supersims Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Hei alle sammen! Jeg er helt ny på denne siden, så har ikke så mye peiling på hvordan ting fungerer.. Men uansett... Jeg og bandet mitt har jobbet med musikk i over 3 år nå, og vi tenkte har for en stund siden begynnt å spille inn selv, i et studio som vi eier selv. Vi tenkte å begynne å publisere musikken vår, på iTunes, Spotify etc. Og etterhvert kanskje også i butikker som Platekompaniet. Men for dette må man har rettigheter for at man eier sin musikk. Og for dette så må man søke hos TONO. Med vi kan ikke oppføge TONO´s krav, fordi vi har ikke noen lovlig bindene platekontrakt. Vi har et eget studio, med profosjonellt utsyr til flere titusner. Så det jeg lurer på er hva vi skal gjøre. Jeg tenkte at det som er mest relevant for oss, er å få registert som et lovlig studio som faktisk egnes som et plateselskap. Men hvor i all verden gjør man dette? Jeg setter stor pris på svar. Hilsen Simen. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Lag en kontrakt med dere selv og vis til den i TONO søknaden? Lenke til kommentar
supersims Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 Så jeg trenger ikke å registere selvet studio? Jeg trenger bare å si at det er et studio, og dermed søke TONO og si at vi eier eget Plateselskap? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Ser ikke noe grunn til det, og hvis dere må ha bedrifts status er det vel bare og regge seg hos brreg gratis. Lenke til kommentar
supersims Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 Hmm. Jeg får vel prøve det. Takk for hjelpen! Har du noen tips, en link eller lignende om hvordan man kan lage en bra og formell kontrakt for bedrifter som f.eks et plateselskap? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå