Almighty SlayeR Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Jeg får ikke formatert min bærbare datamaskin, en HP Elitebook 8530p. Når jeg formaterer vil den når den er på ca 30% på å extracte filer si "Error code 0x80070570 file missing or corrupt". Jeg har tidligere hatt denne feilen, og det første jeg gjorde var å gå inn i BIOS for å se om HDD'en sto på IDE eller AHCI. Den sto på IDE. Deretter kjørte jeg memtest, men heller ingenting galt med RAM'en. Deretter kjørte jeg chkdsk, og fant ut at feilen ligger i harddisken! Jeg lurer nå på om det er helt mulig å formatere uten å skifte harddisk, eller om det finnes en mulighet for å få fikset dette. Jeg har aldri hatt noe problem med harddisken tidligere, og ikke merket noen andre symptomer. Loggen fra chkdsk ligger vedlagt. chkdsk.txt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Chkdsk viser at filsystemet er ødelagt. Det kan komme av at disken er defekt, men ikke nødvendigvis. Det naturlige å gjøre er å formatere, da lages et nytt filsystem. Men det er dessverre altfor vanlig å blande begreper, slik du gjør. Det du driver med er å installere Windows, da er formatering av disken en ørliten del av hele prosessen. Men du kaller hele greia formatering, da kan det lett bli forvirring når man skal fortelle deg at du må formatere... Når du velger full formatering (i motsetning til hurtig) så formateres disken og deretter sjekkes alle sektorene (tar lang tid). Da vil det vanligvis oppdages om selve disken er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå