Gå til innhold

Har 4 LCD skjermer å velge mellom. Hvilken....?


Zetheus

Anbefalte innlegg

det var meg, men jeg må si at jeg er meget nyskjærrig på den eizon.

 

at den er TCO 03 er et kvalitetsstempel: videre har jeg brukt eizo når jeg hadde CRT.

 

Q17s er uten tvil en god skjerm, men denne teknologien går stadig fremover og jeg er meget intressert i hvordan eizo henger med. En så seriøs produsent vil alltid prøve å ligge i forkant.

 

Jeg tror eizon overgår q17s når det gjelder fargegjenngivelse: (tenker da spesielt på møreke farger) Videre tror jeg den har bedre baklights som de sikkert har plassert perfekt i skjermen:

 

eneste jeg sted jeg tror q17s overgår denne, er med tanke på "ghosting", men det er også usikkert: det eneste jeg vet er at q17s er billigere enn denne skjermen, men ikke så mye at det gjør den til første valg.

 

Så mitt råd er: Go EIZO.

 

 

Jeg er klar over at eizo har slitt lenge med sine tidligere LCD'er: Men that was then, this is now.

 

GLEDER MEG TIL Å LESE DINE ERFARINGER. er posten bra nok legges en link i LCD- alt du trenger vite til den posten.

 

For ikke skremme vettet av de som vurderer q17s - det er en drit bra skjerm det og.....

 

LYKKE TIL trådstarter....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anders.

 

Har kjøpt det og kasta bort de penga.

 

Eizo fikk mye ros, mens q17s fikk juling.

Skal se om jeg ikke finner bladet når jeg kommer hjem.

 

Men eizo fikk skryt for alt

q17s hadde "ghosting" og enormt dårlig fargegjengivelse.

 

Uansett: testen var gjort amatørmessig og det er en rekke bedre steder man kan lese om LCD skjermer på nettet.

 

q17s ble kåret til beste skjerm for spilling i toms hardware i sommer.

 

Men that was then, this is now.

 

Personlig tror jeg q17s har møtt sin overmann i den Eizo'n.

 

Du får ikke TCO 03 for å lage dårlige skjermer. og q17s er "bare" TCO 99 godkjent.

Lenke til kommentar

Har Q17S og er ikke helt fornøyd... men, har en teori om hvorfor den ikke funker her og på HjemmePC men gjør det bra på Toms hardware og hos enkelte her.

 

Maskina mi er en god gammel sliter, ingen spillpc. Jeg kjenner ikke til bladet HjemmePC, men det høres ikke ut som et typisk navn på et "gamer"-blad i mine ører, så skjermen er antageligvis testa på en typisk kontorpc.

 

På Toms hardware ble den testa som en skjerm for spillere.

Inntrykker mitt etter å ha lest en del på forumet her er at de som bruker maskina til å spille på er fornøyde med skjermen... men, de har gjerne det nyeste innen prosessor, skjermkort osv. også.

Lenke til kommentar

Testen hos toms hardware

 

Det er noen ting man skal være klar over når man leser Toms test. Det ene er at testen kun inkluderer panel med 16 og 20ms oppgitt responstid. Oppgitt responstid trenger ikke bety god reell responstid. Akkurat som med Watt på forsterkere så slår ofte billigprodusentene på tromma og viser til gode papirspesifikasjoner som ikke trenger å være verd noe. Hva hadde vært resultatet om skjermer med oppgitt responstid på 25ms hadde vært med? Ville det da stått at Hyundai skjermen har " superb true colors"?

 

Tom har tatt med 6 LCD skjermer, men det er kun LCD panel fra TO produsenter. Testen er derfor ikke så bred som man kan få inntrykk av. To av skjermene benytter LCD panel fra Hyundai, Hyundai selv og Iiyama. Siden 16ms sekund panelet fra AU Optronics er betydelig svakere enn Hyundai sitt så ender vi raskt opp med at det er en kamp mellom to skjermer med samme LCD panel. Hyundai vinner da pga pris, garanti og ergonomi.

 

Satt på spissen så kan Tom ha hentet inn 6 drittskjermer med gode papirspesifikasjoner og funnet den som ghosta minst av disse, mens HjemmePC (ble forøvrig ikke imponnert over dems test heller..) har sett mer på bildekvalitet og de har tatt med et langt bredere utvalg av skjermer og dermed fått et bedre vurderingsgrunnlag.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått Eizo 17" LCD FlexScan L557 på plass og så langt er jeg stor fornøyd. Det første jeg gjorde var å sjekke etter døde pixler, så var det videre til UT og nfs. Kan ikke se antydniger til ghosting så lang :wink:

 

Ut i fra det inntrykket jeg har fått av skjermen så langt vil jeg anbefale den til alle som vurderer og kjøpe seg lcd skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...