Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer Ferrari 5000 WiFi

Anbefalte innlegg

Hei,

En kompis av meg har Acer Ferrari 5000. Den har ikke vært formatert på en stund, så fant ut at det kunne vært smart å gjort! Når dette var gjort så installerte jeg drivere for WiFi, men den finner ingen nettverk, og da er det alltids en knapp som skal trykkes på ved tastaturet, men den knappen er foran på laptopen og er limt fast eller noe. Er visst et verksted som har klart å fucke opp det der. Så hvordan kan man løse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Som sagt er det tidligere eier, og kvittering for dette fulgte ikke med.

2. Jeg vil gjerne fikse den selv, men tenkte det var noen mulighet for å tweake noe via Windows?

3. I værstefall, så ja, men litt dritt det og.

Lenke til kommentar

Hva for noe? Er knappen for wifi limt fast? Da er det jo store muligheter for at den er limt fast i avslått stilling og da vil aldri du få wifi korte ttil å virke, vil nepp funke med å tweake i Windows da. Eneste løsningen jeg kan se er å prøve å lirke løs den knappen igjen og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Høyreklikk på nettverksikonet nede nede i høyre hjørne og velg "Åpne Nettverks- og delingssenter". I det nye vinduet som åpnes så trykker du på "Endre Innstillinger for Nettverkskort", som er i menyen på venstre side. Høyreklikk på nettverkskortet og velg "Aktiver".

EDIT: Vil tro at dersom knappen sitter fast i avslått posisjon så haddet det ikke virket før formatering heller.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Hva for noe? Er knappen for wifi limt fast? Da er det jo store muligheter for at den er limt fast i avslått stilling og da vil aldri du få wifi korte ttil å virke, vil nepp funke med å tweake i Windows da. Eneste løsningen jeg kan se er å prøve å lirke løs den knappen igjen og se hva som skjer.

Den fungerte før formatering, det er derfor jeg syns det er rart at den ikke vil fungere nå.

Høyreklikk på nettverksikonet nede nede i høyre hjørne og velg "Åpne Nettverks- og delingssenter". I det nye vinduet som åpnes så trykker du på "Endre Innstillinger for Nettverkskort", som er i menyen på venstre side. Høyreklikk på nettverkskortet og velg "Aktiver".

EDIT: Vil tro at dersom knappen sitter fast i avslått posisjon så haddet det ikke virket før formatering heller.

Det er jo kun for å aktivere nettverkskortet, og den er jo aktivert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...