hoenir Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hovedkortet(hd, cd o.a) mitt starter opp, men skjermen slår seg aldri på. Har prøvd med andre skjermkort, men det funker fremdeles ikke... har prøvd det meste.. noen som har peiling på hva dette kan være?? Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 hei skjermen skrur seg aldri på du mener vel at du ikke får no bilde.( ellers ville jeg prøv å sette i strømkontakten ) Jeg kjøpte meg nytt hk og GFX i ferien. ER i 100 for å få satt dette sammen og drar ut alt det gammle og putter i det nye setter på cpu (boxed P4) på midt HK (er vel på alle HK) er det CPU locker stang. men med boxed kjølern er det ikke mulig å ta opp denne stangen og sette CPU og lokke igjen, når jeg gjorde dette så tenkte ikke jeg på det, så starter jeg opp maskina alle vifter, CDrom ++ starter, men ikke skjermen trur det er skjermkortet, kanskje det er rammen tenkte jeg, men nei! Jeg tar av CPU og tar av KJØLE blokken putter CPU i socketen lokker igjen med stangen setter så på Kjøler, ALT starta! koprte ord: Ta ut CPU, ta CPU av kjøleblokk slipp den ned igjen, lokk igjen med stangen, sett på kjøler = alt skal funke:) håper dette hjelper! Mvh Troy[/u] Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 ah jeg har samm problem. jeg kjøpte nytt hovedkort, cpu og ram. morterte alt. ved første start alt funka, en pipelyd kom, of asus bildet kom fram, men plutselig så funka ikke Tastaturet. det enesete jeg kunne gjøre var å restarte. da kom problemet, skjermen viser en gul istedenfor en grønn lape, ingentig vises, tastaturmus er ikke aktiv, ingen av lampene på kabinettet er på. men alle viftene er i gang... hva skjer????? Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 kan det vere du hadde klokket for mye og hk ikke ville starte av den grunn? Prøvde du å resette BIOS`n? Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 NEI jeg driver ikke med sånt overklokking hvordan restarter du BIOS? Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 NEI jeg driver ikke med sånt overklokking hvordan restarter du BIOS? Lenke til kommentar
bambam Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Bios restartes med en liten pin, ved siden av cmos batteriet (lite og flatt). Ofte mellom ram og dette batteriet. Ta pin' ut og sett den i etter et par-tre sekunder. Voila... Lenke til kommentar
Legionaire Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Se om Rammen står riktig .... engang så flytta jeg rambrikken en slott bort og skjermen ville ikke vise bilde. Dette har sikkert noe med at Rammen til Skjermkortet går sammen med rammen fra hk eller noe .. er ikke helt sikker ...noe i den duren Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 jeg gjorde det nå, forsatt samm problem... ingen av lapene på kabinetten er på mens diskett lapmen er på hele tiden. kan det hende at jeg har koblet feil Harddiskene og CD rom? Lenke til kommentar
lceger Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 hvis diskett lampa lyser konstant, kan det høres ut som om den kabelen er satt feil ja, sjekk at den røde streken er ved pinne 1 på både HK og diskett stasjon. Du kan og prøve å kun ha Power og reset knappene tilkoblet, dvs. ta av LED i tilfelle de er satt på feil vei Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 floppyen er riktig motnert, jeg brukte bare power og restart ledd, forsatt samma problem! jeg holder på å bli gal her ass! hva i all verden kan problemmet vare???? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Når man resetter BIOS skal man dra ut strømmledningen hvis man ikke har powerknapp bakpå strømforsyningen. Da kan man bare slå den av der, så BØR man ha jumperen som bruker å CLR CMOS eller noe slikt i slette posisjon i hverfall 20 sekunder. Det er selvfølgelig også mulig å nappe ut batteri, blir akkurat det samme som den jumpern. Men som sagt, ut med strøm, og ca 20 sekunder for å være sikker. Har vært borti flere maskiner som dette tar litt tid. Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 gjorde det nå, forsatt samma problem. burde jeg slå på strømmen etter at jeg har tatt ut bateriet eller flytta jumperen? jeg skjønner ikke hvordan den kan blir restarta hvis den ikke har strømm... jeg får ikke engang den pipelyden når man først starter maskinen.... :( :( Lenke til kommentar
lceger Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Har du mange andre kort inni?, prøv å ta vekk alt utenom skjermkortet. inkludert HD er og floppy. Det jumperen gjør, er ikke restarte bios, men resette, det vil si sette alle instillinger tilbake til fabrikkopsettet Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 ja jeg har bare HD, floppy, og skjermkortet, ikke no annet... Lenke til kommentar
Sir.Roger Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg har hatt samme problem 2 ganger i mitt syndige liv, og hos meg har grunnen vært hovedkortet, for så fort jeg har satt inn ett nytt er alt som det skal.... Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 ehehe Hovedkortet ER NYTT Ausu A7N8X Deluxe fikk den i dag med RAM og CPU.... det funka jo fint første gang jeg starta, med så måtte jeg restarte på grunn av at tastaturet ikke funka.... da oppstod problemet... Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Får du noen feilmeldinger i form av pipelyder? Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 første gang jeg starta og det funka, fikk jeg en pipelyd (alt er OK), og hk logo. da trykka jeg DELETE for å gå inn i BIOSen , men tastaturet funka ikke..... nå får jeg INGEN lyder, absolutt ingen... Lenke til kommentar
lceger Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 hva slags skjermkort er det? jeg har noen ganger samme problem, at den ikke fyrer skjermen, da er det nok å trykke noen ganger på reset så kommer den. jeg har samme HK med crucial radeon 9700 pro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå