy om buksene da dette aldri blir bra. Det er dyrt og sømmene tåler aldri noe bruk. Ekstrakostnad som gjør kvaliteten og looken dårligere er egentlig uaktuelt. Jeg liker heller ikke å betale for 40 cm bukse jeg aldri skal bruke.

Endret av Aeyoun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber selv i klesbutikk med egen sydame på huset. Aldri hørt om at sømmene er dårlige etter en tur hos sydama enn de bukseprodusentene som masseproduserer bukser syr sømmer. Om resultatet ender opp med å se bra ut kommer helt an på passformen på buksa før du syr dem opp. Vet ikke om det er vanlig praksis, men hos oss er det gratis opplegging av bukser til ordinær pris og en 100-lapp eller noe om den ikke er til ordinærpris. Billigere enn tiden du kaster bort på å lete etter bukser.

 

Men om det ikke er et alternativ, så har jeg ingen tips om korte bukser i Oslo.

Lenke til kommentar

Problemet når man kutter av- eller bretter opp såpass mye i beina er at livet blir hengende så langt nede i forhold til hva det er ment å gjøre. Da gnisser sømmene i livet sammen når man går og man sliter ut buksene mellom lårene med engang.

wut? mange merker selger buksene sine "unfinished" så du kan legge de opp hos en skredder selv.

sjekk ut de sidene jeg nevnte du, om du sender mail og spør kan de sikkert gjøre de så korte du vil . Landsend gjør det faktisk gratis, kanskje cordings også.

Lenke til kommentar

Gap har vel bukser i 28L hvis jeg ikke husker feil.

 

Ellers så er mitt tips å legge de opp hos en skredder, eller lære det selv. Et tips til det, spesielt for jeans, er å spare 1 cm av lengden, fordi mange bukser vil krympe i vask, og du vil unngå at buksen blir for kort ved å spare av 1 cm.

Lenke til kommentar

Hahaha. http://www.petermanningnyc.com/products/jeans. Jaggu fantes det ikke en butikk med størrelser for oss med korte ben, og jaggu hadde de kun i 29 og lavere, jeg bruker 30. Har slitt i all overskuelig fortid med å finne bukser som har 30W/30L og det ser vel ikke ut til å noen ende ta :p Eneste butikkalternativet er Jack & Jones + Henry Choise hos Boys Of Europe som har 30/30. Ellers enig med TS, hater bukser som er lagt opp. Det blir aldri like bra som fra fabrikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hahaha. http://www.petermann.../products/jeans. Jaggu fantes det ikke en butikk med størrelser for oss med korte ben, og jaggu hadde de kun i 29 og lavere, jeg bruker 30. Har slitt i all overskuelig fortid med å finne bukser som har 30W/30L og det ser vel ikke ut til å noen ende ta :p Eneste butikkalternativet er Jack & Jones + Henry Choise hos Boys Of Europe som har 30/30. Ellers enig med TS, hater bukser som er lagt opp. Det blir aldri like bra som fra fabrikk.

Takk! Endelig litt forståelse!34CguWI.gif

Jeg synes det er synd med de Henry Choice buksene. Det er ikke et godt valg når det er det eneste valget. De er ikke veldig slitesterke heller. Rundt fem mnd. levetid på et sånt par.

 

Seriøst? Hva er det som ikke er bra? Hvis du bruker en god skredder kan han til og med bruke originalkanten til buksen.

Skrittet blir langt nede, buksen ser rar ut, og den slites fort i sømmen nederst i skrittet. Det er ikke bare-bare å kutte beinlengde når det er snakk om 20 cm på hvert bein!

Lenke til kommentar

Hæ? Skrittet kommer ikke noe lengre ned av at du kutter av den nederste delen av beina. Hvordan i alle dager skulle det skjedd?

 

Og 20 cm? Hvis du kjøper et par bukser i lengde 30 (som er helt normalt og enkelt å få tak i) og legger dem opp til lengde 28 tilsvarer det 4-5 cm, ikke 20.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, både J&J og HC har elendig kvalitet som går i oppløsningn etter ca. et halvår. Kjøper to par jeg egentlig ikke er fornøyd med to ganger i året ca.

 

fkm: Jeg har prøvd å få lagt opp jeans som har vært 32 i lengden før, men problemet er både at bena ikke har blitt fine (kan muligens skyldes på syersken) og som TS prøver å forklare at buksen er proporsjonert for en person som er betydelig lenger enn en selv. En bukse i strl 32 vil ha lenger ned fra buksekanten til der hvor skrittet begynner enn en bukse i strl. 29 (det er tross alt 7.5 cm forskjell), derfor denne gnissingen som TS nevner. Jeg har erfart det samme selv, og det som skjer er at man etter en periode med wear & tear får hull ca. rett under pungen :) En siste ting er ofte at buksen blir helt feil i rumpen.

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk! Endelig litt forståelse!34CguWI.gif

Jeg synes det er synd med de Henry Choice buksene. Det er ikke et godt valg når det er det eneste valget. De er ikke veldig slitesterke heller. Rundt fem mnd. levetid på et sånt par.

 

 

Skrittet blir langt nede, buksen ser rar ut, og den slites fort i sømmen nederst i skrittet. Det er ikke bare-bare å kutte beinlengde når det er snakk om 20 cm på hvert bein!

Da legger du opp buksene dine feil, du gjør det kanskje for mye som gjør at du tvinger deg selv til å "sægge" for at buksene skal passe. Hvorfor skal sømmen i skrittet slites mer når du fikler med benlengden? Jeg har ingen problemer med å legge opp 20 cm hos enkelte bukser, og spesielt er det vanlig hos rådenim jeans.

Lenke til kommentar

Hæ? Skrittet kommer ikke noe lengre ned av at du kutter av den nederste delen av beina. Hvordan i alle dager skulle det skjedd?

Se for deg bukser for voksne. Kutt ned beina så de passer et barn. En del av buksen er uproporsjonalt stor. Ser du nå problemet? :p

 

Og 20 cm? Hvis du kjøper et par bukser i lengde 30 (som er helt normalt og enkelt å få tak i) og legger dem opp til lengde 28 tilsvarer det 4-5 cm, ikke 20.

Det er ikke vanlig lengre. Kikk litt rundt.

 

Sliter litt med samme problemstillingen. en av buksene som passer meg bra har merkelappen 29x32, hva nå enn det måtte bety. Den er bare pittelitt for lang.

Pittelitt er ikke det samme som at buksen er 1/5 beinlengden din for lang.;)

Endret av Aeyoun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...