Tanoy Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Hei, jeg vurderer å kjøpe noe fra FrozenCpu. Men hvordan er det med frakt og toll. Det er jo et amerikansk selskap så antar frakten koster en del. Er det stor sjangs at pakken blir stopt i tollen. Frakter de til Norge i det hele tatt? Håper noen har bestilt fra der :-) Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Har bestilt derfra flere ganger og har gode erfaringer, eneste minuset er at de ikke setter tolldeklarerings klistremerke på utsiden med pakkeverdi og frakt. Så siste gangene har jeg måtte sende gjenpart av verdien til tollen da de ikke har åpnet pakken for å sjekke at det ligger gjenpart inne i esken. Og ja pakkene har blitt stoppet i tollen alle gangene for tollbehandling. Frakten er alltid noe som koster endel, men det er en vurderinggsak om hva lønner seg og om det man er på jakt etter finnes i norge. Har bestilt med at de bruker US postal service og pakkene går da inn i norge via posten sitt fortollingssystem med sporingsnummer som er lett sporbart edit http://www.diskusjon...owtopic=1261418 Er linker til endel nettbuttikker i den tråden. Endret 16. februar 2013 av Lugmeister Lenke til kommentar
Tanoy Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 Koster det noe ekstra når den går gjennom tollen? Å bruker du den frakt'en som koster 8 doller? 8 doller er jo ikke så mye ? :-) Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Jeg fikk den gjennom USPS dvs posten norge og deres vanlige fortollingsgebyr+ moms på totalverdien (dvs vareverdien + frakt). Frakten varierer av hvor mye du bestiller og hvor raskt du skal ha pakken. alt fra økonomi til ekspress. Gleemte å si at er vareverdien under 200kr så betaler man ikke moms som regel, kommer litt an på hva som bestilles. da får du den rett til posten/postkassa Endret 16. februar 2013 av Lugmeister Lenke til kommentar
Tanoy Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 Får jeg toll og frakt prisene på faktura i postkassen? Tenker på den norske frakten Lenke til kommentar
Tanoy Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 Det tar vell 1 måned før den ankommer norge? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Fraktprisen betales når du bestiller varene, og moms og fortollingsgebyret betales til utleverer i norge (posten, DHL osv). Frakttiden med vanlig post. 5-14 dager vanligvis. kommer an på hvor lenge tollbehandlingen er. Betaler du for ekspress så kanskje fortere, (brukte 5 dager fra usa når verdien sto på pakken og rask tollbehandling med post). bestiller du med post/usps så får du sporingsnummer du kan spore på posten.no sine sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå