Stig-Arne Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Har en Telenor Router av typen Zyxel P2602 som en bærbar pc på kontoret er tilkoblet via kabel Skriveren er tilkoblet en Dlink 615 router via trådløst. Hvilke innstillinger må jeg gjøre for å få tilgang til skriveren fra den bærbare tilkoblet Zyxel routeren ? Får heller ikke opp maskinene tilkoblet Dlink routeren. Endret 16. februar 2013 av Stig-Arne Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Du har vel satt opp routerne uten å konfigurere dem og da ligger alle enheter som er tilkoblet de 2 routerne på forskjellige subnett og da får du ikke tak i dem fra den ene routeren til den andre. Du bør enten sette opp Zyxel som bridge og bruke D-Linken som hovedrouter eller la Zyxelen være som den er og sette opp D-Linken som accesspunkt ikke router. 1 Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 Skrev feil istad, er en Dlink 655 jeg har. Zyxel routere brukes som modem, så alt må igjennom der uansettt. Litt usikker på hva jeg skal gjøre i menyene til Dlinken, men google vet sikkert Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Nå har jeg fått til å få internett gjennom routeren, ved å slå av DHCP og lagt inn statisk ip-adresse, ved å følge denne guiden: https://blogs.oracle...link_dir_655_as men får ikke opp skrivere og pcer tilkoblet dlink routeren.. hva gjør jeg galt? rettelse: trådløse enheter kommer opp, men ikke HTPC som er tilkoblet via kabel.... Da har man fått løst dette.. nå fungerer alt:) Endret 16. februar 2013 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 Nå har ett problem oppstått.. Har koblet til Dlink routeren gjennom Zyxel, og alle enheter får tildelt IP ifra Zyxel routeren. Men hvordan kommer jeg meg inn på Dlinken? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Med IP-adressen du (forhåpentligvis) satte på Dlinken da du slo av DHCP.... 1 Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. april 2013 Forfatter Del Skrevet 12. april 2013 (endret) hmm. tjaa si det, den husker jo ikke jeg. Er det noen måte å finne ut av den på? Endret 12. april 2013 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Static-_- Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Ta en kabel og koble i Dlinken og ta en ny runde med ipconfig da får du Ip adressen til routeren Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Du kan resette D-link og sette den opp på nytt. Gi den da f.eks ipadressen til zyxel+1. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå