Gå til innhold

Utenomrettslig gjeldsordning, Ser dette OK ut?

Gjeldsslave

Anbefalte innlegg

Navn

Adresse

<Dato>

Navn Kreditor

Adresse

Forslag til frivillig utenomrettslig gjeldsordning

Jeg har havnet i et svært vanskelig økonomisk uføre, og har problemer med å betjene gjelden.

Har en personlig gjeld på kr. 1.421 396,-. En million, firehundrede og tjueentusen, trehundrede og nittiseks kr.

Se vedlagt gjelds-oversikt. (Vedlegg 1)

Jeg er en mann på 29 år, har samboer og jeg er trygdet hos NAV.

Har tidligere slitt med rusmisbruk, men er på vei til å komme på beina igjen nå.

Er for tiden i døgnrusbehandling i XXX.

Se vedlagt bekreftelse på rusbehandling. (Vedlegg 2)

Jeg er svært motivert til å betale gjelden, men har for tiden ingen mulighet til å betale.

Mottar minstesats på AAP hos NAV, og dette dekker bare livsopphold og husleie.

Jeg er også svært motivert til å finne meg arbeid med høy inntekt, og vil gjøre mitt beste for å være i arbeide når døgnrusbehandling er fullført.

Jeg har fra 31.1.2013 brutto kr 12.700,- pr. måned i AAP støtte fra NAV.

Se vedlagt utbetalinger. (Vedlegg 3)

Min samboer har en gjennomsnittlig månedslønn på brutto kr 16.500,- pr.måned i sitt deltidsarbeid.

Se vedlagt utbetalinger. (Vedlegg 4)

Vi har kr 6.500,- i husleie og gjennomsnittlig kr 2.400,- til strøm som forfaller hver måned.

Se vedlagt leiekontrakt og strømregning. (Vedlegg 5)

Etter satser fra gjeldsordningsloven er kr. 9.912 pr. måned til livsopphold etter husleie og bokostnader for par,enkeltvis.

Gjeldsordningsperioden varer 5 år. Det er kr 0,- til dividende mellom kreditorene pr. dags dato. Etter gjeldsordningsperioden slettes Deres krav mot meg. Dersom min inntekt endrer seg, og det blir midler til dekning, plikter jeg å straks ta kontakt med kreditorene for å få i stand en ny gjeldsordning.

Det er svært viktig for meg å få svar på denne henvendelsen snarest mulig, og senest 3 uker fra dette brevs dato. Den 15. februar 2013.

Likelydende brev er sendt til samtlige av mine kreditorer.

Med vennlig hilsen

XXX

Er det noe jeg kan tilføye, eller er den OK til formålet til egetforsøket?

Med vennlig hilsen

En sliten mann

Endret av Gjeldsslave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du tilbyr kr 0 så de kan tape 100%. Hvorfor skal ikke en kreditor stå på sitt krav lenger i håp om at du får en arv el.l?

Vi som gjør opp for oss klarer sikkert dine forpliktelser også.

Inkludert renter tilsvarer vel denne "lottogevinsten" din et par mill når den er i boks. De som gir kreditt er altfor slepphendte.

Lenke til kommentar

Så du tilbyr kr 0 så de kan tape 100%. Hvorfor skal ikke en kreditor stå på sitt krav lenger i håp om at du får en arv el.l?

Inkludert renter tilsvarer vel denne "lottogevinsten" din et par mill når den er i boks. De som gir kreditt er altfor slepphendte.

At vi som gjør opp for oss også betaler for de som ikke gjør opp for seg ligger allerede i renten på forbrukslån og kredittkort.

De som tar opp slike lån vet hvilke betingelser de tar lånet.

Vil heller at rentene tilfaller noen som har kommet i uføre og vil ut av en vanskelig situasjon enn at kredittkortselskap-eierne skal få flere hundre tusener ekstra i bonus.

Lenke til kommentar

Sånn kan man å se på det. Men til syvende og sist har jeg ikke noe annet valg enn dette. Iflg. gjeldsrådgiver og for å følge pliktløpet til det offentlig for å oppnå en rettslig gjeldsordning er jeg nødt til å forsøkt et utenomrettslig gjeldsordningsforslag. Jeg satser derimot å komme meg i arbeide etter mitt døgnrusbehandlingsopphold, og få tjent penger som igjen vil forandre min situasjon og en bedre dividende mellom kreditorene.

Det at jeg pr.idag ikke har penger til å betjene gjelden, betyr ikke at jeg fraskriver meg ansvar. Jeg vil uansett prøve å få betalt ned gjelden til sin fullhet, selv om det ikke er realistisk pr.idag.

Endret av Gjeldsslave
Lenke til kommentar

At vi som gjør opp for oss også betaler for de som ikke gjør opp for seg ligger allerede i renten på forbrukslån og kredittkort.

De som tar opp slike lån vet hvilke betingelser de tar lånet.

Vil heller at rentene tilfaller noen som har kommet i uføre og vil ut av en vanskelig situasjon enn at kredittkortselskap-eierne skal få flere hundre tusener ekstra i bonus.

Så hvis "kreti og pleti" (for å ikke være ufin) ikke fikk alt på kreditt så ville renten vært litt lavere, og det ville vært lavere priser på mye. Kostnadene fordeles ikke bare på rente på forbrukslån og kredittkort, det er sikkert alle mulige private og offentlige virksomheter i "vedlegg 1"

Hvis vedkommende skyldte meg et selv et ørlite beløp ville jeg sagt nei for å i det minste by på bryderi og forsinkelse ved offentlig gjeldsordning.

Incitementet for frivillig ordning er jo 0.

Lenke til kommentar

Så hvis "kreti og pleti" (for å ikke være ufin) ikke fikk alt på kreditt så ville renten vært litt lavere, og det ville vært lavere priser på mye. Kostnadene fordeles ikke bare på rente på forbrukslån og kredittkort, det er sikkert alle mulige private og offentlige virksomheter i "vedlegg 1"

Hvis vedkommende skyldte meg et selv et ørlite beløp ville jeg sagt nei for å i det minste by på bryderi og forsinkelse ved offentlig gjeldsordning.

Incitementet for frivillig ordning er jo 0.

Ja, incitementet er 0, men forventer også et avslag også. Dette er er pliktløp mot det offentlige for å åpne gjeldsforhandlinger med namsmannen.

Vedlegg 1,

Privatlån (Foreldre) : 620 000,-

Firmakreditt Bank : 100 000,-

Restskatt : 150 000,-

NAV : 130 000,-

Lånekassen : 340 000,-

Kredittkort 1 : 50 000,-

Kredittkort 2 : 30 000,-

Dette er ca. beløp. har ikke gjeldsoversikten her akkurat nå

Endret av Gjeldsslave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...