Gå til innhold

Hovedkortet startes, men skjermen slås ikke på?!

hoenir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei

skjermen skrur seg aldri på

du mener vel at du ikke får no bilde.( ellers ville jeg prøv å sette i strømkontakten :lol::lol::lol: )

Jeg kjøpte meg nytt hk og GFX i ferien. ER i 100 for å få satt dette sammen og drar ut alt det gammle og putter i det nye setter på cpu (boxed P4) på midt HK (er vel på alle HK) er det CPU locker stang. men med boxed kjølern er det ikke mulig å ta opp denne stangen og sette CPU og lokke igjen, når jeg gjorde dette så tenkte ikke jeg på det, så starter jeg opp maskina alle vifter, CDrom ++ starter, men ikke skjermen trur det er skjermkortet, kanskje det er rammen tenkte jeg, men nei! Jeg tar av CPU og tar av KJØLE blokken putter CPU i socketen lokker igjen med stangen setter så på Kjøler, ALT starta!

koprte ord: Ta ut CPU, ta CPU av kjøleblokk slipp den ned igjen, lokk igjen med stangen, sett på kjøler = alt skal funke:)

håper dette hjelper!

Mvh Troy[/u]

Lenke til kommentar

ah jeg har samm problem.

jeg kjøpte nytt hovedkort, cpu og ram. morterte alt. ved første start alt funka, en pipelyd kom, of asus bildet kom fram, men plutselig så funka ikke Tastaturet. det enesete jeg kunne gjøre var å restarte. da kom problemet, skjermen viser en gul istedenfor en grønn lape, ingentig vises, tastaturmus er ikke aktiv, ingen av lampene på kabinettet er på. men alle viftene er i gang... hva skjer????? :(:(:(:shrug:

Lenke til kommentar

hvis diskett lampa lyser konstant, kan det høres ut som om den kabelen er satt feil ja, sjekk at den røde streken er ved pinne 1 på både HK og diskett stasjon. Du kan og prøve å kun ha Power og reset knappene tilkoblet, dvs. ta av LED i tilfelle de er satt på feil vei

Lenke til kommentar

Når man resetter BIOS skal man dra ut strømmledningen hvis man ikke har powerknapp bakpå strømforsyningen. Da kan man bare slå den av der, så BØR man ha jumperen som bruker å CLR CMOS eller noe slikt i slette posisjon i hverfall 20 sekunder.

Det er selvfølgelig også mulig å nappe ut batteri, blir akkurat det samme som den jumpern. Men som sagt, ut med strøm, og ca 20 sekunder for å være sikker. Har vært borti flere maskiner som dette tar litt tid.

Lenke til kommentar

gjorde det nå, forsatt samma problem.

burde jeg slå på strømmen etter at jeg har tatt ut bateriet eller flytta jumperen? jeg skjønner ikke hvordan den kan blir restarta hvis den ikke har strømm...

jeg får ikke engang den pipelyden når man først starter maskinen....

:( :( :( :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...