Oljens Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Samsung Galaxy S3 kan være innstilt på SMS-kvittering selvom det ikke er valgt under innstillinger. Resultatet er at man betaler dyrt for noe man aldri har bestilt/valgt eller til og med noe man ikke engang visste eksisterte. Telenor kundeservice sier at Telenor ikke har noe ansvar, og henviser til Samsungs kundeservice. Se forøvrig: http://nb-no.faceboo...499734423372313 Noen andre som har opplevd dette? Noen som har tatt dette opp med Samsung og fått dekket utgiftene? Endret 16. februar 2013 av Oljens Lenke til kommentar
o39k Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Ikke hørt om dette før! Takk for info! skal sjekke det opp med brodern som kanskje da har skjulte utgifter på sin S3 Lenke til kommentar
rayswai Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Takket være denne posten oppdaget jeg at jeg har samme problemet på min S2. Betaler for SMS-kvitteringer selv om det er skrudd av på innstillinger! Ikke har jeg fått noen slike kvitteringer heller.... Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Hvordan veit man at man betaler på slike ting, når man ikke får noe varsel om det? Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Hvordan veit man at man betaler på slike ting, når man ikke får noe varsel om det? Faktura som nevnt av Lami. Har du telenor kan du bruke denne appen: http://www.telenor.no/privat/kundeservice/faktura/forbruk/fakturapp.jsp Jeg skal reklamere i morgen, og vil rapportere fortløpende i denne tråden. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Kontaktinfo for Samsung: Ring Samsung support Om du har spørsmål eller trenger hjelp. Privatkunder 81556480 (Åpen mandag–fredag: kl. 8–19, lørdag 10–15) Bedriftskunder (B2B) 81556482 (Åpen mandag–fredag: kl. 8–17) Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg har nettopp vært i kontakt med Samsung kundeservice som bekrefter at dette er et kjent problem. Samsung kundeservice gir meg også et forslag til løsning for å bli kvitt problemet: Aktivere leveringsbekreftelse, sende melding, deaktivere leveringsbekreftelse og slå telefonen av og på. Når jeg spør om årsaken til denne feilen og hvem som har ansvaret blir jeg henvist til følgende e-postadresse: [email protected]. Jeg har sendt følgende spørsmål til [email protected]: 1. Kan dere redegjøre for årsaken til feilen og hvem som har ansvaret for feilen? 2. Hvis ikke, hva er status med å finne ut årsaken? 3. Gjelder problemet flere leverandører enn Telenor? 4. Jeg har lest at noen har problemet med Galaxy S2. Gjelder problemet flere telefoner enn Galaxy S3? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Dette gjelder alle telefoner. Det er også veldig kjent "problem" og har vært siden 2003. Er nok din feil ja, hvis ikke så må du gå til fabrikkanten av telefonen som har dette aktivert. Med andre ord, du får aldri tilbake noen penger hvis du tror det. Endret 18. februar 2013 av Lami Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg har ventelo, som privat person, og kan ikke se noe sånt på faktura, hva spesifikt heter det på faktura? Min er dog ikke operatørlåst av noe slag. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 18. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2013 Dette gjelder alle telefoner. Det er også veldig kjent "problem" og har vært siden 2003. Er nok din feil ja, hvis ikke så må du gå til fabrikkanten av telefonen som har dette aktivert. Med andre ord, du får aldri tilbake noen penger hvis du tror det. Jeg er ikke sikker på hva du mener, men det jeg diskuterer som et problem er at det kommer faktura for sms-kvittering på tross av at telefonen hverken har, eller har hatt, aktivert leveringsbekreftelse for sms. Det kan vel umulig gjelde alle telefoner? Ellers regner jeg med å få pengene igjen til slutt Jeg må bare finne ut hvor ansvaret ligger. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg har nå fått en del avklaringer: SMS-kvitteringene dukket opp første gang 3. desember SMS-kvitteringene vises ikke på telefonen på noen måte Det faktureres ikke SMS-kvittering for alle sendte SMS SMS-kvitteringene har kommet både på Galaxy SII (i desember) og Galaxy SIII (byttet ut SII med SIII midtveis i desember) Telenor refunderer de fakturerte SMS-kvitteringene Telenor har vært i kontakt med Samsung og fått bekreftet at feilen ligger hos Samsung og at det er et kjent problem som gjelder flere Samsungmodeller. Programvaren må oppgraderes. Hvis ikke det hjelper må telefonen sendes inn. Telenor stusset på at jeg ikke hadde fått tilbakemelding om dette da jeg var i kontakt med Samsung kundeservice. Siden programvaren er oppdatert og det fortsatt genereres SMS-kvitteringer må telefonen sendes inn. Den gamle SII benyttes nå med kontantkort. Jeg skal derfor sjekke om den fortsatt generer SMS-kvitteringer. Samsung har så langt ikke svart på min e-post. Jeg tror feilen har oppstått i en programvareoppgradering som kom før 3. desember og at Samsung ikke har klart å få den bort med nye oppdateringer. Fortsettelse følger. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg sitter fortsatt med en "gammel" 2.3.4 versjon som jeg oppdaterte til høsten 2011, så jeg antar det er derfor jeg ikke ser noe til disse kvitteringene? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Problemet er visstnok relatert til messenger(no facebookstyr).. En eller annen funksjon som gjør at man kan få SMS og facebookmeldinger samme sted etter hva jeg forstår. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 2. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2013 Det kan stemme at messenger er involvert, Messenger ble tatt i bruk i tiden da SMS-kvitteringene begynte å dukke opp. Hva er din kilde til at det er relatert til messenger? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Messenger og Facebook? Det stemmer ikke. Hos meg var SMS-kvittering aktivert fra starten. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Det kan stemme at messenger er involvert, Messenger ble tatt i bruk i tiden da SMS-kvitteringene begynte å dukke opp. Hva er din kilde til at det er relatert til messenger? Fra opptil flere Onecall-kunder som har hatt det samme problemet.. De har deaktivert funksjonaliteten der og da har de blitt kvitt ekstrabelastningen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå