knetrom Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 har sett litt rundt på topics om trådløst nettverk her, men eg har en liten teori sjøl om kordan eg vil ha nettverket.. har lagd tegning, med farger og alt.. poenget: vil ikkje legge kabler og borre hull i taket over her eg sitter no (første etasje), men har tenkt å ha 3 pcer på nett i andre etasjen. skal eg legge kabler uten å borre regner eg med å bruke 40 meter med kabel, hvis det skal se fint ut.. poenget (igjen;)): vil ha noe trådløst i stedet for kabelen fra ADSL-modemet i første etasje til router i andre. vil ha kabler i nettverket mellom pcene. det trådløse signalet skal bare gå gjennom et gulv.. link til min nydelige tegning: http://privat.bluezone.no/mortenk/nettverk.gif Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 har sett litt rundt på topics om trådløst nettverk her, men eg har en liten teori sjøl om kordan eg vil ha nettverket.. har lagd tegning, med farger og alt.. poenget: vil ikkje legge kabler og borre hull i taket over her eg sitter no (første etasje), men har tenkt å ha 3 pcer på nett i andre etasjen. skal eg legge kabler uten å borre regner eg med å bruke 40 meter med kabel, hvis det skal se fint ut.. poenget (igjen;)): vil ha noe trådløst i stedet for kabelen fra ADSL-modemet i første etasje til router i andre. vil ha kabler i nettverket mellom pcene. det trådløse signalet skal bare gå gjennom et gulv.. link til min nydelige tegning:http://privat.bluezone.no/mortenk/nettverk.gif Du trenger iallfall to trådløse aksesspunkt som støtter trådløs bridging, hvilket ikke alle gjør. Dessuten så burde de være av samme merke. Signalstyrken blir det ikke noe problem med... Og hold ADSL-modemet nede i 1. etasje du ;-) Lenke til kommentar
rumark Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Må man ha det i annen etasje for å linke koble flere PCer på med kabel der? jeg har en PC i annen etasje som er trådløs koblet på en trådløs router Dlink 614+ tilkoblet ADSL modemet i første etasje Kan jeg koble en ekstra PC via kabel til den PCen som står i andre etasje og la denne fungere som et trådløst aksess punkt? Jeg har en liten HUB jeg kan bruke og hadde håpet slippe å kjøpe et ekstra trådløst aksess punkt eller eget trådløst kort til den nye PCen Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Kan kjøpe 2 slike...Men blir jo UANSETT billigere med kabel da...er ikke SÅ vanskelig å legge en kabel slik at den blir "usynlig", f eks bak en list eller så kan den males. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå