OhEasy Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Hei. Jeg prøvde å starte bilen i dag og når jeg gjør det kommer det en merkelig durrende lyd. Jeg starta bilen i går med startkabler og kjørte en del mil for å få den god og varm, og for at den nye spenningsregulatoren min skulle lade opp batteriet godt nok. Hva kan dette være? Sjekk ut videoen på linken, er den durrende lyden som kommer etter noen sekunder(mulig du må skru opp volumet for å høre den godt nok). View My Video Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Durelyden kommer av at du gir strøm til startemotoren, men batteriet er nesten tomt. Startemotoren klarer å rotere litt, men den går ikke i inngrep med svinghjulet. Du trenger nytt batteri. Hvis mot formodning batteriet ditt er bra, må du finne ut hvorfor det blir tomt hele tiden. I min bil hadde et relè brent seg fast, så kjøleviftene gikk konstant, selv med tenninga av. Det tømte batteriet. 1 Lenke til kommentar
Konkurransekjøreren Steen Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Det der ser ut som en c4, i så fall har du kanskje voltmeter til høyre i instrument panelet. Bør vise ca 14V mens motoren går. Eventuelt bruk voltmeter på batteriet. 1 Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Må nok gå til innkjøp av et nytt batteri, ja. Stefaren min brukte voltmeter og tror det viste 11-12V. Det er en Audi 100(C4), good eye! Takk for svar! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Om den viser 11-12V mens motoren går har du problemer med ladinga, batteriet bestemmer ikke spenninga mens motoren går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå